Νέο Renault 4 E-Tech electric – Το πιο ευέλικτο ηλεκτρικό στο B-segment!

Νέο Renault 4 E-Tech electric – Το πιο ευέλικτο ηλεκτρικό στο B-segment!

Δύο χρόνια παρά μία εβδομάδα μετά την πρεμιέρα του Renault 4ever Trophy Concept στην έκθεση του Παρισιού, η γαλλική εταιρία επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος για να παρουσιάσει το μοντέλο που η ίδια χαρακτηρίζει ως “ελβετικό σουγιά των SUV”. Μία ρετρο-φουτουριστική αναβίωση του εμβληματικού “quattrelle” που σε μία περίεργη αποστροφή της ιστορίας, εξυπηρετεί πρακτικά τον ίδιο σκοπό για την Renault. Το 1956 ο τότε επικεφαλής της γαλλικής μάρκας, Pierre Dreyfus, φώναξε “δώστε μου κάτι με όγκο” και αυτό που του έδωσαν οι μηχανικοί και σχεδιαστές του τρία χρόνια αργότερα ήταν το ιστορικό Renault 4 – ένα μοντέλο που αντικατόπτριζε την αλλαγή σε κοινωνικό επίπεδο. Ένα μοντέλο για το μέλλον. Ευέλικτο. Συνώνυμο με την ελευθερία. Αστικό και υπεραστικό, για τις καθημερινές ή τα σαββατοκύριακα, για την δουλειά ή για αναψυχή και φυσικά, για άνδρες και για γυναίκες.

Πολλά χρόνια αργότερα, το ολοκαίνουριο Renault 4 έρχεται για να αναπαράγει την επιτυχία του αυθεντικού. Δεν ξέρω αν στοχεύει να πουλήσει περισσότερα από 8 εκατομμύρια οχήματα σε 5 ηπείρους και περισσότερες από 100 χώρες σε περίπου 30 χρόνια καθώς η βιομηχανία αυτοκινήτου έχει αλλάξει δραστικά αλλά στοχεύει να κάνει την ηλεκτρική κινητικότητα προσιτή σε όλους και να εμπλουτίσει το concept της μετακίνησης μηδενικών εκπομπών ρύπων με πρακτικότητα, ευχρηστία και άφθονο γαλλικό στιλ. Το Renault 4 παίρνει απολύτως φυσικά την θέση του στο B-segment όντας λίγο μεγαλύτερο και λίγο πιο ευρύχωρο από το Renault 5 E-Tech electric με το οποίο μοιράζεται πολλά κοινά. Σκέψου το ντουέτο R5 και R4 σαν ένα είδος ρετρό Clio και Captur. Το Renault 4 όπως και ο προκάτοχος του έχει σχεδιαστεί για να τα κάνει όλα ως το “blue-jean” αυτοκίνητο του 21ου αιώνα…

Βασίζεται στην AmpR Small αρχιτεκτονική αλλά αυτό από μόνο του δεν λέει πολλά. Έχει μήκος 4.14 μέτρων, πλάτος 1.80 και ύψος 1.57 που σημαίνει ότι είναι 22 εκατοστά πιο μακρύ από το Renault 5, 30 χιλιοστά πιο πλατύ και 70 χιλιοστά ψηλότερο με ότι αυτό συνεπάγεται για τους χώρους και την πρακτικότητα που προσφέρει. Ενδεικτικά, η Renault αναφέρει πως ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 420 λίτρων, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και έξυπνες λύσεις αποθήκευσης ενώ οι αναδιπλούμενες πίσω θέσεις και η πλήρως αναδιπλούμενη θέση του συνοδηγού (για πρώτη φορά σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Renault) εξασφαλίζουν το γεγονός ότι ο ιδιοκτήτης δεν θα ξεμείνει ποτέ από χώρους για αποσκευές κ.ά.

Την ίδια ώρα, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το προηγμένο σύστημα Extended Grip εξασφαλίζουν άνεση, τόσο στην άσφαλτο όσο και σε χωμάτινες διαδρομές ενώ η εμβέλεια που αγγίζει τα 400 χιλιόμετρα, η λειτουργία One Pedal και το χαμηλό κέντρο βάρους χαρίζουν στο Renault 4 ένα επίπεδο ευελιξίας που σίγουρα θα ζηλέψει ο ανταγωνισμός.

Συνεχίζοντας στον τομέα των μηχανικών, το Renault 4 θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: μία με 120 ίππους και 225 Nm ροπής και μία με 150 ίππους και 245 Nm ροπής. Η λιγότερο ισχυρή έκδοση συνδυάζεται με μία μπαταρία 40 kWh που του χαρίζει αυτονομία της τάξης των 305 χιλιομέτρων ενώ η κορυφαία διαθέτει μία μπαταρία 52 kWh με την οποία μπορεί να διανύσει τα προαναφερθέντα 400 χιλιόμετρα. Η φόρτιση γίνεται έως τα 100 kW στον κατάλληλο ταχυφορτιστή ενώ το R4 διαθέτει και σύστημα αμφίδρομης φόρτισης 11 kW που σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργήσει και ως πηγή ενέργειας για άλλες συσκευές. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι το νέο ηλεκτρικό της Renault καταφέρνει να μην ζυγίζει περισσότερο από 1.410 στην ελαφρύτερη εκδοχή του ενώ το μέγιστο φορτίο που μπορεί να ρυμουλκήσει δεν υπερβαίνει τα 750 κιλά.

Όσον αφορά στο design, το Renault 4 καταφέρνει με πολύ μεγάλη επιτυχία, όπως και το R5 άλλωστε, να συνδυάσει το ρετρό με το φουτουριστικό και μάλιστα χωρίς να δείχνει επιτηδευμένο. Μοιάζει σαν την φυσική εξέλιξη του αυθεντικού R4L στον 21ο αιώνα ενώ τα πλαστικά προστατευτικά στην περίμετρο του αμαξώματος, οι οριζόντιες ρίγες στα πλαϊνά, τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, το χαριτωμένο παράθυρο στο πίσω μέρος και η μικρή αεροτομή στο τελείωμα της οροφής κλείνουν το μάτι στο original “4” χωρίς να μοιάζουν εκτός τόπου και χρόνου στο μοντέρνο. Το εσωτερικό από την άλλη παρουσιάζει λιγότερο ενδιαφέρον όχι για κάποιον άλλο λόγο, αλλά επειδή το είδαμε πριν από λίγο καιρό στο Renault 5.

Υπάρχει λοιπόν ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10.1 ιντσών, μία οθόνη 10 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που “τρέχει” λειτουργικό της Google και άφθονες επιλογές σε υφασμάτινες ή faux-δερμάτινες επενδύσεις όμως αυτό που κάνει το R4 να ξεχωρίζει από το R5 είναι, όπως είπαμε, οι διαθέσιμοι χώροι. Αυτό είναι λοιπόν το ολοκαίνουριο Renault 4 και ανυπομονούμε να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση του κοινού και αν ο αρχικός ενθουσιασμός μεταμορφωθεί σε πωλήσεις…

Prev Post Alpine A110 R Ultime – Μήπως €265.000 είναι πολλά;
Next Post Ducati Multistrada V2 και V2S με όφελος 1.500!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook