Η Nissan προχωράει στην υλοποίηση του επόμενου σταδίου του πλάνου εξηλεκτρισμού της γκάμας της και ετοιμάζεται να εμπλουτίσει την γκάμα της με τρία νέα, αμιγώς ηλεκτρικά SUV τα οποία προβλέπεται πως θα λανσαριστούν στην αγορά από το 2025 έως το 2027. Ο λόγος για τις ηλεκτρικές εκδόσεις των Juke, Qashqai και X-Trail που “χτίζουν” πάνω στην επιτυχία της e-Power υβριδικής τεχνολογίας και αν όλα εξελιχθούν σύμφωνα με το πρόγραμμα, θα βοηθήσουν σημαντικά την ιαπωνική εταιρία στην επίτευξη του στόχου που αφορά στις πωλήσεις των ηλεκτρικών να αποτελούν το 50% επί του συνόλου παγκοσμίως μέχρι το 2030!
Τα τρία ηλεκτρικά μοντέλα αναμένεται να χρησιμοποιούν την CMF-EV αρχιτεκτονική της Συμμαχίας, που βρίσκουμε ήδη τόσο στο Nissan Ariya όσο και στο Renault Megane E-Tech και, αποδεδειγμένα, μπορεί να φιλοξενήσει ποικιλία αμαξωμάτων, μεγεθών, ηλεκτροκινητήρων και μπαταριών. Να θυμίσουμε πως ούτως ή άλλως, το Juke βασίζεται στην CMF-B πλατφόρμα και τα Qashqai και X-Trail στην CMF-CD οπότε το έργο των μηχανικών δεν είναι πάρα πολύ δύσκολο ενώ η Nissan ελπίζει πως η πρόοδος που αναπόφευκτα θα υπάρξει στην τεχνολογία των μπαταριών και των ηλεκτροκινητήρων θα της επιτρέψει αφενός να προσφέρει ακόμα πιο αποδοτικά, πιο ισχυρά και πιο ευέλικτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η τριπλέτα των ηλεκτρικών SUVs δεν θα επωφελείται από την τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης αφού οποιαδήποτε εμπορική εξέλιξη σε αυτόν τον τομέα δεν θα συμβεί πριν το 2028, αλλά η επόμενη γενιά των μπαταριών ιόντων λιθίου θα παρέχει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και υψηλότερους ρυθμούς φόρτισης με χαμηλότερο κόστος ενώ και οι ηλεκτροκινητήρες θα εξελιχθούν ώστε να προσφέρουν υψηλότερη ιπποδύναμη και ροπή αλλά και βελτιωμένη ανάκτηση ενέργειας μεταξύ άλλων.
Οι πληροφορίες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο αναφέρουν πως πρώτο στην… τριλογία των ηλεκτρικών SUVs της Nissan θα είναι το Juke το 2025 με τα Qashqai και X-Trail να ακολουθούν τα επόμενα χρόνια. Αυτό που αξίζει να αναφέρουμε είναι πως ενώ τα τρία αυτά μοντέλα προορίζονται ως έμμεσοι αντικαταστάτες αυτών που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά, δεν θα τα καταργήσουν αλλά θα πωλούνται παράλληλα με αυτά ώστε να βοηθήσουν στην ομαλή μετάβαση από τη μία τεχνολογία στην άλλη. Το μεγάλο ερωτηματικό αφορά στην τιμή που θα τα λανσάρει στην αγορά η ιαπωνική εταιρία – θα είναι υψηλότερη από αυτήν των βενζινοκίνητων εκδόσεων, αναμφίβολα, αλλά το πόσο θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία τους.