MG3 Hybrid+ – Άξιος νικητής!

MG3 Hybrid+ – Άξιος νικητής!

Όταν στόχος σου είναι η καταξίωση αρχικά και η κυριαρχία σε δεύτερη φάση σε μία τόσο ανταγωνιστική αγορά όπως η ευρωπαϊκή, τα ημίμετρα δεν επαρκούν. Η MG Motors όμως δεν φοβάται τον ανταγωνισμό. Αντιθέτως, τον κοιτάει στα μάτια και ένα μοντέλο για το οποίο ήμουν εξαιρετικά περίεργος δεδομένου ότι μόλις πριν από λίγο καιρό κέρδισε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς στην χώρα μας, ήταν το MG3 Hybrid+. Η περιέργεια μου πήγαζε από το γεγονός ότι οι αρετές του προηγούμενου MG3 περιορίζονταν στο γεγονός ότι ήταν φθηνό, οπότε πόσο καλύτερη θα μπορούσε να είναι η νέα γενιά αλλά και από το ότι μέσα μου ακουγόταν μία φωνούλα που ψιθύριζε ότι ένα κινέζικο, υβριδικό hatchback δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερο από ένα ιαπωνικό ή ένα ευρωπαϊκό. Εκείνη η ελαφρώς σωβινιστική, ελαφρώς αλαζονική φωνούλα που συνοψίζεται στην φράση “πόσο καλό μπορεί να είναι ένα κινέζικο”, λες και ζούμε στις αρχές των 2000 και πιστεύουμε ότι η ραγδαία πρόοδος είναι κάτι εντελώς ουτοπικό, για να μην πούμε ύποπτο.

MG3 piso

Κάπως έτσι φτάσαμε στην ημέρα που πήρα στο χέρι μου το κλειδί του νέου MG3 και ξεκίνησα την διαδρομή για το σπίτι. Οι πρώτες εντυπώσεις, θετικές. Βλέπω μπροστά μου ένα κλασικό μικρομεσαίο hatchback μήκους 4.11 μέτρων με μοντέρνο σχεδιασμό. Ίσως λίγο περισσότερο φλύαρο απ’ όσο θα ήθελα αλλά αυτό είναι θέμα προσωπικού γούστου και το MG3 Hybrid+ δεν είναι σε καμία περίπτωση κακόγουστο. Απλά έχει περισσότερες πτυχώσεις, περισσότερο… design και περισσότερη επιθετικότητα απ’ ότι θα ήθελα ιδανικά. Ανοίγω την πόρτα η οποία έχει ωραίο βάρος, κάθομαι στο κάθισμα και αφού ρυθμίσω τα πάντα σύμφωνα με τις προτιμήσεις μου, πατάω το κουμπί έναρξης του κινητήρα. Το εσωτερικό αποτελεί ενδεχομένως την δεύτερη μεγαλύτερη αναβάθμιση σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά καθώς αποπνέει μία αίσθηση ποιότητας. Μπροστά μου έχω έναν ευδιάκριτο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και στο κέντρο του ταμπλό μία οθόνη αφής 10.25 υψηλής ευκρίνειας και επαρκούς ακρίβειας και ταχύτητας. Το MG3 Hybrid+ είναι ένα “εύκολο” αυτοκίνητο, φιλόξενο. Το κάθισμα είναι άνετο, τα χειριστήρια είναι εκεί που περιμένεις να τα βρεις και η ποιότητα είναι ακριβώς αυτό που περιμένεις να δεις και να νιώσεις δεδομένης και της τιμής του μοντέλου.

MG3 plaino

Φυσικά υπάρχουν μερικά σκληρά πλαστικά. Σκληρά πλαστικά υπάρχουν και σε μοντέλα με πολλαπλάσια τιμή αλλά η συνολική εικόνα της καμπίνας δεν πρόκειται να απογοητεύσει. Δίνει την εντύπωση ενός ακριβότερου αυτοκινήτου αλλά δεν προσπαθεί να σε εξαπατήσει, ούτε να παρουσιαστεί ως κάτι που δεν είναι. Οι χώροι είναι επαρκείς, τα καθίσματα όπως είπαμε είναι άνετα και παρέχουν στήριξη ενώ αν είχα ένα παράπονο είναι η έλλειψη ρύθμισης του τιμονιού στον οριζόντιο άξονα. Υπάρχει ρύθμιση στο ύψος του αλλά για την απόσταση του από τον οδηγό αυτός θα πρέπει να βασιστεί στην ρύθμιση του καθίσματος του. Υπάρχουν όμως αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα με ένα μέρος μπροστά από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, δύο μεγάλες ποτηροθήκες και ένα σχετικά μεγάλο ντουλαπάκι κάτω από το υποβραχιόνιο.

MG3 piso fota

Το πίσω μέρος σίγουρα μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση δύο επιβάτες (τρεις με αρκετές υποχωρήσεις) ενώ ο χώρος αποσκευών είναι 293 λίτρα και το σχήμα του επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευση του! Στα μειονεκτήματα δεν μπορούμε να μην συμπεριλάβουμε το γεγονός ότι οι πλάτες των πίσω καθισμάτων δεν αναδιπλώνονται σε διάταξη 40:20:40 που σημαίνει ότι αν για οποιονδήποτε λόγο θέλεις να επεκτείνεις τον χώρο αποσκευών, δεν μπορείς να έχεις επιπλέον συνεπιβάτες πέραν του συνοδηγού. Κατά τα άλλα, δεν μπορώ να πω ότι υπάρχει κάποιο άλλο μειονέκτημα ή κάποιο άλλο σημείο στο οποίο υστερεί το νέο MG3 έναντι του ανταγωνισμού. Ο σχεδιασμός είναι λιτός και όμορφος με στοιχεία όπως το καρό μοτίβο στο πάνω μέρος του ταμπλό που επαναλαμβάνεται στις επενδύσεις των καθισμάτων, τα piano black διακοσμητικά και οι επενδύσεις με τις ραφές διαφορετικού χρώματος τόσο στο ταμπλό όσο και στις πόρτες και το υποβραχιόνιο να αναβαθμίζουν τόσο την εικόνα όσο και την αίσθηση της καμπίνας.

MG3 piso gonia

Στα συν και το τιμόνι με το σωστό μέγεθος που δεν περιορίζει την ορατότητα του πίνακα οργάνων αλλά και τα φυσικά χειριστήρια για κάποιες από τις βασικές λειτουργίες. Θα μπορούσε η συγκεκριμένη υλοποίηση να είναι πιο ευφυής; Ναι, αλλά η ύπαρξη τους ακόμα και σε αυτή τη διαμόρφωση είναι ευπρόσδεκτη, όπως είναι και οι επιλογές συνδεσιμότητας (βλ. θύρες USB, Android Auto, Apple CarPlay κλπ). Όσον αφορά στον χειρισμό του συστήματος infotainment έχω να πω μόνο θετικά καθώς όχι μόνο η οθόνη είναι ευδιάκριτη και παρέχει αρκετή ακρίβεια στις όποιες εντολές αλλά η μετάβαση στις διάφορες οθόνες είναι γρήγορη και απροβλημάτιστη. Αυτό που θα ήθελα είναι περισσότερες ή/και πιο ουσιαστικές πληροφορίες στον πίνακα οργάνων καθώς οι επιλογές που παρέχονται στον οδηγό, κατά την γνώμη μου, δεν είναι αρκετές.

MG3 tamplo

Εν τω μεταξύ, οι πρώτες εντυπώσεις και οι πρώτες ώρες συμβίωσης με το MG3 Hybrid+ έχουν περάσει και το μικρό υβριδικό της κινέζικης εταιρίας αρχίζει να γίνεται μέρος της καθημερινότητας μου. Στην πόλη, εκτιμώ ιδιαιτέρως την άνεση που παρέχει η ανάρτηση, την ηχομόνωση και την εξαιρετική συναρμογή και γενικότερη ποιότητα κατασκευής της καμπίνας. Θόρυβοι, τριγμοί και διαφόρων ειδών συντονισμοί λάμπουν δια της απουσίας τους και αρχίζω να εντυπωσιάζομαι με την λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Να θυμίσω ότι το κινητήριο σύνολο του νέου MG3 αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και είναι ικανός για 102 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων που τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία 1.83 kWh.

MG3 kinitiras

Το αποτέλεσμα είναι συνδυαστική ισχύς που αγγίζει τα 195 άλογα και σαν να μην έφτανε αυτό, επιτυγχάνεται χωρίς να θυσιάζεται η αποδοτικότητα του συστήματος και η οικονομία καυσίμου καθώς η MG δηλώνει πως η μέση κατανάλωση του MG3 Hybrid+ είναι 4.4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα που ισοδυναμεί με εκπομπές ρύπων της τάξης των 100 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο! Όσον αφορά στις επιδόσεις, το MG3 επιταχύνει στα 100 km/h σε 8 δευτερόλεπτα, περιοριζόμενο κατά κύριο λόγο από την πρόσφυση των ελαστικών και τερματίζει στα 170 km/h αλλά στην πόλη όλα αυτά δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία.

MG3 empros kathismata

Στην πόλη το MG3 εντυπωσιάζει με το ποσοστό των αποστάσεων που μπορεί να καλύψει χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια – κατά συνέπεια στις αστικές μετακινήσεις η μέση κατανάλωση για το αυτοφορτιζόμενο hatchback είναι πολύ χαμηλή! Έως 10 χιλιόμετρα με ταχύτητα η οποία δεν υπερβαίνει τα 60 km/h μπορούν να καλυφθούν αποκλειστικά ηλεκτρικά και αυτό έχει αισθητό αντίκτυπο τόσο στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής του οδηγού όσο και στην συχνότητα με την οποία επισκέπτεται την αντλία του βενζινάδικου! Σαν να μην έφτανε αυτό, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το MG3 προσφέρει 195 άλογα και αυτά κάνουν αισθητή την παρουσία τους όταν την ζητήσει οδηγός. Θα αγνοήσω την επιτάχυνση από στάση επειδή την θεωρώ ένα εντελώς περιττό χαρακτηριστικό, οπότε θα αναφερθώ στα 5 δευτερόλεπτα που χρειάζεται το αυτοκίνητο για την ρεπρίζ από τα 80, στα 120 km/h – μία μέτρηση καίριας σημασίας καθώς αναπαριστά την είσοδο σε έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας!

MG3 piso kathismata

Παρεμπιπτόντως, το MG3 Hybrid+ δεν υστερεί ούτε στον αυτοκινητόδρομο παρέχοντας ένα ασφαλέστατο πάτημα και μία πολύ καλή ποιότητα κύλισης που θα μπορούσε να είναι καλύτερη μόνο με την μείωση του θορύβου από τον αέρα αλλά σε αυτό το σημείο μάλλον ζητάμε πολλά από ένα αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία. Το θέμα είναι πως είναι άνετο, είναι ασφαλές και είναι και οικονομικό! Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το κινέζικο hatchback με εντυπωσίασε και με την οδική του συμπεριφορά. Αν τα υπόλοιπα ήταν λίγο ή πολύ αναμενόμενα, το στήσιμο του MG3 Hybrid+ ήταν η μεγάλη, θετική έκπληξη. Ο τρόπος που “πατάει” στον δρόμο, η ουδετερότητα του ακόμα και υπό πίεση, η ενδοτικότητα της ανάρτησης σε συνδυασμό με τον έλεγχο των κλίσεων τόσο στον εγκάρσιο όσο και στον διαμήκη άξονα είναι ενδεικτικά ποιότητας που δεν περιορίζεται στην επιφάνεια.

MG3 logotipo

Από την στιγμή που θα ξεπεράσει/συνηθίσει το σκληρό πεντάλ του φρένου, ο οδηγός θα συνειδητοποιήσει ότι το αυτοκίνητο απλά ακολουθεί τις εντολές του χωρίς δράματα ή απρόσμενες και ανεπιθύμητες… πρωτοβουλίες. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το MG3 το καταφέρνει αυτό χωρίς να είναι υπέρμετρα υποστροφικό, επομένως μπορεί να είναι και αρκετά διασκεδαστικό στην οδήγηση παρά τα ελαστικά με την ξεκάθαρα οικολογική συνείδηση. Αν έπρεπε να βρω ένα ακόμα μειονέκτημα, αυτό θα ήταν το 3-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο που υπό φυσιολογικές συνθήκες, στο 90% των μετακινήσεων δηλαδή, είναι κάτι που απλά περνά απαρατήρητο αλλά όταν ο οδηγός αποφασίσει να ζητήσει το κάτι παραπάνω από το κινητήριο σύνολο, η λειτουργία του θυμίζει έντονα CVT με ότι αυτό συνεπάγεται για τον θόρυβο και την αίσθηση.

MG3 kinisi

Κάπως έτσι φτάνουμε στο τέλος της συμβίωσης μου με το MG3 Hybrid+ και το τέλος της δοκιμής. Τα συμπεράσματα είναι σαρωτικά θετικά καθώς η αίσθηση που μου άφησε το μοντέλο είναι ότι η δουλειά των μηχανικών δεν περιορίστηκε στα επιφανειακά και αυτό έχει τρομερό αντίκτυπο στην εμπειρία που προσφέρει. Πρόκειται για ένα ώριμο hatchback, ειλικρινές, πολύ οικονομικό στην χρήση με ποιότητα αντάξια αν όχι ανώτερη του ανταγωνισμού και πλήρη εξοπλισμό σε πολύ λογική τιμή. Δυστυχώς ακόμα δεν έχει δοκιμαστεί από τον EuroNCAP αλλά πρόσφατα παραδείγματα έχουν δείξει ότι οι Κινέζοι δεν αστειεύονται με την ασφάλεια των αυτοκινήτων τους και ούτως ή άλλως, ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μία πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης. Πραγματικά, δεν ξέρω τι άλλο μπορεί να ζητήσει κάποιος από ένα υβριδικό hatchback με αρχική τιμή οριακά πάνω από τις €20.000. Δεν λέω ότι αν είσαι στην αγορά για ένα αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία πρέπει οπωσδήποτε αγοράσεις το MG3 Hybrid+ αλλά θα ήταν ανόητο να μην εξετάσεις την περίπτωση του. Ο τίτλος του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2025 για την Ελλάδα κατέληξε απολύτως δίκαια σε αυτό!

MG3 port mpagkaz

Prev Post Η Leapmotor είναι έτοιμη για το πρώτο sedan της!
Next Post Audi A3 Allstreet 35 TFSI S Tronic – Σύμφωνο με τη τάση της, κροσσόβερ, εποχής
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook