Νέα, ηλεκτρική Porsche Macan – Επανάσταση!

Νέα, ηλεκτρική Porsche Macan – Επανάσταση!

Η Porsche συνεχίζει στο μονοπάτι του εξηλεκτρισμού της γκάμας της λανσάροντας το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μετά την Taycan. Ενδεχομένως, ένα μοντέλο ακόμα πιο σημαντικό από το executive sedan μηδενικών εκπομπών ρύπων καθώς ανήκει στην δημοφιλέστατη κατηγορία των SUV και όλοι καταλαβαίνουμε τι σημαίνει αυτό από πλευράς πωλήσεων. Δέκα χρόνια μετά το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς η Porsche Macan μπαίνει στην δεύτερη με αμιγώς ηλεκτρική μορφή. Με προοδευτικό αλλά ταυτόχρονα διαχρονικό design, επιδόσεις χαρακτηριστικές του ονόματος “Porsche”, μεγάλη αυτονομία και ιδιαίτερη έμφαση στην πρακτικότητα και την ευχρηστία, η νέα Macan πληροί όλες τις προδιαγραφές για να ανεβάσει τον πήχη όχι μόνο ως ηλεκτρικό αλλά γενικότερα στην κατηγορία των premium SUV.

Οι αριθμοί από μόνοι τους μαρτυρούν τις δυνατότητες του νέου μοντέλου που παρουσιάζεται αρχικά σε δύο διαφορετικές εκδόσεις: την Macan 4 και την Macan Turbo. Αμφότερες χρησιμοποιούν την τελευταία γενιά ηλεκτροκινητήρων PSM μόνιμης διέγερσης τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα. Στην πρώτη είναι ικανοί για 408 ίππους και 650 Nm ροπής ενώ στην δεύτερη η ιπποδύναμη αγγίζει τα 639 άλογα και η ροπή τα 1.130 Nm με αποτέλεσμα η Macan 4 να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε 5.2 δευτερόλεπτα και η Macan Turbo να χρειάζεται μόλις 3.3’’. Όσον αφορά στην μέγιστη ταχύτητα, η… ασθενέστερη των δύο Macan 4 τερματίζει στα 220 km/h και η Turbo στα 260 km/h ενώ η μπαταρία των 100 kWh (95 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα) εξασφαλίζει αυτονομία της τάξης των 516-613 χιλιομέτρων και 518-591 χιλιομέτρων αντίστοιχα, με τις τιμές να κυμαίνονται ανάμεσα στα δύο άκρα αναλόγως της έκδοσης και του εξοπλισμού.

Για την μπαταρία αξίζει να αναφέρουμε ότι αποτελεί ένα από τα κεντρικά μέρη της ολοκαίνουριας Premium Platform Electric που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από την Porsche στη νέα Macan και συνδυάζεται με ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800-volt. Αυτό σημαίνει ότι η φόρτιση μπορεί να γίνει με χρήση του κατάλληλου ταχυφορτιστή με ρυθμούς έως 270 kW με αποτέλεσμα να μην χρειάζονται περισσότερα από 21 λεπτά για την αναπλήρωση του φορτίου από το 10 στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας. Σε σταθμούς φόρτισης 400-volt δε, η μπαταρία έχει την δυνατότητα να “σπάει” εικονικά σε δύο μέρη με την κάθε μία να έχει τάση 400 volts και να φορτίζει αποδοτικά με ρυθμό έως 135 kW.

Φυσικά είναι εφικτή και η φόρτιση σε οικιακούς φορτιστές με έως και 11 kW ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την οδήγηση που μπορεί να αναπληρώσει έως 240 kW ενέργειας χωρίς κανένα επιπλέον κόστος αυξάνοντας την εμβέλεια του αυτοκινήτου όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν.

Η νέα Porsche Macan έχει μήκος 4.784 χιλιοστών, πλάτος 1.938 και ύψος 1.622 χιλιοστών με τις αναλογίες αλλά και το design να της χαρίζουν δυναμική εμφάνιση ακόμα και όταν είναι σταματημένη. Το μεταξόνιο είναι 86 χιλιοστά μεγαλύτερο από αυτό του θερμικού προκατόχου της ενώ οι τροχοί (διαθέσιμοι με ζάντες ελαφρού κράματος διαμέτρου έως 22 ιντσών) που έχουν τοποθετηθεί στα άκρα του αμαξώματος δημιουργούν ιδιαίτερα κοντούς προβόλους στο εμπρός και το πίσω μέρος. Τα φωτιστικά σώματα είναι χωρισμένα σε δύο μέρη με το κεντρικό φανάρι που μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με τεχνολογία matrix LED να βρίσκεται χαμηλότερα και ένα λεπτότερο, με τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας τεσσάρων σημείων να ενσωματώνεται στα φτερά τονίζοντας το πλάτος του αμαξώματος.

Πιο πίσω η οροφή έχει έντονη κλίση δημιουργώντας αυτό που οι σχεδιαστές της Porsche ονομάζουν “flyline”, τα παράθυρα άνευ πλαισίου προσδίδουν επιπλέον χαρακτήρα σε συνδυασμό με τις έντονες γραμμές στο κάτω μέρος των θυρών και οι τονισμένοι θόλοι χαρίζουν στη νέα Macan ένα πιο μυώδες look. Στο πίσω μέρος δε, το νέο μοντέλο δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από την τάση των λεπτών φωτιστικών σωμάτων που ενώνονται από μία LED μπάρα… Όλα αυτά εκτός από την αισθητική, έχουν αντίκτυπο και στην αεροδυναμική με την Macan να έχει συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξης του 0.25 χάρη και στα ενεργά και παθητικά στοιχεία του bodykit που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων το spoiler στο πίσω μέρος, τα flaps στους αεραγωγούς εμπρός κ.ά.

Στην καμπίνα η νέα Macan δείχνει ότι ένα SUV επιδόσεων μπορεί να είναι και πρακτικό. Από πλευράς design δεν έχουμε να πούμε πολλά καθώς ότι ήταν να πούμε το έχουμε πει αλλά αξίζει να συμπληρώσουμε ότι το νέο ηλεκτρικό της Porsche προσφέρει πορτ-μπαγκάζ χωρητικότητας 540 λίτρων με 84 λίτρα επιπλέον να είναι διαθέσιμα στο εμπρός μέρος, κάτω από το καπό εκεί που υπό φυσιολογικές συνθήκες θα βρίσκαμε κάποιον θερμικό κινητήρα ενώ δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε το γεγονός ότι η Macan μπορεί να ρυμουλκήσει έως 2.000 κιλά! Ανάμεσα σε όλα τα υπόλοιπα δεν γίνεται να μην αναφέρουμε ότι η νέα Macan είναι διαθέσιμη για πρώτη φορά με σύστημα τετραδιεύθυνσης και αερανάρτηση (standard στην Turbo) με το σύστημα Porsche Active Suspension Management. Αυτό συνδυάζεται πλέον με αμορτισέρ τεχνολογίας διπλής βαλβίδας ενώ μπορεί να συνδυαστεί και με την κλασική ανάρτηση με ελατήρια. Με λίγα λόγια, δεν υπάρχει κάτι που να υπάρχει περίπτωση να ενδιαφέρει τους πελάτες και η Porsche Macan να μην το προσφέρει. Για τους ακόμα πιο απαιτητικούς πάντως, υπάρχει και το εκτενέστατο πρόγραμμα εξατομίκευσης που περιορίζεται μονάχα από τον τραπεζικό λογαριασμό του υποψήφιου πελάτη. Μιας που φτάσαμε σε αυτό το λεπτό ζήτημα, είναι δεδομένο ότι η αμιγώς ηλεκτρική, νέα Macan θα είναι ακριβότερη από τον θερμικό προκάτοχο της. Απλά περιμένουμε να μάθουμε πόσο…

Prev Post Η Alfa Romeo γιορτάζει την Giulietta και την Alfetta
Next Post Τα αυτοκίνητα… φαρδαίνουν και αυτό είναι πρόβλημα!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook