Μη-συμβατή η νέα Mercedes CLA με την πλειοψηφία των φορτιστών!

Μη-συμβατή η νέα Mercedes CLA με την πλειοψηφία των φορτιστών!

Οι κατασκευαστές έχουν αποδείξει πολλές φορές στο παρελθόν ότι θα πάρουν κάθε πιθανό και απίθανο μέτρο αν αυτό πρόκειται να μειώσει το κόστος ενός αυτοκινήτου σε οποιοδήποτε στάδιο της ζωής του (σχεδιασμός, εξέλιξη, παραγωγή κ.ο.κ.) και φυσικά, αν το επιτρέπει ο νόμος. Δεν πρόκειται να αφαιρέσουν τον αερόσακο του οδηγού για παράδειγμα, το σύστημα ABS ή τις ζώνες παραμόρφωσης καθώς αυτές είναι οι κολώνες πάνω στις οποίες έχει χτιστεί ολόκληρη η ασφάλεια ενός αυτοκινήτου. Από την άλλη, μία εταιρία μπορεί να αφαιρέσει ένα συγκεκριμένο υποσύστημα που κάνει το ολοκαίνουριο, τεχνολογικά προηγμένο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μη-συμβατό με την πλειοψηφία των φορτιστών που υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Μπορεί να ακούγεται λίγο επιπόλαιο και αν το δεις φιλοσοφικά, λίγο ελιτίστικο αλλά αυτό ακριβώς έκανε η Mercedes-Benz με τη νέα CLA Class!

Σύμφωνα με την ίδια την εταιρία που δηλώνει ξεκάθαρα στον ιστότοπο της ότι “η φόρτιση σε σταθμούς 400V δεν είναι εφικτή” αλλά και πληροφορίες που αναφέρουν ότι η νέα CLA Class δεν εξοπλίζεται με το σύστημα που επιτρέπει σε ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί αρχιτεκτονική 800V να φορτίζει με φορτιστές 400V. Ένα σύστημα κοινό και απλό που θα μπορούσε εύκολα να ενσωματωθεί στο αυτοκίνητο όπως συμβαίνει και σε άλλα μοντέλα που κάνουν χρήση προηγμένων αρχιτεκτονικών 800V αλλά φορτίζουν κανονικά σε σταθμούς 400V. Η Hyundai και η Kia για παράδειγμα διαθέτουν αυτό το σύστημα στα μοντέλα που βασίζονται στην E-GMP πλατφόρμα ενώ η Porsche και η Audi επέλεξαν μία διαφορετική λύση κατά την οποία η μπαταρία χωρίζεται εικονικά σε δύο τμήματα 400V και μπορούν να φορτίσουν κανονικά, έστω και με μειωμένη ταχύτητα. Αυτό σημαίνει ότι η απόφαση της Mercedes-Benz είναι απολύτως συνειδητή και θα είμαι ειλικρινής, πάρα πολύ περίεργη.

Είναι προφανές ότι η απόφαση της γερμανικής εταιρίας βασίζεται σε δύο πράγματα: πρώτον, ότι η πλειοψηφία των ιδιοκτητών της CLA Class θα φορτίζουν το αυτοκίνητο τους στο σπίτι, μέσω του ενσωματωμένου φορτιστή και δεύτερον ότι οι σταθμοί 800V που ήδη υπάρχουν θα πολλαπλασιαστούν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το θέμα είναι ότι ενώ το γερμανικό site της εταιρίας είναι ξεκάθαρο στην δήλωση του ότι “η φόρτιση σε σταθμούς 400V δεν είναι εφικτή” κυκλοφορούν φήμες ότι η έκδοση της CLA που θα πωλείται στη Νορβηγία δεν θα υπόκειται στον ίδιο περιορισμό ενώ ούτε στο Βέλγιο, ούτε στην Ολλανδία αναφέρεται ότι η φόρτιση θα γίνεται μόνο σε φορτιστές 800V. Δεν γνωρίζουμε λοιπόν ποια εκδοχή της ολοκαίνουριας CLA Class θα πάρουμε στην χώρα μας αλλά σε κάθε περίπτωση, η συνειδητή απόφαση που αφορά ένα ολοκαίνουριο μοντέλο και την συμβατότητα του με τον δημοφιλέστερο τρόπο φόρτισης την δεδομένη χρονική στιγμή είναι άκρως αλλόκοτη και κατά τη γνώμη του γράφοντος, κατακριτέα.

Prev Post Renault και Stellantis καλούν για την… διάσωση των μικρών αυτοκινήτων!
Next Post Με έως 106 χλμ ηλεκτρικής αυτονομίας το plug-in υβριδικό Audi A6
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook