Έχουμε παρατηρήσει τα τελευταία χρόνια μία ανανεωμένη προσέγγιση στο θέμα των επιβατικών βαν. Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία αν θέλεις να τα πεις MPV, πολυμορφικά, minvan ή κάπως αλλιώς, η ουσία είναι ότι οι κατασκευαστές αρχίζουν να δίνουν επιπλέον προσοχή στην συγκεκριμένη κατηγορία είτε μιλάμε για το Lexus LM, είτε για το Volvo EM90, είτε για κάποιο άλλο, πιθανώς κινέζικο μοντέλο. Η Mercedes-Benz όμως κινείται σε αυτή την κατηγορία εδώ και πολλά χρόνια και δεν θα ανεχθεί από τον ανταγωνισμό την… καθαίρεση της από τον θρόνο γι’ αυτό προετοιμάζεται για την επόμενη μέρα ανακοινώνοντας ότι την άνοιξη του 2025 θα παρουσιάσει ένα νέο concept.
Το πρωτότυπο θα λειτουργήσει ως προάγγελος ενός ολοκαίνουριου μοντέλου παραγωγής – του πρώτου που θα χρησιμοποιεί την αρθρωτή και άκρως ευέλικτη VAN.EA αρχιτεκτονική η οποία, σύμφωνα με την γερμανική εταιρία, “επιτρέπει για μία σαφή διαφοροποίηση ανάμεσα στα ιδιωτικά βαν στην κατηγορία πολυτελείας και τα επαγγελματικά βαν στην premium κατηγορία”. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι στην μελλοντική γκάμα της Mercedes-Benz Vans υπάρχει χώρος για ιδιωτικά van που κυμαίνονται από οικογενειακά αυτοκίνητα υψηλής ποιότητας και exclusive “VIP” οχήματα μέχρι ευρύχωρες λιμουζίνες που καλύπτουν τις ανάγκες και τις προσδοκίες σοφιστικέ πελατών. Με αυτόν τον τρόπο η εταιρία επεκτείνει προς το άνω άκρο τις προτάσεις της και δημιουργεί την δική της, μοναδική κατηγορία.
Αυτά μας λέει την δεδομένη στιγμή η γερμανική μάρκα χωρίς να προσφέρει περισσότερες πληροφορίες ή λεπτομέρειες. Αυτό που βλέπουμε πάντως, είναι ένα βαν με πολύ στιλ, συνδυασμό γωνιών και καμπύλων και πολύ ενδιαφέρουσες επιλογές όσον αφορά στην χρήση LED για τον φωτισμό αλλά και την διακόσμηση τόσο στο εμπρός μέρος όσο και στο πίσω. Όσον αφορά στα μηχανικά, η Mercedes έχει αναφέρει στο παρελθόν ότι το νέο μοντέλο θα εξοπλίζεται με αρχιτεκτονική 800V με ότι αυτό συνεπάγεται για την φόρτιση και την αποδοτικότητα του συστήματος, θα προσφέρει μπροστιοκίνητες αλλά και τετρακίνητες εκδόσεις ενώ σε κάποιες εκδόσεις, η εμβέλεια θα υπερβαίνει τα 500 χιλιόμετρα. Άξια αναφοράς είναι και η υπόσχεση για ενσωμάτωση τεχνολογίας Επιπέδου 3 όσον αφορά στα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης τεχνολογίας μέχρι το τέλος της δεκαετίας και Επιπέδου 4, σε άγνωστο χρονικό ορίζοντα, στις επαγγελματικές εκδόσεις για χρήση ως robotaxi. Να είσαι σίγουρος ότι θα επανέλθουμε με νέες πληροφορίες όταν αυτές γίνουν διαθέσιμες καθώς η αυγή της νέας εποχής για την Mercedes-Benz Vans πλησιάζει και φέρνει μαζί της συναρπαστικά πράγματα.