Η BMW ήταν η πρώτη εταιρία που πρόσφερε στις μάζες ένα compact Sports Activity Coupe όταν λάνσαρε την πρώτη γενιά της X2 πίσω στο 2017 και παρότι δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε, ο ανταγωνισμός και η πρόοδος της τεχνολογίας την… ανάγκασαν να προχωρήσει με την δεύτερη γενιά του δημοφιλούς crossover πριν κάνει έστω ένα facelift στην πρώτη. Μία δεύτερη γενιά που παίρνει τη σκυτάλη όντας ακόμα πιο ξεχωριστή, ακόμα πιο σπορ και ακόμα πιο προοδευτική καθώς όχι μόνο είναι μεγαλύτερη, με εντονότερη coupe σιλουέτα αλλά διαθέτει πλέον και μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, την iX2. Όπως μας ενημερώνει η BMW μάλιστα, το παγκόσμιο λανσάρισμα στην αγορά θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2024 με την ηλεκτρική iX2 xDrive30, το μοντέλο επιδόσεων X2 M35i xDrive, μία ακόμα βενζινοκίνητη έκδοση και μία diesel υπογραμμίζοντας την πολιτική επιλογών επί του θέματος των κινητήριων συνόλων που εφαρμόζει η γερμανική μάρκα.
Η νέα BMW X2 έχει μεγαλώσει κατά 194 χιλιοστά σε μήκος σε σχέση με την προκάτοχό της, φτάνοντας τα 4.554 χιλιοστά, κατά 21 χιλιοστά σε πλάτος (στα 1.845 χιλιοστά) και κατά 64 χιλιοστά σε ύψος (στα 1.590 χιλιοστά) ενώ το μακρύτερο μεταξόνιο και τα φαρδύτερα μετατρόχια αυξάνουν την ευρυχωρία τόσο στα καθίσματα των πέντε επιβατών όσο και στο πορτ-μπαγκάζ. Η νέα X2 έχει μέγιστη χωρητικότητα από 560 έως 1.470 λίτρα για τη μεταφορά αποσκευών, ανάλογα με την έκδοση, με την iX2 προσφέρει από 525 μέχρι 1.400 λίτρα. Από πλευράς design, ξεχωρίζει το αποκλειστικό για το μοντέλο εμπρόσθιο τμήμα που αποπνέει αυτοπεποίθηση και δυναμισμό με τους εντυπωσιακούς LED προβολείς και την μεγάλη εξαγωνική γρίλια (προαιρετικά, με φωτιζόμενο περίγραμμα) ενώ η γραμμή οροφής ρέει μέχρι το πίσω μέρος με το χαρακτηριστικό στιλ ενός Sports Activity Coupe της BMW. Εκεί, συναντά τους τονισμένους, μυώδεις “ώμους”, τα λεπτά φωτιστικά σώματα με την διακριτική αεροτομή ακριβώς από πάνω τους και τον προφυλακτήρα που στην περίπτωση της M35i xDrive ενσωματώνει την τετραπλή απόληξη της εξάτμισης.
Το εσωτερικό της νέας BMW X2 διαθέτει μια μοντέρνα premium ατμόσφαιρα με σπορ πινελιές. Ο λεπτός πίνακας οργάνων, που φιλοξενεί την κυρτή οθόνη BMW Curved Display, πλαισιώνεται στην καμπίνα από ένα “αιωρούμενο” υποβραχιόνιο με ενσωματωμένο πίνακα ελέγχου. Στο εμπρός τμήμα της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν δύο ποτηροθήκες και μια βάση για smartphone με έμμεσο φωτισμό και ασύρματη φόρτιση ενώ τα νέας σχεδίασης καθίσματα προσφέρονται επίσης στην διάτρητη έκδοση Veganza και στη δερμάτινη Vernasca με ελκυστικό καπιτονέ, εναλλακτικά αντί της στάνταρ υφασμάτινης ταπετσαρίας. Οι πελάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν σπορ καθίσματα με ηλεκτρική ρύθμιση, λειτουργία μνήμης, οσφυϊκή υποστήριξη και λειτουργία μασάζ. Περαιτέρω βελτιώσεις έχουν γίνει τόσο στην ακουστική άνεση όσο και στην προστασία των επιβατών.
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει τώρα έναν αερόσακο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα που προστατεύει οδηγό και συνοδηγό καθώς και συστήματα όπως ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, το σύστημα πλοήγησης BMW Maps, η αυτόματη λειτουργία της πίσω πόρτας, 4 θύρες USB-C και μία πλήρη σουίτα σύγχρονων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης. Άξιο αναφοράς είναι και το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης BMW iDrive που βασίζεται στο Operating System 9 και συνδυάζεται με την κυρτή οθόνη BMW Curved Display έχοντας ρυθμιστεί προσεκτικά ώστε να ελέγχεται είτε μέσω αυτής, είτε με τη χρήση φωνητικών εντολών σε φυσική γλώσσα.
Όσον αφορά στις εκδόσεις, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε πρώτη τη νέα προσθήκη στην γκάμα. Η BMW iX2 xDrive30 έρχεται με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) που παράγουν συνδυαστικά 313 ίππους (συμπεριλαμβανομένου του στιγμιαίου boost) και 494 Nm ροπής. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 5.6 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h ενώ η μπαταρία των 64.8 kWh εξασφαλίζει αυτονομία της τάξης των 417-449 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP.
Έπειτα, έχουμε την M35i xDrive που εξοπλίζεται με έναν 4-κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων που παράγει 300 ίππους και επιταχύνει το SAC της BMW στα 100 km/h σε 5.4 δευτερόλεπτα. Η ειδική ρύθμιση του πλαισίου M συνεργάζεται με την έξυπνη τετρακίνηση BMW xDrive εξασφαλίζοντας εξαιρετικές επιδόσεις ενώ η στάνταρ προσαρμοζόμενη ανάρτηση M επιδρά θετικά τόσο στην ευελιξία όσο και στην άνεση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και τα (προαιρετικά) M Compound φρένα αναβαθμίζουν τις δυνατότητες του συστήματος πέδησης αυξάνοντας την ανθεκτικότητα και την αντοχή του στην καταπόνηση.
Κατά τα άλλα, στο λανσάρισμα θα προσφέρεται και η X2 sDrive20i με τον 3-κύλινδρο, turbo βενζινοκινητήρα των 1.5 λίτρων που σε συνεργασία με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V παράγει 170 ίππους αλλά και η X2 sDrive18d με έναν τετρακύλινδρο turbodiesel 150 ίππων. Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης στη νέα BMW X2 συνεργάζονται με ένα standard 7-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic ενώ αξίζει να προσθέσουμε ότι σε δεύτερη φάση, το καλοκαίρι του 2024, θα προστεθούν στην γκάμα μία δεύτερη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και μία επιπλέον πετρελαιοκίνητη. Περιμένουμε με ανυπομονησία να μάθουμε και τις τιμές στις οποίες θα γίνει διαθέσιμη η ολοκαίνουρια BMW X2 στην αγορά αν και η λογική