Η Alfa Romeo μπορεί να εστιάζει σε αυτό το σημείο στο λανσάρισμα του ολοκαίνουριου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της με όνομα Milano, το οποίο ανακοινώθηκε ως το πρώτο EV της πριν από λίγο καιρό αλλά η δουλειά δεν σταματά. Η βασική γκάμα της ιταλικής εταιρίας ήδη κλείνει 8 χρόνια στην αγορά και έχει αρχίσει να μένει πίσω από τον ανταγωνισμό στον τομέα της τεχνολογίας αλλά αυτό δεν θα διαρκέσει πολύ καθώς η Alfa Romeo ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να λανσάρει τις νέες γενιές των Stelvio και Giulia το 2025 και το 2026 αντίστοιχα. Τις νέες γενιές που θα είναι τα πρώτα ευρωπαϊκά μοντέλα του ομίλου Stellantis τα οποία θα χρησιμοποιούν την STLA Large αρχιτεκτονική και έχοντας ήδη δει τις δυνατότητες της προηγμένης πλατφόρμας σε δράση στο Dodge Charger, στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, ανυπομονούμε…
Να θυμίσουμε ότι το μεγάλο αμερικανικό sedan είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, αμφότερες 400V, οι οποίες ήδη προσφέρουν 500+ και 680 ίππους με τις ανάλογες επιδόσεις ενώ η μπαταρία των 100.5 kWh παρέχει αυτονομία της τάξης των 500 και 420 χιλιομέτρων αντίστοιχα. Όλα αυτά, επαναλαμβάνουμε, με ηλεκτρική αρχιτεκτονική 400V. Όμως το δίδυμο των ιταλικών EV θα χρησιμοποιεί ηλεκτρικά 800V και η λογική λέει ότι η συγκεκριμένη αναβάθμιση θα έχει (τουλάχιστον) δύο πλεονεκτήματα. Πρώτον, θα επιτρέπει ακόμα υψηλότερους ρυθμούς φόρτισης που σημαίνει ότι τόσο η Stelvio όσο και η Giulia θα πλησιάζουν και γιατί όχι, θα υπερβαίνουν τα 250-300 kW με ότι αυτό συνεπάγεται για τον χρόνο που απαιτείται για την αναπλήρωση του φορτίου της μπαταρίας. Δεύτερον, η υψηλότερη τάση του συστήματος θα επιτρέψει στους μηχανικούς να μειώσουν την ένταση του ρεύματος και με αυτήν, το βάρος του εκάστοτε οχήματος μέσα από την χρήση λεπτότερων καλωδίων. Ιδιαίτερο… βολικό αν αναλογιστείς ότι ακόμα και με το αυξημένο μέγεθος του, το Dodge Charger ζύγιζε περί τους 2.6 τόνους!
Οι Stelvio και Giulia θα γίνουν επίσης τα πρώτα μοντέλα της Stellantis που θα χρησιμοποιούν το περιβόητο σύστημα STLA Brain που θα αναβαθμίσει δραστικά τις δύο νέες προτάσεις της Alfa Romeo σε επίπεδο τεχνολογίας – infotainment, ασφάλειας, υποβοήθησης οδήγησης, συνδεσιμότητας και ότι άλλο μπορείς να φανταστείς. Η Alfa Romeo όμως δεν πρόκειται να θυσιάσει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα των μοντέλων της με τον επικεφαλής της να δηλώνει ότι δεν θα ακολουθήσει τον ανταγωνισμό εξοπλίζοντας τα μοντέλα της με τεράστιες οθόνες ή “200 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης για να ενεργοποιούν και να απενεργοποιούν”. Ενδιαφέροντα ακούγονται όλα αυτά, όπως ενδιαφέρουσα ακούγεται η προσέγγιση της ιταλικής εταιρίας επί του θέματος της ηλεκτροκίνησης. Η Alfa Romeo Milano θα αποτελέσει μία καλή πρώτη γεύση αλλά για το κυρίως γεύμα, θα πρέπει να περιμένουμε 15 μήνες ακόμα…