Η Honda παραμένει πιστή στη δέσμευση της να προσφέρει μία πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα μοντέλων μέχρι το τέλος του ’22 και λανσάρει το νέο Civic αποκλειστικά με ένα υβριδικό κινητήριο σύνολο, ολοκληρώνοντας έτσι τον εξηλεκτρισμό της οικογένειας της. Το νέο Civic έρχεται μάλιστα ταυτόχρονα με τον εορτασμό 50 ετών του εμβληματικού μοντέλου, λειτουργώντας κατά κάποιον τρόπο ως συνδετικός κρίκος του παρελθόντος με το μέλλον.
Όσον αφορά στον σχεδιασμό, δεν έχουμε να πούμε πολλά δεδομένου πως η 11η γενιά του Honda Civic έχει ήδη πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της σχετικά πρόσφατα. Αξίζει να εστιάσουμε σε κάποια σημεία όμως για να δείξουμε πώς η νέα γενιά βελτιώνει ολιστικά την εμπειρία ιδιοκτησίας και χρήσης του αυτοκινήτου για τους πελάτες της ιαπωνικής μάρκας. Η φιλοσοφία της Honda κατά τον σχεδιασμό και την εξέλιξη του νέου Civic περιγράφεται από μία λέξη: ανθρωποκεντρική. Παράλληλα όμως, η μάρκα χάρισε στο μεσαίο hatchback της στοιχεία που τονίζουν την αθλητικότητα και τον δυναμισμό της νέας γενιάς του, όπως για παράδειγμα το κατά 25 χιλιοστά χαμηλότερο καπό, το οποίο σε συνδυασμό με την μετατόπιση των εμπρός κολώνων προς τα πίσω (στην ίδια ευθεία με τους εμπρός τροχούς), την “fastback” οροφή και τις καθαρές επιφάνειες δημιουργούν πιο αρμονικές αναλογίες και μία πιο επιθετική στάση. Ταυτόχρονα, οι γυάλινες επιφάνειες μεγάλωσαν κάνοντας την καμπίνα πιο… ευάερη και ευήλια ενώ μεγάλωσε και το μεταξόνιο κατά 35 χιλιοστά ώστε να δημιουργηθούν μεγαλύτεροι χώροι και να βελτιωθεί η πρακτικότητα και η ευχρηστία, αναβαθμίζοντας την ίδια ώρα και την ευστάθεια αλλά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου στον δρόμο. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι η κατασκευή της πίσω πόρτας είναι νέα, μειώνοντας το βάρος της κατά 20% σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά που την κάνει ευκολότερη στην χρήση.
Η καμπίνα υιοθετεί ένα οριζόντιο στιλ για το ταμπλό τονίζοντας το πλάτος και δίνοντας μία πιο “ανοιχτή” αίσθηση ενώ επωφελείται από αναβαθμισμένα υλικά και σύγχρονη τεχνολογία όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10.2 ιντσών (στην κορυφαία έκδοση) και το εύχρηστο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που συνδυάζεται με μία οθόνη 9.0 ιντσών και προσφέρει ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto μεταξύ άλλων.
Όσον αφορά στο κινητήριο σύνολο, το Honda Civic e:HEV όπως είναι το πλήρες όνομα του συνδυάζει έναν ολοκαίνουριο δίλιτρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού ο οποίος λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και δύο compact αλλά ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι τροφοδοτούνται από μία μπαταρία. Η συνολική απόδοση του συστήματος αγγίζει τα 184 άλογα και η ροπή τα 315 Nm με την Honda να υπόσχεται πως η μέση κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (WLTP) και οι εκπομπές ρύπων τα 110 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Προς το παρόν δεν έχουμε περισσότερες πληροφορίες αν και η εταιρία δηλώνει πως ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα διαφορετικά modes οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Individual) και πως το προηγμένο σύστημα διαχείρισης του υβριδικού συνόλου επιτρέπει την αδιάλειπτη μετάβαση ανάμεσα σε EV, Hybrid και Engine κίνηση χωρίς την ανάγκη για παρέμβαση από τον οδηγό.
Από το πακέτο του νέου Honda Civic e:HEV δεν θα μπορούσε να λείπει και η ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης Honda SENSING που προσφέρει όλα εκείνα που περιμένει να βρει κάποιος στο Civic του 2022. Το λανσάρισμα της νέας γενιάς στην αγορά είναι προγραμματισμένο για το ερχόμενο φθινόπωρο με τις τιμές του να ανακοινώνονται καθώς πλησιάζουμε σε εκείνο το σημείο.