Το Lexus RZ παρουσιάστηκε το 2022 και λανσαρίστηκε στην αγορά το 2023 ως το πρώτο bespoke ηλεκτρικό μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας όπου η λέξη “bespoke” αναφέρεται στο γεγονός ότι σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται ως ηλεκτρικό και όχι ως θερμικό το οποίο θα διαθέτει και έκδοση μηδενικών εκπομπών ρύπων. Πρόκειται για μία πολύ διαφορετική φιλοσοφία που αλλάζει τον τρόπο που σκέφτονται οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί και τους χαρίζει επιπλέον ελευθερίες οπότε το RZ είναι ένα ξεχωριστό μοντέλο για την Lexus έστω και αν μοιράζεται πολλά από τα μηχανικά του με το Toyota bZ4X. Η γκάμα του Lexus RZ εμπλουτίστηκε πριν από έναν χρόνο με την προσθήκη μίας πιο προσιτής, μπροστιοκίνητης έκδοσης και εμπλουτίζεται φέτος με την ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών τόσο στο σύστημα διεύθυνσης όσο και στα κινητήρια σύνολα. Με πιο απλά λόγια, το νέο Lexus RZ μπορεί εξωτερικά να μοιάζει πανομοιότυπο με αυτό του πρόσφατου παρελθόντος αλλά είναι σημαντικά αναβαθμισμένο.
Το πρώτο σύστημα που ανήκει πλέον στο οπλοστάσιο του αμιγώς ηλεκτρικού Lexus είναι το steer-by-wire που σημαίνει ότι το τιμόνι δεν ενώνεται, ούτε “συναντά” με οποιονδήποτε μηχανικό τρόπο τους τροχούς. Όλες οι εντολές του οδηγού στο ολοκαίνουριο yoke μεταφράζονται σε ηλεκτρικά σήματα και μεταβιβάζονται στα κατάλληλα συστήματα όπου και εκτελούνται. Σε συνδυασμό με την μεταβλητή σχέση μετάδοσης που αλλάζει ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, αυτό επιτρέπει στο σύστημα να λειτουργεί με εύρος 200 μοιρών από στοπ σε στοπ του τιμονιού, χαρίζοντας εξαιρετική ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες και ένα υψηλό επίπεδο ευστάθειας στον αυτοκινητόδρομο ενώ παράλληλα δεν ξενίζει τον οδηγό στην χρήση. Το steer-by-wire επιβεβαιώνει την νοοτροπία της Lexus ως πρωτοπόρου καθώς το RZ είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην Ευρώπη που εξοπλίζεται με τέτοιου είδους τεχνολογία δεδομένου ότι η νομοθεσία άλλαξε μόλις πρόσφατα.
Οι αλλαγές όμως δεν σταματούν εκεί. Το RZ εξοπλίζεται με μία νέα μπαταρία 77 kWh η οποία συνδυάζεται είτε με έναν ηλεκτροκινητήρα 224 ίππων στον εμπρός άξονα είτε με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) που προσφέρουν 380 ίππους στο RZ 500e, είτε 408 ίππους στη νέα προσθήκη στην γκάμα του μοντέλου, το RZ 550e F Sport. Σε κάθε περίπτωση, η αύξηση στην χωρητικότητα της μπαταρίας έχει οδηγήσει σε μία ανάλογη αύξηση στην αυτονομία με την Lexus να ισχυρίζεται ότι η πιο αποδοτική από τις τρεις εκδόσεις, η RZ 350e με τον ένα ηλεκτροκινητήρα, μπορεί να διανύσει έως 575 χιλιόμετρα πριν χρειαστεί φόρτιση. Επιπλέον, το RZ και πιο συγκεκριμένα η F Sport έκδοση, γίνεται το πρώτο μοντέλο της Lexus ή της Toyota που ενσωματώνει το “Interactive Manual Drive” σύστημα που επί της ουσίας προσομοιώνει τη λειτουργία ενός 8-τάχυτου κιβωτίου αναβαθμίζοντας την εμπειρία οδήγησης, την αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό και την σύνδεση του με το αυτοκίνητο. Στοιχεία που αναβαθμίζονται περαιτέρω με το σύστημα εικονικών ήχων που επικοινωνούν στον οδηγό πότε φτάνει η ώρα να “αλλάξει ταχύτητα”.
Όσον αφορά στο design, παρότι το Lexus RZ έχει τόσο πολλές και σημαντικές αλλαγές κάτω από την επιφάνεια, αυτή δεν τις αντικατοπτρίζει παρά μόνο στην F Sport έκδοση που έρχεται με νέους προφυλακτήρες, εμπρός και πίσω spoiler, ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών με αεροδυναμικά καλύμματα και ένα αποκλειστικό χρώμα που ονομάζεται Neutrino Grey. Στο εσωτερικό από την άλλη βλέπουμε έναν συνδυασμό μαύρου με σκούρο γκρι και μπλε λεπτομέρειες που υπογραμμίζουν τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης.