Νέο Citroen ë-C3 – Το πρώτο ευρωπαϊκό, προσιτό ηλεκτρικό!

Νέο Citroen ë-C3 – Το πρώτο ευρωπαϊκό, προσιτό ηλεκτρικό!

Όσο οι περισσότερες εταιρίες κάνουν εξαγγελίες για τα δικά τους προσιτά, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα η Citroen κάνει την κίνηση ματ παρουσιάζοντας το ολοκαίνουριο ë-C3. Ένα μοντέλο που από την στιγμή που θα λανσαριστεί στην αγορά θα γίνει ένα από τα φθηνότερα ηλεκτρικά σπάζοντας το φράγμα όχι των €25.000 αλλά των €24.000 καθώς η τιμή εκκίνησης του είναι 23.300 ευρώ! Με αυτόν τον τρόπο, η γαλλική εταιρία συνεχίζει την παράδοση του πιο δημοφιλούς μοντέλου της με την 4η γενιά του και ανοίγει ένα εντελώς νέο κεφάλαιο προσφέροντας όχι μόνο προσιτή κινητικότητα μηδενικών εκπομπών, αλλά όπως θα δούμε και πρακτική ηλεκτρική κινητικότητα. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό B-hatchback που έχει σχεδιαστεί και κατασκευάζεται στην Ευρώπη, με ότι συνεπάγεται αυτό!

Καταρχάς, με το νέο ë-C3 η Citroen παρουσιάζει επίσημα τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της. Δεν αναφερόμαστε στο γεγονός ότι με το νέο μοντέλο πραγματοποιεί το ντεμπούτο του το νέο, ρετρο-μοντέρνο σήμα της γαλλικής μάρκας – αυτό είναι το κερασάκι στην τούρτα. Το ë-C3 υιοθετεί περισσότερα στοιχεία crossover με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (163 χιλιοστά έναντι 135 της προηγούμενης γενιάς) τα πλαστικά προστατευτικά στην περίμετρο του αμαξώματος και τους τροχούς τοποθετημένους στα άκρα του οχήματος ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι ενώ ο αμιγώς ηλεκτρικός διάδοχος του C3 δεν είναι ούτε ιδιαίτερα μεγαλύτερος (4.01m μήκος), ούτε ιδιαίτερα φαρδύτερος (1.76m πλάτος) από τον προκάτοχο του, έρχεται με αυξημένο κατά 10 εκατοστά το ύψος του και αυτό λέει πολλά για τους χώρους στην καμπίνα αλλά ας μην προτρέχουμε. Κάτι ακόμα που υιοθετεί το νέο ë-C3 είναι στοιχεία από το Oli Concept και πιο συγκεκριμένα, την κάθετη μάσκα, τα νέα φωτιστικά σώματα με την χαρακτηριστική “υπογραφή” τριών σταδίων, τις σμιλευμένες επιφάνειες και τα ενδιαφέροντα πίσω φανάρια που αντικατοπτρίζουν το design των εμπρός. Το… πακέτο της εξωτερικής εμφάνισης συμπληρώνουν οι ζάντες 16 και 17 ιντσών και τα 5 διαθέσιμα χρώματα (Polar White, Montecarlo Blue, Elixir Red, Mercury Grey και Perla Nera Black) που στην κορυφαία έκδοση συνδυάζονται με λευκή ή μαύρη οροφή για την δημιουργία αντίθεσης.

Όσον αφορά στην καμπίνα, στόχος της Citroen είναι η δημιουργία της λεγόμενης “C-Zen lounge” ατμόσφαιρας με ένα καινοτόμο, ευρύχωρο και άρτια εξοπλισμένο εσωτερικό. Το πρώτο που θα παρατηρήσει κάποιος στην καμπίνα του ë-C3 είναι η απουσία του παραδοσιακού πίνακα οργάνων. Η Citroen επέλεξε να τον αντικαταστήσει με ένα σύστημα head-up display (στάνταρ και στις δύο εκδόσεις που είναι διαθέσιμο το μοντέλο) ενώ στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία οθόνη 10.25 ιντσών που ανήκει στον βασικό εξοπλισμό της κορυφαίας “Max” έκδοσης με την βασική, “You” να αρκείται σε ένα smartphone docking station με την δική του εφαρμογή. Κατά τα άλλα, οι επιβάτες θα απολαμβάνουν όχι μόνο την εξαιρετική άνεση που προσφέρει η ανάρτηση “Advanced Comfort” (για πρώτη φορά στην ιστορία του C3 και μάλιστα standard και στις δύο εκδόσεις) με  τα λεγόμενα Προοδευτικά Υδραυλικά Μαξιλάρια αλλά και την εξαιρετική ευρυχωρία με 30 χιλιοστά επιπλέον χώρο για τα κεφάλια των εμπρός επιβατών και περισσότερους χώρους σχεδόν σε κάθε διάσταση για τους πίσω επιβάτες. Ικανοποιητικότατος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος είναι και ο χώρος των αποσκευών με 310 λίτρα χωρητικότητας, δυνατότητα αναδίπλωσης των καθισμάτων σε ποσοστό 60-40 και πλάτος που υπερβαίνει το 1 μέτρο ανάμεσα στους θόλους.

Παρόλα αυτά, οι πιο εντυπωσιακές αλλαγές σε σύγκριση με το μοντέλο που αντικαθιστά το ë-C3 έχουν γίνει κάτω από την επιφάνεια. Εκεί όπου βρίσκουμε για πρώτη φορά όχι μόνο στην Citroen αλλά για ολόκληρη την Stellantis, την σύγχρονη STLA Small αρχιτεκτονική. Αυτή φιλοξενεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο το οποίο αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων και μία μπαταρία LFP 44 kWh. Ο ηλεκτροκινητήρας επιταχύνει το γαλλικό hatchback σε 100 km/h σε περίπου 11 δευτερόλεπτα και μέχρι την μέγιστη ταχύτητα των 135 km/h ενώ η μπαταρία εξασφαλίζει αυτονομία της τάξης των 320 χιλιομέτρων. Όταν αυτή εξαντληθεί, το ë-C3 φορτίζει σε συμβατική πρίζα 7 kW σε 4 ώρες και 10 λεπτά (2 ώρες και 50 λεπτά αν είναι διαθέσιμο ένα σύστημα 11 kW) και σε DC ταχυφορτιστή αρκούν 26 λεπτά για την αναπλήρωση του φορτίου από το 20, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της μπαταρίας. Σύμφωνα με μελέτες της Citroen, οι δυνατότητες του ë-C3 θα καλύψουν την συντριπτική πλειοψηφία των αναγκών των πελατών καθώς ο μεν χρόνος για το 0-100 km/h είναι άμεσα συγκρίσιμος με αυτόν του θερμικού C3 που αντικαθίσταται ενώ η αυτονομία είναι κάτι παραπάνω από αρκετή αφού ο μέσος όρος της απόστασης που διανύουν καθημερινά οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων του B-segment δεν υπερβαίνει τα 80 χιλιόμετρα. Με αυτό δεδομένο λοιπόν, ίσως να τους αρκεί και η ακόμα πιο προσιτή έκδοση του ë-C3 που θα λανσαριστεί στην αγορά το 2025 και θα προσφέρει 200 χιλιόμετρα αυτονομίας με τιμή €19.990!

Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε την ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης αλλά και στοιχεία όπως οι εφαρμογές “e-Routes” και “e-Remote” που αναβαθμίζουν την εμπειρία χρήσης προγραμματίζοντας το δρομολόγιο, παρακολουθώντας την μπαταρία και παρέχοντας live δεδομένα για το δίκτυο φόρτισης η πρώτη και επιτρέποντας στους χρήστες να χρησιμοποιούν το smartphone τους ως τηλεχειριστήριο για την προθέρμανση, προ-ψύξη και την διαχείριση του προγράμματος φόρτισης μεταξύ άλλων, η δεύτερη. Στη χώρα μας θα έρθει το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

Prev Post Renault Clio – Διαθέσιμη και στη χώρα μας η ανανεωμένη του έκδοση
Next Post Νέο Audi Q4 e-tron – Aναβαθμισμένο και ανταγωνιστικό
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook