Το νέο Hyundai Nexo είναι απόδειξη της πίστης στο υδρογόνο!

Το νέο Hyundai Nexo είναι απόδειξη της πίστης στο υδρογόνο!

Το υδρογόνο δεν είναι τώρα και δεν ξέρουμε αν θα γίνει ποτέ μία δημοφιλής πηγή ενέργειας ώστε να αποτελέσει ουσιαστική βιώσιμη εναλλακτική στις μπαταρίες αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αξίζει της προσοχής μας. Αυτό πιστεύει (και) η Hyundai και το αποδεικνύει έμπρακτα επενδύοντας στην τεχνολογία και λανσάροντας το ολοκαίνουριο Nexo. Ένα μοντέλο που ανεβάζει τον πήχη τόσο σε μηχανολογικό επίπεδο, όσο και σε σχεδιαστικό, το οποίο θα πραγματοποιήσει το επίσημο ντεμπούτο του στο Seoul Mobility Show και θα κυκλοφορήσει σε αγορές ολόκληρου του κόσμου αν και δεν διευκρινίζεται σε αυτό το σημείο ποιες είναι αυτές.

Πριν φτάσουμε εκεί όμως, πρέπει να δούμε τι είναι και τι φέρνει το νέο Hyundai Nexo και η απάντηση στο πρώτο είναι οι φωτογραφίες που συνοδεύουν την πρεμιέρα του μοντέλου. Το ολοκαίνουριο Nexo είναι ένα SUV μήκους 4.75 μέτρων που λανσάρει για πρώτη φορά την “Art of Steel” σχεδιαστική ταυτότητα της κορεατικής εταιρίας η οποία χρησιμοποιείται με σκοπό την δημιουργία μίας διαχωριστικής γραμμής ανάμεσα στα υπόλοιπα μοντέλα της Hyundai και τα υδρογονοκίνητα. Οι επιρροές από το Initium Concept που αποκαλύφθηκε τον περασμένο Νοέμβριο είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς και συνοψίζονται σε ένα αρκετά σκληροτράχηλο look με έντονες γραμμές και ακόμα πιο έντονο χαρακτήρα. Τα “HTWO” LED φωτιστικά σώματα στο εμπρός και το πίσω μέρος κλέβουν την παράσταση με το χαρακτηριστικό σχήμα τους αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα ακόμα στοιχείο που διαμορφώνει το εντυπωσιακό σύνολο. Τα άλλα είναι τα μαύρα προστατευτικά στα φτερά και την υπόλοιπη περίμετρο του αυτοκινήτου, το σχεδόν εκκεντρικό πίσω 1/3 του αυτοκινήτου με την παχιά κολώνα που δημιουργεί το περίπου τριγωνικό παράθυρο και φυσικά, η αρκετά κάθετη στάση του αυτοκινήτου. Έτσι, το νέο Hyundai Nexo καταφέρνει να είναι δυναμικό και ιδιαίτερο χωρίς να είναι υπερβολικό ή… παράφωνο.

Ενώ το αμάξωμα διαφέρει σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο Hyundai, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για την καμπίνα η οποία είναι αρκετά πιο γνώριμη. Πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζει το ενιαίο, κυρτό πάνελ που ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3 ιντσών και την κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment, επίσης 12.3 ιντσών ενώ υπάρχει ένα σύστημα head-up display και ένα μικρότερο πάνελ λίγο κάτω από τους αεραγωγούς στο ταμπλό για τον χειρισμό του συστήματος εξαερισμού/κλιματισμού. Αυτό μπορεί να μην προσφέρει φυσικά χειριστήρια αλλά τουλάχιστον κάνει τη λειτουργία ενός εκ των πιο συχνά χρησιμοποιημένων συστημάτων πιο εύκολη και πιο ασφαλή από το αν ενσωματωνόταν στην κεντρική οθόνη, μέσα σε κάποιο υπομενού. Κατά τα άλλα, αξίζει να αναφέρουμε τις δύο επιφάνειες ασύρματης φόρτισης, το premium ηχοσύστημα της Bang & Olufsen, τον κεντρικό ψηφιακό καθρέπτη και τις πολλαπλές επιλογές συνδεσιμότητας.

Όσον αφορά στα μηχανικά, το Hyundai Nexo FCEV εξοπλίζεται με ένα ενδιαφέρον κινητήριο σύνολο που αποτελείται από τις κυψέλες υδρογόνου με ισχύ 110 kW, έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW και μία μπαταρία 2.64 kWh. Σύμφωνα με την Hyundai, η βελτίωση στα τεχνικά χαρακτηριστικά του υδρογονοκίνητου συνόλου της έχουν οδηγήσει σε μείωση του χρόνο που απαιτείται για την επιτάχυνση στα 100 km/h στα 7.8 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη αυτονομία του συστήματος υπερβαίνει τα 700 χιλιόμετρα όχι μόνο χάρη στην καλύτερη απόδοση του Nexo αλλά και εξαιτίας της μικρής αύξησης της χωρητικότητας των δεξαμενών υδρογόνου από τα 6.33 κιλά, στα 6.69. Να σημειώσουμε επίσης ότι όπως τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες της Hyundai, έτσι και το Nexo προσφέρει δυνατότητες vehicle-to-load ενώ ένας 5-λεπτος ανεφοδιασμός με υδρογόνο αρκεί για 700+ επιπλέον χιλιόμετρα! Από το πακέτο δεν θα μπορούσε να λείπει ούτε η ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, ούτε η δυνατότητα ρυμούλκησης έως 1.000 κιλών. Ένα πραγματικό υδρογονοκίνητο πασπαρτού, του οποίου όμως η επιτυχία εξαρτάται αποκλειστικά από τις υποδομές ανεφοδιασμού που όπως γνωρίζουμε πολύ καλά, δυστυχώς είναι σχεδόν ανύπαρκτες όχι μόνο στην χώρα μας, αλλά σχεδόν σε ολόκληρο τον κόσμο.

Prev Post Skoda Elroq RS – Με 340, αμιγώς ηλεκτρικούς, ίππους
Next Post Το Jeep Compass συναντά την τέχνη της φωτογραφίας
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook