Νέα Porsche 911 GT3 – Ο τέλειος συμβιβασμός!

Νέα Porsche 911 GT3 – Ο τέλειος συμβιβασμός!

Είτε το πιστεύεις είτε όχι, υπήρχε μία εποχή που η “GT3” έκδοση δεν υπήρχε στην ευρύτερη οικογένεια της εμβληματικής Porsche 911. Δύσκολο να το φανταστείς, δεδομένου ότι για πολλούς είναι η ενδεδειγμένη έκδοση αν θέλεις μία αυξημένη δόση motorsport στοιχείων αλλά όχι τόσο αυξημένη ώστε να χρειάζεσαι μία “GT3 RS”, αλλά έπρεπε να φτάσουμε στην Type 996 για να δούμε την πρώτη 911 GT3 να λανσάρεται στην αγορά πριν από 25 ολόκληρα χρόνια. Για να γιορτάσει αυτή την επέτειο η γερμανική εταιρία αποφάσισε να κάνει ένα δώρο στον εαυτό της και τους φίλους της σε ολόκληρο τον κόσμο παρουσιάζοντας για πρώτη φορά, δύο εκδόσεις ταυτόχρονα: την 911 GT3 και την πιο… διακριτική αδερφή της με το πακέτο Touring!

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: ο εκπληκτικός επίπεδος εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας με χωρητικότητα 4.0 λίτρων έχει διατηρήσει την θέση του στο πίσω μέρος της ελαφρώς ανανεωμένης 911 GT3. Έχει σχεδιαστεί ώστε να πληροί τις νέες προδιαγραφές ρύπων οπότε διαθέτει δύο φίλτρα μικροσωματιδίων και τέσσερεις (ναι, σωστά διάβασες, 4) καταλυτικούς μετατροπείς αλλά εξακολουθεί να παράγει την απαράμιλλη μελωδία ενός ατμοσφαιρικού επίπεδου κινητήρα και παράγει 510 ίππους και 450 Nm ροπής. Συνδυάζεται είτε με ένα 7-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, λέγε με PDK, είτε με ένα 6-τάχυτο μηχανικό γι’ αυτούς που αρέσκονται ακόμα στο… ανακάτεμα της σούπας και την απόλυτη αναλογική εμπειρία ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι αμφότερες οι μεταδόσεις έχουν κατά 8% κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο. Χάρη σε αυτόν τον συνδυασμό, η νέα 911 GT3 με το PDK χρειάζεται 3.4 δευτερόλεπτα για το σπριντ στα 100 km/h και τερματίζει στα 311 km/h ενώ αυτή με το χειροκίνητο κιβώτιο απαιτεί 0.5 δευτερόλεπτα περισσότερο αλλά η μέγιστη ταχύτητα της διαμορφώνεται στα 313 km/h!

Στον τομέα της αισθητικής, όπως συνηθίζεται στα facelifts της Porsche, παίζουμε ένα παιχνίδι “βρες τις διαφορές” και μάλιστα με αυξημένο βαθμό δυσκολίας. Η γερμανική εταιρία αναφέρει ότι νέα είναι τα Matrix LED φωτιστικά σώματα που εξαλείφουν την ανάγκη για επιπλέον φωτιστικά στοιχεία στο εμπρός μέρος και επιτρέπουν στους σχεδιαστές μεγαλύτερους αεραγωγούς και αυστηρότερη διαμόρφωση των αεροδυναμικών στοιχείων ενώ στο πίσω μέρος, την παράσταση κλέβει η τεράστια αεροτομή με τα νέα πλαϊνά καθώς και οι εντυπωσιακός διαχύτης που φιλοξενεί την κεντρικά τοποθετημένη, διπλή απόληξη της εξάτμισης. Όπως πάντα, την εμφάνιση ολοκληρώνουν οι ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών μπροστά και 21 πίσω που “ντύνονται” με ελαστικά σε διάσταση 255/35 και 315/30 αντίστοιχα.

Περισσότερες αλλαγές έχουν γίνει όμως κάτω από την επιφάνεια καθώς  οι υστερούντες βραχίονες της διάταξης με τα διπλά ψαλίδια στον εμπρός άξονα έχουν αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο προφίλ, αυξάνοντας την downforce σε υψηλές ταχύτητες και βελτιώνοντας την ροή αέρα στο σύστημα πέδησης ενώ περαιτέρω μικρο-αλλαγές στο στήσιμο της νέας 911 GT3 εξασφαλίζουν ακόμα καλύτερη διαχείριση των φορτίων και γενικότερα του οδοστρώματος σε στριφτερές, επαρχιακές διαδρομές. Εντυπωσιακό είναι και το εύρος της βελτιστοποίησης του βάρους της 911 GT3 με την Porsche να εξοπλίζει την έκδοση με νέες ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου που μειώνουν την μη-αναρτώμενη μάζα κατά 1.5 κιλά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο (προαιρετικά διαθέσιμες και κράματος μαγνησίου που την μειώνουν κατά 9 κιλά περαιτέρω) αλλά και μία νέα μπαταρία που εξοικονομεί άλλα 4 κιλά. Κατά συνέπεια, η 911 GT3 ζυγίζει μόλις 1.420 κιλά στην ελαφρύτερη διαμόρφωση της και αυτό δεν είναι καθόλου κακό ενώ γι’ αυτούς που θέλουν να κάνουν ένα βήμα επιπλέον σε αυτόν τον τομέα, για πρώτη φορά στην “GT3” η Porsche προσφέρει και το πακέτο Weissach που περιλαμβάνει τις προαναφερθείσες σφυρήλατες ζάντες κράματος μαγνησίου και άλλα καλούδια από Race-Tex ή CFRP (carbon fibre reinforced plastic). Για την 911 GT3 με το Touring πακέτο, διαθέσιμο είναι το “Leichtbau” ενώ αναγνωρίζοντας την φύση του μοντέλου, η Porsche προσφέρει και το “Clubsport” πακέτο για τις εκδόσεις με την πίσω αεροτομή, προετοιμάζοντας την GT3 λίγο καλύτερα για χρήση σε πίστα με ένα εργοστασιακό roll-cage στο πίσω μέρος, ζώνες ασφαλείας 6 σημείων για τον οδηγό και πυροσβεστήρα. Από την άλλη, προσφέρει για πρώτη φορά στην 911 GT3 με το Touring πακέτο ένα προαιρετικό σύστημα πίσω θέσεων για εκείνες τις σπάνιες φορές που απαιτείται η μεταφορά τριών συνεπιβατών ή πιο συγκεκριμένα, η μεταφορά των παιδιών καθώς ο διαθέσιμος χώρος είναι αναμενόμενα περιορισμένος.

Κλείνοντας να αναφέρουμε απλώς ότι τόσο η νέα Porsche 911 GT3 όσο και η νέα 911 GT3 με το Touring πακέτο θα είναι διαθέσιμες για παραγγελία από τα τέλη του έτους με τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για το καλοκαίρι του 2025.

Prev Post Οι Κινέζοι γυρνούν την πλάτη στα γερμανικά αυτοκίνητα!
Next Post Audi Q6 Sportback e-tron – Το νέο αστέρι της οικογένειας!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook