![]() |
Κλασικό πεντάθυρο χάτσμπακ με εμφανείς ομοιότητες στη σχεδίαση με άλλα μοντέλα της εταιρίας |
Όταν μία αυτοκινητοβιομηχανία αποφασίσει να επιστρέψει σε μία κατηγορία στην οποία αφενός κατά το παρελθόν είχε εκπροσώπηση και μάλιστα πανάξια και αφετέρου η κατηγορία αυτή έχει ιδιαίτερη εμπορική αξία και σημασία, τότε η επάνοδος οφείλει να είναι προσεκτικά μελετημένη. Ο λόγος για την Nissan και την επανάκαμψη της στη κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών hatchback μοντέλων με το Pulsar. Και λέμε επάνοδο, διότι μετά το Almera υπήρξε μία αρκετά μεγάλη περίοδος αποχής από τη κατηγορία, ενώ η προσπάθεια του Tiida δεν είχε και πολύ μεγάλη εμπορική ανταπόκριση. Προκειμένου λοιπόν η Ιαπωνική εταιρία να αποφύγει ακόμη μία εμπορική αποτυχία, όπως αυτή του Tiida, προχώρησε στη χρήση πιο δοκιμασμένων λύσεων σε όλους τους τομείς, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός συνόλου που πραγματικά μας εξέπληξε ευχάριστα.
Σε γνώριμα σχεδιαστικά μονοπάτια
![]() |
Αρκετά δυναμικό το πλαϊνό μέρος, λόγω και του «νεύρου» που υπάρχει κατά μήκος |
Μία εταιρία όπως η Nissan που έχει πρωτοτυπήσει με τη πρώτη γενιά του Qashqai και που έχει φτάσει στα όρια της σχεδιαστικής αυθάδειας, με την καλή έννοια, με ένα μοντέλο όπως το Juke, ο αισθητικός συντηρητισμός μπορεί να δείχνει λίγο παράταιρος, είναι ωστόσο απόλυτα δικαιολογημένος. Και η εμφάνιση του Pulsar είναι σαφές πως παραπέμπει και μάλιστα με ιδιαίτερα έντονο τρόπο στο Qashqai, τόσο σε ότι έχει να κάνει με την εξωτερική, όσο και σε ότι αφορά στην εσωτερική του εικόνα. Ωστόσο και μετά από πολύ μα πάρα πολύ παρατήρηση, αποφάσισα ότι αυτό καθόλου μα καθόλου δεν με ενοχλεί. Αντίθετα μου άρεσε κιόλας, καθώς πρόκειται για μία σχεδίαση με χαρακτήρα και προσωπικότητα που κάθε άλλο παρά αδιάφορο σε αφήνει. Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, το κλασικό χάτσμπακ αμάξωμα έχει 4,38 μ. μήκος, 1,76 μ. πλάτος και ύψος που φτάνει τα 1,52 μ.
Πραγματικά μεγάλο εσωτερικό
![]() |
Αποπνέει έναν όγκο και μία στιβαρότητα |
Ανοίγοντας τις πόρτες διαπιστώνεις πως οι εσωτερικοί χώροι του αυτοκινήτου είναι μεγάλοι, μα παρά πολύ μεγάλοι. Όσο ψηλοί και αν είναι οι εμπρός επιβάτες, οι πίσω θα βολευτούν με περισσή άνεση ακόμη και αν είναι τρείς. Το μόνο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει ο οδηγός είναι η ψηλή θέση οδήγησης, η οποία δεν «βυθίζεται» αρκετά με αποτέλεσμα να νιώθεις ότι δεν «φοράς» το αυτοκίνητο. Αφού λοιπόν απολαύσεις το μεγαλείο των χώρων θα διαπιστώσεις πως η εικόνα στο εσωτερικό είναι επίσης ίδια με αυτήν του Qashqai, σε ότι αφορά στη σχεδίαση. Από εκεί και πέρα η ποιότητα των υλικών δείχνει και είναι ποιοτική, με τα πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό να είναι πιο μαλακά, ενώ και η κατασκευή βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Ο εξοπλισμός είναι ένα ακόμη δυνατό στοιχείο του Pulsar, με τη μεσαία έκδοση Acenta της δοκιμής να διαθέτει στάνταρ διζωνικό κλιματισμό, έξυπνο κλειδί, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου και 6 αερόσακους.
Στις επιταγές των καιρών
![]() |
Καλοφτιαγμένο, αλλά χωρίς καμία φαντασία στη σχεδίαση |
To αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον γνωστό πετρελαιοκινητήρα των 1500 κυβικών με τους 110 ίππους και τα 260 Nm ροπής. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξη σχέσεων με σχετικά αραιή κλιμάκωση και πολύ καλή αίσθηση κατά τις αλλαγές των ταχυτήτων. Τόσο η κλιμάκωση των σχέσεων όσο και η ύπαρξη του συστήματος start & stop συμβάλλουν τα μέγιστα ώστε η μέση τιμή της κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας να μην υπερβεί σε καμία περίπτωση τα 5.5 λτ/100 χλμ. και μάλιστα χωρίς να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με το γκάζι. Στον τομέα των αναρτήσεων έχει επιλεχθεί ο συνδυασμός γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω.
Σφαιρικά ευχάριστο
![]() |
Οι χώροι είναι το πολύ δυνατό σημείο του αυτοκινήτου |
Όταν βρεθείς στη θέση του οδηγού και συνηθίσεις το ότι το κάθισμα δεν χαμηλώνει αρκετά, αλήθεια γιατί άραγε, θα διαπιστώσεις από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πως το Pulsar είναι ένα πραγματικά ευχάριστο αυτοκίνητο στην οδήγηση. Ξεκινώντας από τη λειτουργία του κινητήρα και το μεστό τράβηγμα από τις 1500 στροφές, συνεχίζοντας με την αίσθηση στην αλλαγή των σχέσεων και ολοκληρώνοντας με την οδική του συμπεριφορά. Η αλήθεια είναι πως η τελευταία αποτέλεσε μία πραγματικά ευχάριστη έκπληξη, καθώς το αυτοκίνητο στρίβει με τρόπο που το κατατάσσει πολύ ψηλά στη κατηγορία του. Ουδέτερο ακόμη και όταν το πιέσεις πολύ μα πάρα πολύ, καθώς το εμπρός μέρος διαγράφει με ακρίβεια τη τροχιά που έχεις επιλέξει με το τιμόνι, ενώ το πίσω ακολουθεί πιστά, χωρίς καμία μα απολύτως καμία αντίδραση. Μάλιστα θα έπαιρνα και όρκο πως η ανάρτηση πίσω μου φέρνει σε πολλαπλούς συνδέσμους παρά σε ημιάκαμπτο, αλλά τελικά το μυστικό μάλλον κρύβεται στα 2.7 μέτρα του μεταξονίου. Και αφού το ευχαριστηθήκαμε στις στροφές, που δεν το περιμέναμε είναι η αλήθεια επαναλαμβάνω, συνεχίσαμε με τις ευθείες, όπου διαπιστώσαμε πως η προσπάθεια που έγινε στον τομέα της ηχομόνωσης είχε πολύ καλά αποτελέσματα, καθώς η καμπίνα των επιβατών παραμένει ήρεμη, ακόμη και όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν.
Δυναμική επαναφορά
![]() |
Πολύ ψηλή η θέση οδήγησης |
Η επάνοδος της Nissan στα μικρομεσαία πεντάθυρα οικογενειακά, γίνεται με τρόπο σίγουρο και τελικά αποτελεσματικό. Αποφεύγοντας τα λάθη του Tiida και ακολουθώντας ένα δρόμο πιο βατό με γνώριμες και επιτυχημένες λύσεις σε κάθε τομέα, καταφέρνει να δημιουργεί ένα πολύ ενδιαφέρον σύνολο, χωρίς ακρότητες. Με βασικό ατού τους χώρους, μπαλαντέρ τον κινητήρα και άσσο από το μανίκι την οδική συμπεριφορά, το Pulsar μπορεί να ξανακερδίσει για την Nissan τον χαμένο χώρο από τη πίτα της κατηγορίας, λόγω της απουσίας της για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα 18300 Ευρώ που κοστίζει η πετρελαιοκίνητη έκδοση Acenta της δοκιμής μας, δείχνουν λογικά από τη μία για τα όσα προσφέρει το αυτοκίνητο, πλησιάζουν ωστόσο πολύ στις τιμές άλλων, γνωστών και καταξιωμένων προτάσεων της κατηγορίας. Μήπως ένα συγκριτικό θα μας έλυνε τις απορίες…
• Χώροι |
• Σχεδίαση ίδια με Qashqai & X-Trail
|
• Οδική συμπεριφορά |
• Ψηλή θέση οδήγησης
|
• Κατανάλωση | |
• Άνεση | |
• Εξοπλισμός |
Κινητήρας 1500 κ.εκ. turbo dieselΊπποι 1100 – 100 χλμ/ώρα 11,5”Τελική ταχύτητα 190 χλμ/ώραΜέση κατανάλωση δοκιμής 5,4 λτ. / 100 χλμΕκπομπές CO2 94 γρ./χλμΤέλη κυκλοφορίας Δεν πληρώνει