Το Toyota Prius πραγματοποίησε το ντεμπούτο του πριν από 27 χρόνια στην Ιαπωνία και πριν από 23 χρόνια στον υπόλοιπο κόσμο και παρότι αποτέλεσε αναρίθμητες φορές το αντικείμενο χλευασμού, ιδίως εκείνες τις καλές εποχές που η βενζίνη δεν κόστιζε €1.7 ευρώ και ο κόσμος νόμιζε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να πάρουμε την κάτω βόλτα, ο ρόλος για την δημιουργία του προφίλ της ιαπωνικής μάρκας ήταν νευραλγικός. Τώρα, στην 5η γενιά του πλέον, το Prius είναι πιο όμορφο, πιο αεροδυναμικό, πιο τεχνολογικά προηγμένο και πιο αποδοτικό από ποτέ και ένας κύριος ονόματι Wayne Gerdes απέδειξε το τελευταίο ταξιδεύοντας από το Los Angeles στη Νέα Υόρκη καταναλώνοντας κατά μέσο όρο 93.158 mpg ή αν προτιμάς κάτι πιο αναγνωρίσιμο ως μέγεθος, 2.525 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα!
Αυτό το απίστευτο νούμερο χάρη στον Wayne Gerdes το παγκόσμιο ρεκόρ Guinness για την χαμηλότερη κατανάλωση στο ταξίδι από την δυτική ακτή των Η.Π.Α. στην ανατολική – πολύ συγκεκριμένο αλλά αυτό δεν το κάνει λιγότερο εντυπωσιακό καθώς το γεγονός ότι μιλάμε για μία πραγματική διαδρομή σε πραγματικές συνθήκες είναι κάτι που δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο. Το ταξίδι του Gerdes ξεκίνησε από το δημαρχείο του Los Angeles και ολοκληρώθηκε στο δημαρχείο της Νέας Υόρκης έπειτα από 5.167,63 χιλιόμετρα που οφείλουμε να αναφέρουμε ότι περιλάμβαναν διαδρομές σε υψόμετρο έως 2.100 μέτρων και μέσα από την έρημο Μοχάβε με θερμοκρασίες που ξεπερνούσαν τους 40 βαθμούς Κελσίου. Ακόμα και η ίδια η Toyota αναφέρει ότι αυτού του είδους η κατανάλωση δεν είναι τυπική για το Toyota Prius καθώς ναι μεν το κινητήριο σύνολο που αποτελείται από την 5η γενιά του Toyota Hybrid System και έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα για συνολική απόδοση της τάξης των 194 ίππων, είναι ικανό για μέση, μικτή κατανάλωση 4.13 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, το επίτευγμα του Gerdes είναι σχεδόν εξωπραγματικό! Παραμένει εξωπραγματικό παρότι ούτε η Toyota, ούτε ο οδηγός και κάτοχος του νέου ρεκόρ, ούτε τα ρεκόρ Guinness παρέχουν περισσότερες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα η μέση ωριαία ταχύτητα…
Ο ίδιος ο Gerdes δε, αναφέρει ότι για μία προσπάθεια κατάρριψης ρεκόρ σαν κι αυτή χρειάζεται λεπτομερής προγραμματισμός αλλά και η δυνατότητα αυτοσχεδιασμού σε περίπτωση που κάτι, οτιδήποτε αλλάξει. Χρειάζεται επίσης η επιστράτευση ειδικών τεχνικών που εκμεταλλεύονται τις καιρικές και οδικές συνθήκες ανά πάσα στιγμή και καλό θα ήταν να μην χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητα. Αυτό που μπορούν να κάνουν όλοι για να βελτιώσουν την κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου είναι να ξεκινούν ήρεμα από στάση ασκώντας σταθερή πίεση στο πεντάλ του γκαζιού και όταν πρόκειται να σταματήσουν, να παίρνουν το πόδι τους από το πεντάλ νωρίτερα, χρησιμοποιώντας την αδράνεια του αυτοκινήτου μέχρι το σημείο που πρόκειται να ακινητοποιηθούν. Πάντοτε με ασφάλεια και σεβασμό στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.