Ένας ευρωπαίος που θέλει ένα μοντέλο της Hyundai που προσφέρει χώρους, design και τεχνολογία θα καταλήξει αργά ή γρήγορα στο νέο και αν μου επιτρέπεις, εντυπωσιακό Santa Fe. Με μήκος που υπερβαίνει οριακά τα 4.8 μέτρα είναι ότι μεγαλύτερο και ότι πιο ευρύχωρο προσφέρει η κορεατική εταιρία στην αγορά μας με εξαίρεση το αμιγώς ηλεκτρικό Ioniq 9 βεβαίως. Οι ανάγκες των Αμερικανών (και όχι μόνο) όμως είναι διαφορετικές και γι’ αυτό η Hyundai διαθέτει στην γκάμα της στις Η.Π.Α., την Κορέα, την Αυστραλία και αλλού το Palisade. Ένα θηριώδες SUV μήκους 5 μέτρων που θεωρητικά και πρακτικά δεν μας ενδιαφέρει καθώς δεν πιστεύουμε πως θα λανσαριστεί ποτέ στην Ευρώπη αλλά δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να παρουσιάσουμε τη νέα γενιά του μόνο και μόνο για να εξάρουμε την σχεδιαστική φιλοσοφία της κορεατικής μάρκας!
Δεν μιλάμε για την σχεδιαστική γλώσσα/ταυτότητα της Hyundai αλλά για την φιλοσοφία της όσον αφορά στο design των διαφορετικών μοντέλων. Μία φιλοσοφία που εννοείται ότι βασίζεται σε μία ενιαία σχεδιαστική ταυτότητα αλλά ταυτόχρονα, επιβάλλει την σημαντική αισθητική διαφοροποίηση. Με πιο απλά λόγια, τα μοντέλα της Hyundai κάνουν ξεκάθαρο ότι είναι… Hyundai καθώς διαθέτουν κοινά στοιχεία αλλά δεν θυμίζουν Ρώσικες κούκλες όπου κάθε ένα είναι ίδιο με τα υπόλοιπα και το μόνο που αλλάζει είναι το μέγεθος. Πάρε για παράδειγμα το νέο Palisade. Είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Hyundai χάρη στα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα τόσο στο εμπρός μέρος όσο και πίσω, την επιβλητική γρίλια και την διακοσμητική λεπτομέρεια στο χρώμα του αλουμινίου στην πίσω κολώνα, όμως δεν μπορείς να πεις ότι μοιάζει με κάποιο άλλο μοντέλο της εταιρίας. Είναι Hyundai αλλά δεν είναι προϊόν copy&paste. Κάτι κάνουν πολύ καλά στα σχεδιαστικά κέντρα της μάρκας και ο κόσμος το αναγνωρίζει, το εκτιμά και το ανταμείβει με την εμπιστοσύνη του.
Ανάλογη είναι η κατάσταση και στην καμπίνα η οποία αξίζει να σημειώσουμε πως επωφελείται και από ένα μεταξόνιο της τάξης των 2.9 μέτρων με ότι αυτό συνεπάγεται για τους διαθέσιμους χώρους. Μπροστά από τον οδηγό και μέχρι το κέντρο του ταμπλό εκτείνεται ένα ενιαίο πάνελ που φιλοξενεί δύο οθόνες 12.3 ιντσών, μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα infotainment προφανώς, ενώ ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων έχει μετατοπιστεί από την κεντρική κονσόλα, στην κολώνα του τιμονιού. Πιστή στην νοοτροπία διατήρησης κάποιων φυσικών χειριστηρίων, η Hyundai τα έχει τοποθετήσει στρατηγικά σε φυσικές, εργονομικές θέσεις ενώ την premium ατμόσφαιρα στην καμπίνα ενισχύουν το όμορφο τιμόνι, η κονσόλα στο ύφος “νησίδας”, το σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού και φυσικά, οι ποιοτικές επενδύσεις όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες.
Σε αυτό το σημείο η Hyundai δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα λεπτομέρειες αναφορικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου αλλά η λογική λέει πως στην γκάμα θα υπάρχει ένα νέο, υβριδικό σύνολο που έλειπε μέχρι τώρα από το Palisade και ένας υπερτροφοδοτούμενος V6 με χωρητικότητα 3.5 λίτρων γι’ αυτούς που δίνουν περισσότερη προτεραιότητα στις επιδόσεις ή/και τις δυνατότητες. Σε κάθε περίπτωση, για εμάς η συζήτηση έχει αποκλειστικά φιλολογικό ενδιαφέρον καθώς δεν περιμένουμε το Hyundai Palisade να μεταναστεύσει στην Ευρώπη στο προσεχές μέλλον…