Η πρεμιέρα του νέου Audi RS3 δεν άργησε τελικά, με την γερμανική εταιρία να αποκαλύπτει λίγες εβδομάδες μετά την ανακοίνωση του ρεκόρ ταχύτερου γύρου για compact μοντέλα στην πίστα του Nurburgring την κορυφαία έκδοση του ανανεωμένου A3 που παρουσιάστηκε στο κοινό τον περασμένο Μάρτιο. Το νέο RS3, παρότι ένα… απλό facelift, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για την συγκεκριμένη έκδοση τόσο σε επίπεδο αισθητικής όσο και σε αυτό των δυναμικών χαρακτηριστικών με τους μηχανικούς της γερμανικής μάρκας να αναβαθμίζουν το 5-κύλινδρο hatchback ή sedan σε κάθε τομέα.
Ξεκινώντας από το design, στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η πιο επίπεδη και πιο φαρδιά singleframe γρίλια με το νέο περίγραμμα ενώ οι νέες εισαγωγές αέρα και το πιο έντονο splitter δεν είναι μόνο λειτουργικά αλλά προσθέτουν πόντους στην σπορ εμφάνιση. Τα LED φώτα ημέρας είναι πιο… περίτεχνα από ποτέ με 24 μεμονωμένα στοιχεία τοποθετημένα σε χαρακτηριστικό μοτίβο, το οποίο αξίζει να σημειώσουμε πως μπορεί να αλλάξει μέσα από το σύστημα infotainment του RS3. Νέα είναι τα φανάρια και στο πίσω μέρος ενώ δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στα κάθετα στοιχεία που έχουν ενσωματωθεί στον σχεδιασμό, τον επιθετικό διαχύτη ο οποίος φιλοξενεί και τις δύο μεγάλες, οβάλ απολήξεις της εξάτμισης και φυσικά, τα νέα χρώματα (Ascari Blue, Progressive Red και Daytona Gray) που αυξάνουν τις επιλογές που προσφέρονται στους πελάτες. Όπως πάντα, το πακέτο της εξωτερικής εμφάνισης ολοκληρώνουν οι 19άρες ζάντες ελαφρού κράματος που είναι διαθέσιμες σε δύο διαφορετικά σχέδια και δύο διαφορετικά φινιρίσματα.
Ανάλογες είναι οι αλλαγές αλλά και το ύφος στην καμπίνα. Η Audi εξόπλισε το ανανεωμένο RS3 με νέο τιμόνι το οποίο έχει επίπεδο άνω και κάτω μέρος για ακόμα πιο σπορ εμφάνιση, RS sport ή bucket καθίσματα, carbon διακοσμητικά και νέα γραφικά στις οθόνες. Νέο είναι και το σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού ενώ το χαρακτηριστικό καρό μοτίβο στις επενδύσεις και τα προαιρετικά πακέτα που εμπλουτίζουν το σκοτεινό εσωτερικό με κόκκινες ή πράσινες λεπτομέρειες χαρίζουν στο Audi RS3 μία επιπλέον νότα διαφορετικότητας.
Κακά τα ψέματα όμως, αυτό που βάζει το “RS” στο RS3 είναι ο εμβληματικός 5-κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας με χωρητικότητα 2.5 λίτρων. Αυτός εξακολουθεί να βρίσκεται κάτω από το καπό της καυτής έκδοσης και εξακολουθεί να παράγει 400 ίππους και 500 Nm ροπής και επιταχύνει το ανανεωμένο RS3 στα 100 km/h σε μόλις 3.8 δευτερόλεπτα και μέχρι την μέγιστη ταχύτητα των 290 km/h. Ο πραγματικός σταρ όμως δεν είναι οι επιδόσεις στην ευθεία αλλά ο τρόπος με τον οποίο κινείται το Audi RS3 όταν ξεκινούν οι στροφές. Η βάση για τα εντυπωσιακά δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου είναι η αλληλεπίδραση μεταξύ του torque splitter με το πλήρως μεταβλητό σύστημα κατανομής ροπής ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας, το brake torque vectoring σύστημα και τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της RS sport ανάρτησης. Ειδικά τα τελευταία επωφελούνται από νέο αλγόριθμο που βελτιώνει αισθητά τον χρόνο αντίδρασης τους στις εκάστοτε συνθήκες με αποτέλεσμα σε συνδυασμό με τα προαναφερθέντα συστήματα να μειώνουν δραστικά την υποστροφή, να επιτρέπουν υψηλότερες ταχύτητες στις καμπές και να κάνουν το RS3 συνολικά πιο ευέλικτο στον δρόμο.
Κλείνοντας να προσθέσουμε ότι οι παραγγελίες για το νέο Audi RS3 ανοίγουν στα τέλη του Αυγούστου στη Γερμανία με την τιμή του Sportback να ξεκινά από τα €66.000 και του Sedan €2.000 υψηλότερα. Ακόμα δεν γνωρίζουμε τις τιμές του στην Ελλάδα αλλά είμαστε σίγουροι ότι θα ανακοινωθούν στο προσεχές μέλλον.