Τα restomods παραμένουν εξαιρετικά δημοφιλή αλλά όπως θα έχεις παρατηρήσει σπάνια οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο επιλέγουν μοντέλα της Ferrari. Υποψιάζομαι ότι το υψηλό κόστος ακόμα και παλαιότερων μοντέλων σε μέτρια ή χειρότερη από μέτρια, κατάσταση αποτελεί έναν από τους κυριότερους λόγους αλλά αυτό δεν απέτρεψε την Evoluto Automobili από το χρησιμοποιήσει την εμβληματική Ferrari F355 για τη νέα δημιουργία της. Η αγγλική start-up παρουσιάζει λοιπόν την δική της εκδοχή της 355 λίγο πριν αυτή πραγματοποιήσει την επίσημη πρεμιέρα της κατά τη διάρκεια της Monterey Car Week στην άλλη όχθη του Ατλαντικού και ομολογουμένως, οι διακριτικές αλλά ουσιαστικές επεμβάσεις στην κλασική Ferrari την έχουν μεταμορφώσει σε ένα σύγχρονο sports car – όπως πρέπει σε ένα σωστό restomod.
Τον σχεδιασμό ανέλαβε ο Ian Callum – ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για εμβληματικά designs όπως το Ford RS200, οι Aston Martin Vanquish και DB9 και η Jaguar F-Type μεταξύ άλλων. Ο Άγγλος έχει διατηρήσει όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν την F355 άμεσα αναγνωρίσιμη αλλά ταυτόχρονα, προέβη σε μικρές τροποποιήσεις και προσθήκες που εκμοντερνίζουν το σχέδιο χωρίς να αλλοιώνουν τον χαρακτήρα. Στο εμπρός μέρος για παράδειγμα, οι εισαγωγές αέρα είναι μεγαλύτερες, υπάρχει ένα νέο splitter και τα pop-up φωτιστικά σώματα είναι πλέον LED τεχνολογίας και συνδυάζονται με φώτα ημέρας. Προς τα πίσω, παρατηρούμε τους νέους καθρέπτες, τις κρυφές χειρολαβές και τα επίσης LED πίσω φανάρια ακριβώς πάνω από την τετραπλή απόληξη της εξάτμισης τιτανίου που φιλοξενείται στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, όπως και ο διακριτικός διαχύτης.
Πιο εμφανείς είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει στην καμπίνα ή για να είμαστε ακριβείς, που μπορούν να γίνουν στην καμπίνα. Η Evoluto δεν ανέλυσε ιδιαίτερα το εσωτερικό της 355 καθώς ακόμα και αυτό που βλέπεις στις εικόνες δεν είναι κάτι περισσότερο από ένα ενδεικτικό παράδειγμα. Μπορούμε να δούμε λοιπόν τα νέα υλικά που χρησιμοποιούνται και κάποια νέα στοιχεία όπως για παράδειγμα τα καθίσματα, το τιμόνι και το ταμπλό αλλά το τελικό αποτέλεσμα εξαρτάται αποκλειστικά από τον εκάστοτε πελάτη εξαιτίας των πρακτικά ανεξάντλητων επιλογών που προσφέρονται για εξατομίκευση. Από την τελική διαμόρφωση θα εξαρτάται και το βάρος του αγγλο-ιταλικού restomod, με την Evoluto να στοχεύει στα 1.250 κιλά με την εκτενή χρήση ανθρακονημάτων στο αμάξωμα και την βοήθεια της τεχνολογίας.
Όσον αφορά στα μηχανικά, η πρώτη δουλειά που γίνεται είναι η αναβάθμιση και ενίσχυση του πλαισίου. Μία διαδικασία που περιλαμβάνει πολλαπλά ανθρακονημάτινα “δεσίματα” που εν τέλει αυξάνουν την στρεπτική ακαμψία της F355 κατά 23% και επιτρέπει στους μηχανικούς να δουλέψουν με ακρίβεια πάνω στη νέα ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και γενικότερα, τα δυναμικά χαρακτηριστικά της ρετρο-μοντέρνας δημιουργίας. Από την Evoluto Automobili δεν θα μπορούσε να ξεφύγει ούτε ο flat-plane V8 κινητήρα των 3.5 λίτρων που χάρη σε περισσότερα από 200 νέα ή ανασχεδιασμένα εξαρτήματα προσφέρει αξιοπιστία (που δεν ήταν καθόλου δεδομένη τη δεκαετία του ’90) και κάτι περισσότερο από 420 άλογα, περίπου 40 περισσότερα από τότε που η Ferrari κατασκεύαζε το συγκεκριμένο μοντέλο. Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε τις ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών και τις ολοκαίνουριες καλωδιώσεις που συνδυάζονται με νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική. Σύμφωνα με την αγγλική εταιρία μόλις 55 Evoluto 355 θα κατασκευαστούν και ενώ δεν γνωρίζουμε την τιμή τους, ξέρουμε ότι είναι υποχρέωση του πελάτη να παρέχει το αυτοκίνητο.