Mini Countryman C 170PS – Μεγάλωσε σε όλα του

Mini Countryman C 170PS – Μεγάλωσε σε όλα του

Aπό την πρώτη στιγμή που η Mini, πίσω στο 2010, αποφάσισε να διευρύνει την γκάμα της, προκειμένου να γίνει βιώσιμη ως εταιρία και παρουσίασε το Countryman, οι αντιδράσεις ήταν πολλές και έντονες. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι οι οποίοι ισχυρίζονταν πως αυτό κάθε άλλο παρά “Mini” είναι, ωστόσο από μέσα τους γνώριζαν πως θέλει τόλμη και πίστη στις δυνατότητες σου, για να δημιουργήσεις μία τέτοια έκδοση στην γκάμα της Mini. Και η αλήθεια είναι πως τόσο αυτοί που το αποφάσισαν, όσο κυρίως όσοι το σχεδίασαν και το κατασκεύασαν, πλέον νιώθουν δικαιωμένοι και με το παραπάνω.

mini countryman piso gonia

Η εμπορική πορεία των δύο προηγούμενων γενιών του Countryman, έδωσε την δυνατότητα στη Mini να σταθεί γερά στα πόδια της και να είναι μία από τις ελάχιστες εκείνες περιπτώσεις, αν όχι η μοναδική, που η αναβίωση ενός μοντέλου από το παρελθόν, εξελίχθηκε σε αυτούσια εταιρία η οποία μπόρεσε να σταθεί με αξιώσεις σε ένα εξόχως ανταγωνιστικό περιβάλλον. Στην Τρίτη του γενιά πλέον το Countryman, έχει να αντιμετωπίσει πολλές και διαφορετικές, σε σχέση με τις δύο προηγούμενες γενιές του, προκλήσεις. Αυτό διότι αφενός οφείλει να διατηρήσει και να ενισχύσει την επιτυχημένη εμπορική πορεία των προκατόχων του, αφετέρου να εξακολουθήσει να προσφέρει τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Mini. To αν τα κατάφερε και σε ποιο βαθμό, θα εξετάσουν αναλυτικά στη συνέχεια της δοκιμής μας.

mini countryman empros fota

Ίδια φιλοσοφία, με διαφορετική σχεδίαση εξωτερικά

Οι σχεδιαστές της τρίτης γενιάς του Mini Countryman είχαν στο μυαλό τους να διατηρήσουν την ίδια φιλοσοφία αισθητικής, αλλά παράλληλα να το αλλάξουν αρκετά στα σημεία, ώστε να «φωνάζει» την ταυτότητα του, δείχνοντας παράλληλα πως πρόκειται και για την νέα γενιά του μοντέλου. Και η αλήθεια είναι πως το κατάφεραν με πλήρη επιτυχία, καθώς ναι μεν αναγνωρίζεις κατευθείαν την ταυτότητα του, παράλληλα ξέρεις ότι πρόκειται για κάτι καινούριο, για κάτι φρέσκο.

mini countryman plaino

Εξωτερικά ξεχωρίζουν οι νέοι προβολείς, η μάσκα και οι κολόνες «C», που ολοκληρώνουν τη σιλουέτα ενός αεροδυναμικού αμαξώματος. Η οκταγωνική μάσκα, οι περίτεχνες διχρωμίας, όπως αυτή του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, τα νέα φώτα τόσο εμπρός όσο και πίσω, οι νέας σχεδίασης ζάντες, υπερβολικές 20 ιντσών στη συγκεκριμένη περίπτωση, δίνουν το στίγμα της αλλαγής χωρίς να χαθεί σε καμία περίπτωση η ταυτότητα Mini.

mini countryman piso

Όσον αφορά τις διαστάσεις, το νέο Mini Countryman είναι 13 εκατοστά πιο μακρύ και 8 εκατοστά πιο ψηλό από τον προκάτοχό του. Με μήκος 4,447 μέτρα, πλάτος 1,843 και ύψος 1,645, το Mini Countryman έχει ξεφύγει από τα δεδομένα των Β-SUV προκατόχων του. Η απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος, ολοκληρώνει τον καθαρόαιμο SUV χαρακτήρα, που η Mini, θέλησε να του προσδώσει.

mini countryman tamplo

Mε σημαντικές διαφορές και το εσωτερικό του

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του νέου Mini Countryman, θα διαπιστώσετε πως και εδώ οι αλλαγές είναι πολλές και σε όλα τα επίπεδα. Ο μινιμαλισμός είναι αυτός που κυριαρχεί καθώς η τεράστια κυκλική οθόνη και ένα πάνελ κάποιον, εμπνευσμένων σχεδιαστικά, διακοπτών, ελέγχουν το σύνολο των, πάρα μα πάρα πολλών είναι η αλήθεια, λειτουργιών του αυτοκινήτου. Φυσικά διαθέτει ότι πιο σύγχρονο σε τεχνολογία έχει να δείξει σήμερα η αυτοκίνηση, ενώ τα στιλιστικά του στοιχεία, το κάνουν να ξεχωρίζει και να αρέσει, ακόμη και στον πλέον απαιτητικό ή δύστροπο.

mini countryman empros kathismata

Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και των πλαϊνών θυρών είναι επενδυμένο με ύφασμα, δίνοντάς του μοναδικό στιλ και premium αίσθηση, αντάξια με αυτή που μας έχει συνηθίσει η MINI όλα αυτά τα χρόνια. Δεν λείπουν βέβαια και οι ξεχωριστές λεπτομέρειες όπως το διάκτινο στην πραγματικότητα, χοντρό και με πολύ καλή αφή, τιμόνι καθώς το τρίτο μπράτσο  είναι ένας υφασμάτινος ιμάντας. Επιστρέφοντας στο κεντρικό στοιχείο της καμπίνας, τη στρογγυλή οθόνη OLED διαμέτρου 24 εκατοστών παρακαλώ που, θα πρέπει να σημειώσουμε πως, είναι πρώτη που μπαίνει σε αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Με υψηλής ποιότητας γυάλινη επιφάνεια επιτρέπει τον άνετο και διαισθητικό χειρισμό όλων των συστημάτων ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και υποβοήθησης οδήγησης μέσω αφής ή φωνητικών εντολών.

mini countryman piso kathismata

Οι πολλές λειτουργίες της θέλουν μια μικρή περίοδο εκμάθησης μέχρι να εξοικειωθείς με τα διάφορα υπό-μενού, έχει όμως πολύ όμορφα και ευκρινή γραφικά και άμεση απόκριση στις εντολές. Και προσφέρει φυσικά όλες τις σύγχρονες μορφές διασυνδέσεις με smartphone. Τα Mini Experience Modes επιλέγονται από τον σχετικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα και πέρα από τα προφίλ οδήγησης -που επεμβαίνουν στο τιμόνι και στην απόκριση του γκαζιού- αλλάζουν και την εμφάνιση του εσωτερικού με ένα συνδυασμό στον οπτικό σχεδιασμό, στο φωτισμό περιβάλλοντος και στα ηχητικά μοτίβα.

mini countryman esoteriko

Αναβαθμισμένα συγκριτικά με το παρελθόν είναι και τα συστήματα ADΑS, με το Driving Assistant Plus μεταξύ άλλων να προσφέρει στο Countryman χαρακτηριστικά ημί-αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2 στον αυτοκινητόδρομο. Πέρα από την εμφάνιση και τις τεχνολογίες, το εσωτερικό του νέου Countryman έγινε πολύ πιο ευρύχωρο. Ως συνέπεια των μεγαλύτερων εξωτερικών διαστάσεων και του μακρύτερου μεταξονίου που ξεπερνά πλέον κατά τα 2,69 μέτρα. Μπορεί να φιλοξενήσει στα πιο άνετα καθίσματά του έως και πέντε ενήλικους, με τους πίσω να έχουν άφθονο χώρο πάνω από το κεφάλι τους και αρκετό διαθέσιμο για τα γόνατα. Τέλος ο χώρος των αποσκευών αυξήθηκε στα 450 λίτρα και με την αναδίπλωση της πλάτης των καθισμάτων μπορεί να φθάσει τα 1460 λίτρα.

mini countryman port mpagkaz

Ικανός και με λογική κατανάλωση

To Mini Countryman C της δοκιμής μας εφοδιάζεται με τον γνωστό τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης, τεχνολογίας TwinPower Turbo, που συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και μικροϋβριδικό 48V σύστημα. Αυτό το ήπια υβριδικό σύστημα έχει επικουρικό ρόλο, χωρίς δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης, και χρησιμοποιείται για την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, ενισχύοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στις επιταχύνσεις με ηλεκτρική ισχύ 19 ίππων. Η απόδοση του συστήματος φτάνει τους 170 ίππους και τα 280 Nm ροπής. Ολοκληρώνει την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3’’, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 212 χλμ./ώρα. Όσον αφορά την κατανάλωση του νέου Countryman C, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής των περίπου 1500 χιλιομέτρων βρέθηκε κάτω από τα οκτώ λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, σε μεικτές συνθήκες και με αρκετά σβέλτο ρυθμό κίνησης.

mini countryman kinitiras

Άνετο και ευχάριστο παντού

Επί προσωπικού πάντα μου άρεσε η συμπεριφορά του Countryman στο δρόμο, καθώς κατάφερνε να συνδυάζει με τη σωστή ισορροπία την άνεση με την σωστή συμπεριφορά όταν αποφάσιζες να το οδηγήσεις σβέλτα. Η ισορροπία αυτή παραμένει σε αρκετά μεγάλο βαθμό και στη νέα γενιά του μοντέλου, απλώς η πλάστιγγα έχει γείρει ελαφρώς υπέρ της άνεσης. Και μάλλον καλά έκανε, καθώς για τους σκληροπυρηνικούς υπάρχει και η έκδοση JCW, την οποία ελπίζουμε να δοκιμάσουμε σύντομα.  Μπορεί η νέα γενιά να έχει χάσει ένα μικρό μέρος της σπιρτάδας και της αμεσότητας που το διέκρινε στο παρελθόν, αλλά εξακολουθεί να προσφέρει άφθονη πλευρική πρόσφυση και πολύ καλό έλεγχο για το τόσο ψηλό αυτοκίνητο.

mini countryman diakoptes

Μπορεί ακόμη να μπεί με αρκετά χιλιόμετρα στη στροφή χωρίς να γέρνει πολύ, αλλά σου ξεκαθαρίζει από τα πρώτα χιλιόμετρα μιας  διαδρομής ότι ο σπορ χαρακτήρας του παρελθόντος έχει μετριαστεί στη νέα γενιά. Ακόμα και στη δυναμικότερη επιλογή Go-Kart Mode, η πληροφορία που μεταφέρει στα χέρια του οδηγού με τους τροχούς υπό γωνία είναι μικρότερη από το παρελθόν.  Βέβαια οι περισσότεροι από εσάς θα πείτε πως όλα τα παραπάνω είναι ψιλά γράμματα για τους περισσότερους υποψήφιους αγοραστές του νέου Countryman C και μεταξύ μας θα έχετε απόλυτο δίκιο. Άλλωστε οι νέοι αγοραστές του μοντέλου θα εκτιμήσουν δεόντως την άνεση και την ποιότητα κύλισης που προσφέρει ακόμα και με τους υπερβολικούς 20άρηδες τροχούς που φόραγε το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε.

mini countryman kinisi

Το νέο MINI Countryman C είναι διαθέσιμο στη χώρα μας σε τέσσερις παραλλαγές εξοπλισμού και σε κάθε περίπτωση ο εξοπλισμός είναι αρκετά πιο πλήρης από το παρελθόν όσον αφορά τα στοιχεία άνεσης και σημαντικά βελτιωμένος σε συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Με το κόστος για το ΜΙΝΙ Countryman C να ξεκινά από τις €34.500, η τιμή του κρίνεται αρκετά ανταγωνιστική, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί πλέον τα δεδομένα στη συγκεκριμένη κατηγορία.

mini countryman othoni

 

 

Prev Post Τελευταίες ημέρες για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας!
Next Post Honda ZR-V e:HEV – Η ισορροπημένη επιλογή
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook