Τα μοντέλα της Jeep έχουν μία έμφυτη διαχρονικότητα στο design τους με αποτέλεσμα να “κρύβουν” τα χρόνια τους και να μπορούν να παραμείνουν στην αγορά χωρίς να δείχνουν παρωχημένα. Το Jeep Renegade για παράδειγμα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό τον Μάρτιο του 2014 που σημαίνει ότι έχει ήδη κλείσει 10 χρόνια κι όμως συνεχίζει ακάθεκτο έστω κι αν έχει χάσει ένα μέρος της φρεσκάδας του. Η Jeep έχει πλάνα για το μικρό SUV της και αυτά περιλαμβάνουν την μεταμόρφωση του σε ένα προσιτό ηλεκτρικό με αρχική τιμή χαμηλότερη των €25.000.
Το βασικότερο όπλο του στην προσπάθεια για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι η χρήση μπαταριών LFP που ναι μεν απαιτούν κάποιες υποχωρήσεις ως προς τις απαιτήσεις για υψηλή ενεργειακή πυκνότητα αλλά είναι σαφώς πιο φθηνές σε σύγκριση με τις… ανταγωνιστικές χημείες και αυτό τις κάνει καταλληλότερες για εφαρμογές χαμηλού κόστους ή αν προτιμάς, υψηλότερου value-for-money. Για το επερχόμενο αμιγώς ηλεκτρικό Jeep Renegade λοιπόν, οι LFP μπαταρίες είναι σχεδόν μονόδρομος όπως έχει παραδεχθεί και ο επικεφαλής της Stellantis, Carlos Tavares αλλά πέρα από αυτό, δεν έχουμε στη διάθεση μας πολλές παραπάνω πληροφορίες. Η λογική λέει ότι η αμερικανική εταιρία θα χρησιμοποιήσει την ευέλικτη “Smart Car” αρχιτεκτονική που έχει ήδη πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της στο Citroen e-C3 ενώ την εντοπίζουμε και στο νέο Opel Frontera και αμφότερα, εξοπλίζονται με LFP μπαταρίες.
Ο Tavares δεν επιβεβαίωσε αυτό το λογικό συμπέρασμα αρκούμενος στο να δηλώσει ότι “πολλά άλλα” μοντέλα θα κάνουν χρήση της Smart Car αρχιτεκτονικής καθώς “έχει την ικανότητα να είναι παγκόσμια, με απλούστερες λύσεις που την κάνουν πολύ περισσότερο ανταγωνιστική όσον αφορά στο κόστος σε σύγκριση με οτιδήποτε άλλο βρίσκουμε στον δυτικό κόσμο”. Επιστρέφοντας στην δεύτερη γενιά του Jeep Renegade, να αναφέρουμε επίσης ότι αναμένεται να λανσαριστεί στην αγορά γύρω στο 2026 και ότι θα αποτελεί μέρος μίας ολομέτωπης επίθεσης της εταιρίας που θέλει να έχει 6 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα διαθέσιμα παγκοσμίως μέχρι το 2027. Ανάμεσα τους η ναυαρχίδα Wagoneer S, το off-road Recon, ένα “mainstream” μεσαίο SUV και ο διάδοχος του Compass που επίσης είναι προγραμματισμένος για κυκλοφορία πριν το 2027. Αυτό που επίσης ξεχωρίζουμε και υποθέτουμε ότι θα ξεκινήσει ένα νέο κεφάλαιο στην διαμάχη της Stellantis με την ιταλική κυβέρνηση είναι ότι ενώ το Jeep Renegade κατασκευάζεται στην Ιταλία, ο διάδοχος του κατά πάσα πιθανότητα θα… μεταναστεύσει ώστε να μειωθεί περαιτέρω το κόστος παραγωγής. Το θέμα για άλλη μία φορά είναι αν υπάρχει η αγορά για ένα μικρό, αμιγώς ηλεκτρικό Jeep δεδομένων των υποχωρήσεων και των συμβιβασμών που θα πρέπει να κάνουν οι πελάτες σε σύγκριση με ένα ανταγωνιστικό από πλευράς τιμής θερμικό ή υβριδικό μοντέλο.