Μικρή αλλαγή πλεύσης για την Honda!

Μικρή αλλαγή πλεύσης για την Honda!

Η Honda δεν είναι η πρώτη εταιρία που σκέφτεται κάποιος όταν η κουβέντα περιστρέφεται γύρω από την ηλεκτροκίνηση. Η ιαπωνική εταιρία πήρε συνειδητά την απόφαση να μην επενδύσει τον χρόνο και τα χρήματα της σε μία τεχνολογία που πίστευε ότι δεν έχει ακόμα την δυναμική που θα έπρεπε για να δικαιολογήσει την πλήρη αφοσίωση. Πριν από λίγο καιρό τα πράγματα έδειχναν πως αλλάζουν στο εσωτερικό της Honda καθώς ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο αλλά ρεαλιστικό πλάνο εξηλεκτρισμού της γκάμας της με πληθώρα νέων μοντέλων που καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς αλλά οι συνθήκες που επικρατούν οικονομικά και γεωπολιτικά στον κόσμο αναγκάζουν την Honda να αναθεωρήσει για άλλη μία φορά τα πλάνα της.

Η εταιρία εξακολουθεί να πιστεύει πως η ηλεκτροκίνηση αναπαριστά την βέλτιστη λύση για την επίτευξη της ουδετερότητας όσον αφορά στις εκπομπές ρύπων μακροπρόθεσμα, όμως μεσοπρόθεσμα πρέπει να υπάρχουν εναλλακτικές. Επικρατεί αβεβαιότητα όχι μόνο στην αγορά αλλά και στους επιχειρηματικούς κύκλους, οι κανονισμοί αλλάζουν και ο ρυθμός με τον οποίο μεγαλώνει το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων έχει μειωθεί, οπότε η ιαπωνική εταιρία είναι υποχρεωμένη να προσαρμοστεί τόσο στις προσταγές των νομοθετών όσο και στις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού. Αυτό δεν σημαίνει ότι η Honda γυρνάει την πλάτη στην ηλεκτροκίνηση – απλά οφείλει να στραφεί στην περαιτέρω εξέλιξη των εναλλακτικών και να προσαρμόσει λίγο τους στόχους της.

Η εταιρία προβλέπει καταρχάς ότι το 30% που είχε θέσει ως στόχο για το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων επί του συνόλου των πωλήσεων της μέχρι το 2030 δεν πρόκειται να επιτευχθεί, οπότε χαμηλώνει τον πήχη στο 20%. Από την άλλη, βλέπει ότι η ζήτηση για υβριδικά είναι υψηλή οπότε θα δουλέψει σκληρά για την βέλτιστη τοποθέτηση της επόμενης γενιάς υβριδικών μοντέλων της που αναμένεται γύρω στο 2027 με βελτιωμένη απόδοση και αποδοτικότητα και σημαντικά χαμηλότερο κόστος – οι εκτιμήσεις λένε ότι θα είναι κατά 50% χαμηλότερο σε σύγκριση με το υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιούσε η Honda το 2018 και κατά 30% σε σύγκριση με το υπάρχον σύστημα. Με την σταθερή και τυπική εκτέλεση του ανανεωμένου προγράμματος, η Honda θέλει μέχρι το 2030 να αυξήσει τις συνολικές πωλήσεις της πάνω από τα 3.6 εκατομμύρια οχήματα εκ των οποίων 2.2 εκατομμύρια θα είναι υβριδικά.

Παράλληλα, η εταιρία ανακοίνωσε την μείωση των επενδύσεων από τα 10 τρισεκατομμύρια yen (περίπου 61 δισεκατομμύρια ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία) στα 7 τρισεκατομμύρια yen ή 43 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι τον Μάρτιο του 2031. Περισσότερο ενδιαφέρον από την μείωση παρουσιάζουν οι τομείς που θα επηρεαστούν καθώς η Honda δεν αλλάζει καθόλου το ύψος της επένδυσης στο λογισμικό (είτε μιλάμε για συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, είτε για infotainment, είτε για συνδεσιμότητα, είτε για “υπηρεσίες”) αλλά μειώνει κατά 6 δις ευρώ περίπου την επένδυση στις μπαταρίες και κατά 12 δις ευρώ την επένδυση στα εργοστάσια νέας γενιάς, τις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες κ.ά. Κι όλα αυτά, ενώ ανακοινώνει ότι από το 2027 έως το 2031 θα παρουσιάσει παγκοσμίως 13 υβριδικά μοντέλα νέας γενιάς, την επόμενη γενιά συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης γύρω στο 2027 και φυσικά, την “0 Series” οικογένεια αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της! Πρακτικά λοιπόν, ο καταναλωτής περιμένει πολλά από την Honda παρά την μικρή αλλαγή στο πλάνο της. Όχι μόνο περιμένει πολλά αλλά αυτά που περιμένει ίσως να καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες του…

Prev Post Παγκόσμια πρεμιέρα για το νέο Toyota RAV4
Next Post Audi e-tron GT quattro – Σπορ και πολυτελές μαζί
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook