Η ανανέωση και αναβάθμιση ενός μέτριου μοντέλου είναι εύκολη η υπόθεση αλλά η McLaren 720S ποτέ δεν ήταν μέτρια. Ήδη από την παρουσίαση της στην έκθεση της Γενεύης το 2017, το αγγλικό supercar ήταν εξαιρετική και από την στιγμή που άρχισαν να κυκλοφορούν οι πρώτες εντυπώσεις, είχε γίνει σαφές ότι δεν θα δυσκολευόταν να βρει το κοινό της και να καθιερωθεί σε μία εξαιρετικά niche αλλά ταυτόχρονα, εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία. Τα χρόνια πέρασαν όμως και η ανάγκη για ανανέωση είχε γίνει επιτακτική, γι’ αυτό η McLaren παρουσίασε εχθές το βράδυ την 750S – το ισχυρότερο και ελαφρύτερο μοντέλο “μαζικής παραγωγής” στην ιστορία της.
Με μία πρώτη ματιά είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς το εύρος των αλλαγών που έκαναν οι μηχανικοί στην 720S ώστε αυτή να γίνει η νέα 750S, αλλά αυτό είναι λογικό καθώς η συντριπτική πλειοψηφία τους έγινε κάτω από την επιφάνεια. Η McLaren ισχυρίζεται πως το 30% των μηχανικών είναι νέα και δεν έχουμε λόγο να αμφιβάλλουμε γι’ αυτό καθώς τα νούμερα φαίνεται πως την επιβεβαιώνουν. Ο twin-turbo V8 των 4.0 λίτρων διατήρησε την θέση του στο κέντρο του οχήματος αλλά αποδίδει πλέον 750 άλογα, όπως υποδηλώνει και το όνομα, και 800 Nm ροπής. Έπειτα από ένα εκτενές πρόγραμμα αδυνατίσματος δε, ο κινητήρας έχει να κινήσει 30 κιλά λιγότερα χάρη στα νέα, ανθρακονημάτινα καθίσματα, τις νέες ζάντες ελαφρού κράματος που εξοικονομούν 13.8 κιλά και τον ελαφρύτερο πίνακα οργάνων, οπότε η αναλογία ίππων ανά τόνο αγγίζει το κορυφαίο για την κατηγορία νούμερο των 587 ps/ton.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η McLaren 750S επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 2.8 δευτερόλεπτα, τα 200 km/h έρχονται σε 7.2 δευτερόλεπτα και τα 300 km/h σε 19.8 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να είναι 332 km/h. Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη αυτών των επιδόσεων παίζει και η κατά 15% τελική σχέση μετάδοσης ενώ επεμβάσεις έχουν γίνει και στην ανάρτηση και το πλαίσιο με την McLaren να δηλώνει ότι το εμπρός μετατρόχιο έχει αυξηθεί κατά 6 χιλιοστά, τα ελατήρια της ανάρτησης είναι 3% πιο μαλακά στον εμπρός άξονα και 4% σκληρότερα πίσω ενώ από το πακέτο δεν θα μπορούσε να λείπει και η τελευταία εκδοχή του καινοτόμου συστήματος Proactive Chassis Control με βελτιωμένη γεωμετρία.
Όσον αφορά στην εμφάνιση και το design δε, θα πρέπει να μιλήσουμε για την αεροδυναμική της 750S καθώς εκεί εστίασε η McLaren εφοδιάζοντας το νέο μοντέλο της με μία μεγαλύτερη, ενεργή πίσω αεροτομή, νέους αεραγωγούς στα πλαϊνά και ένα πιο επιθετικό splitter που συμβάλλει στην παραγωγή downforce στις υψηλές ταχύτητες. Το εσωτερικό συμβάλλει τα μέγιστα στη δημιουργία μίας… αγωνιστικής ατμόσφαιρας με τα επενδυμένα με alcantara καθίσματα και τον οδηγοκεντρικό σχεδιασμό ενώ άλματα έχουν γίνει και στον τομέα της πρακτικότητας με νέες οθόνες υψηλής ευκρίνειας και μία μικρή αναδιοργάνωση κάποιων χειριστηρίων ώστε το νέο μοντέλο να προσφέρει καλύτερη εργονομία.
Κλείνοντας, να προσθέσουμε ότι οι παραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει για την McLaren 750S με την αγγλική εταιρία να δηλώνει ότι οι πρώτες παραδόσεις είναι προγραμματισμένες για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και πως το νέο μοντέλο είναι ήδη sold-out για το 2023.