Νέο Audi Q6 e-tron – ηλεκτρική κινητικότητα σε νέο επίπεδο!

Νέο Audi Q6 e-tron – ηλεκτρική κινητικότητα σε νέο επίπεδο!

Ο επόμενος σταθμός στο ταξίδι εξηλεκτρισμού της Audi δεν αναπαριστά ένα μικρό βήμα προς τα εμπρός αλλά ένα εντυπωσιακό άλμα καθώς το Q6 e-tron που παρουσιάστηκε επίσημα πριν από μερικές ώρες έρχεται με νέα πλατφόρμα, νέα αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών, προηγμένη τεχνολογία μπαταριών και φόρτισης καθώς και ένα design που είναι ταυτόχρονα γνώριμο και μοντέρνο. Όπως δηλώνει και η ίδια η εταιρία, το νέο Q6 e-tron όπως και το πιο… θερμό αδερφάκι του, το SQ6 e-tron αποτελούν την ενσάρκωση του “Vorsprung durch Technik” και αναβαθμίζουν αισθητά την θέση της Audi στον ευρύτερο χώρο της ηλεκτροκίνησης.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι η Audi ξεκινά την παρουσίαση της με την PPE (Premium Platform Electric) που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Porsche και την E3 1.2 αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών – δύο “βάσεις τεχνολογίας” που θα ορίσουν την στάση της εταιρία ως προς τον εξηλεκτρισμό  και θα θέσουν νέα στάνταρ σε όποιο μοντέλο και σε όποια κατηγορία λανσαριστούν. Η αρχή γίνεται με τα Q6 e-tron και SQ6 e-tron που τοποθετούνται ανάμεσα στο Q4 και το Q8 με μήκος που αγγίζει τα 4.77 μέτρα, πλάτος 1.99 και ύψος σχεδόν 1.65 μέτρα, με μεταξόνιο που σταματά 1 χιλιοστό πριν τα 2.9 μέτρα. Χάρη σε αυτές τις διαστάσεις και την βέλτιστη εκμετάλλευση του μεγέθους του, το νέο μοντέλο της Audi προσφέρει επαρκείς χώρους για 5 επιβάτες και τις αποσκευές τους ενώ όσον αφορά στο design, το αμιγώς ηλεκτρικό Q6 e-tron δεν προσπαθεί ιδιαίτερα να κρύψει τον όγκο του αλλά τον ενσωματώνει σε ένα επιβλητικό και παράλληλα, δυναμικό σχέδιο που όπως είπαμε διατηρεί τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της εταιρίας αλλά είναι επίσης αρκετά μοντέρνο και ξεχωριστό.

Χωρίς να μπούμε σε πολλές λεπτομέρειες καθώς οι φωτογραφίες κάνουν πολύ καλύτερη δουλειά στην περιγραφή απ’ ότι οι λέξεις, αξίζει να αναφέρουμε την πρώτη ενεργή ψηφιακή υπογραφή παγκοσμίως. Ένα σύστημα που χρησιμοποιεί τα OLED πίσω φωτιστικά σώματα όχι μόνο για αισθητικούς λόγους αλλά και για λειτουργικούς καθώς για πρώτη φορά, τα ψηφιακά OLED πίσω φώτα μπορούν να επικοινωνήσουν στον περιβάλλοντα χώρο μηνύματα για άλλους χρήστες όπως για παράδειγμα την ύπαρξη έργων ή ένα ατύχημα που επηρεάζει την κυκλοφορία συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην οδική ασφάλεια.

Όσον αφορά στο εσωτερικό, η Audi το έχει ήδη παρουσιάσει από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Όπως βλέπουμε και στις φωτογραφίες, το Q6 e-tron αποκτά πλέον μία κυρτή, πανοραμική οθόνη 14.5 ιντσών η οποία συνδυάζεται με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 11.9 ιντσών ενώ την δική του οθόνη, 10.9 ιντσών αυτή την φορά, έχει και ο συνοδηγός ώστε να έχει ευκολότερη πρόσβαση στα συστήματα κλιματισμού, ψυχαγωγίας και ενημέρωσης κ.ά. Στον τομέα της προβολής πληροφοριών, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε το προαιρετικό head-up display επαυξημένης πραγματικότητας ενώ αυξημένη είναι η λειτουργικότητα και του ψηφιακού βοηθού που έχει πλέον το δικό του avatar και απαντά με την εντολή “Hey Audi”. Κατά τα άλλα, το ταμπλό επενδύεται με βιώσιμα, μαλακά υλικά ενώ ο οδηγός και ο συνοδηγός έχουν στην διάθεση τους ποτηροθήκες, δύο θύρες USB και μία επιφάνεια ασύρματης φόρτισης. Το επίπεδο πάτωμα που προκύπτει (και) από την απουσία κεντρικού τούνελ μετάδοσης έχει οδηγήσει σε αυξημένους χώρους για τα πόδια των πίσω επιβατών, σε ένα ακόμα πιο άνετο μεσαίο κάθισμα καθώς και σε έναν χώρο αποσκευών με χωρητικότητα 526 λίτρων, που μπορεί να επεκταθεί σε 1.529 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων και συμπληρώνεται από 64 λίτρα επιπλέον στο εμπρός μέρος, κάτω από το καπό.

Καλά είναι όλα αυτά, όμως πρέπει να ξέρουμε τι κρύβεται κάτω από την επιφάνεια και το Q6 e-tron δεν απογοητεύει ούτε εδώ. Όπως αναφέρει η Audi, το ηλεκτρικό SUV εξοπλίζεται με ένα κινητήριο σύνολο 285 kW (ήτοι 387 ίπποι) που σημαίνει ότι επιταχύνει στα 100 km/h σε 5.9 δευτερόλεπτα ενώ το SQ6 e-tron προσφέρει 360 kW (δηλαδή 489 ίππους) που αυξάνονται στα 380 kW (517 ίππους) με την λειτουργία Launch Control ενεργοποιημένη και κατά συνέπεια, ολοκληρώνει την ίδια διαδικασία σε 4.3 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 210 και 230 km/h αντίστοιχα ενώ σύμφωνα με την γερμανική μάρκα, αργότερα θα προστεθούν στην γκάμα και δύο επιπλέον μοντέλα με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα: ένα που θα πάρει την θέση του στην βάση της γκάμας του Q6 e-tron και ένα που έχει σχεδιαστεί για μέγιστη αποδοτικότητα και εμβέλεια που σημαίνει ότι θα προσφέρει λίγο ή πολύ περισσότερο από τα 625 χιλιόμετρα που μπορεί να διανύσει το Q6 e-tron ανάμεσα στις φορτίσεις.

Χάρη στην τεχνολογία 800V και τον μέγιστο ρυθμό φόρτισης 270 kW, το Q6 e-tron φορτίζει την μπαταρία των 100 kWh (94.9 ωφέλιμες) από το 10, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της σε μόλις 21 λεπτά στον κατάλληλο ταχυφορτιστή ενώ με 10 λεπτά φόρτισης, αναπληρώνει περίπου 255 χιλιόμετρα αυτονομίας. Φυσικά η φόρτιση είναι πλήρως αυτοματοποιημένη και αξίζει να σημειώσουμε ότι αν ο φορτιστής λειτουργεί με τεχνολογία 400V, το Audi Q6 e-tron μπορεί για πρώτη φορά να επιτρέψει ένα είδος επιμέρους φόρτισης κατά την οποία η μπαταρία 800V του οχήματος “χωρίζεται” εικονικά και αυτόματα σε δύο μπαταρίες ίσης τάσεως που φορτίζουν παράλληλα με ρυθμό έως 135 kW. Προηγμένο είναι και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας που μπορεί να αναλάβει περί το 95% των επιβραδύνσεων μίας τυπικής ημέρας και ανακτά έως 220 kW ενέργειας!

Τα Audi Q6 e-tron quattro και SQ6 e-tron θα είναι διαθέσιμα προς παραγγελία ήδη από τον Μάρτιο του 2024 με την γερμανική εταιρία να δηλώνει ότι η τιμή τους ξεκινά από τα €74.700 και €93.800 αντίστοιχα. Φυσικά θα περιμένουμε από τον επίσημο εισαγωγέα στην χώρα μας να κάνει γνωστές και τις τιμές που μας αφορούν αλλά η εταιρία αναφέρει ότι οι πρώτες παραδόσεις είναι προγραμματισμένες για το 3ο τρίμηνο του έτους που διανύουμε.

Prev Post Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV – Σε κάνει οδηγό
Next Post Η ηλεκτρική Mercedes-AMG σε δοκιμές στο ψύχος!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook