Η MG συνεχίζει την επιθετική στρατηγική της για την ευρωπαϊκή αγορά γνωρίζοντας πάρα πολύ καλά ότι για να συνεχίσει και να διευρύνει την επιτυχημένη πορεία της θα πρέπει να κατακτήσει ή έστω να διεισδύσει σε δημοφιλείς κατηγορίες. Μία εκ των δημοφιλέστερων βάσει ετήσιων πωλήσεων είναι αυτή των μεσαίων crossover και σε αυτήν την κατηγορία η κινέζικη εταιρία λάνσαρε το νέο ZS Max Hybrid+ ακροβατώντας στην λεπτή γραμμή που χωρίζει τα B-SUV από τα C-SUV. Ένα μοντέλο που αναπαριστά ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός σε σύγκριση με την απερχόμενη γενιά και αποτελεί μία απολύτως βιώσιμη εναλλακτική στις προτάσεις του ευρωπαϊκού… κατεστημένου καθώς η πραγματικότητα είναι ότι δεν υστερεί πουθενά ενώ σε μερικούς τομείς δείχνει και τον δρόμο.
Σε πρώτη ανάγνωση αλλά και εμπειρία, το νέο MG ZS Max Hybrid+ είναι ένα τυπικό παράδειγμα της κατηγορίας του. Έχει μήκος 4.43 μέτρων και τις τυπικές αναλογίες που περιμένει κανείς από ένα μοντέρνο crossover. Ο σχεδιασμός του αντλεί στοιχεία από την τρέχουσα ταυτότητα της εταιρίας και ίσως λόγο του στιλ του αμαξώματος, ίσως επειδή έχει ραφιναριστεί περαιτέρω σε σύγκριση με το MG3 Hybrid+ που δοκιμάσαμε νωρίτερα, μοιάζει λίγο πιο αρμονικός, λίγο πιο ώριμος. Οι ομοιότητες ανάμεσα στα δύο μοντέλα είναι αρκετές τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος αλλά το MG ZS Max Hybrid+ δείχνει λιγότερο… θυμωμένο, πιο κατασταλαγμένο και πιο “εύκολο” στο μάτι. Θα τολμούσα να πω ότι δείχνει πιο… ευρωπαϊκό αλλά η ταυτότητα και ο χαρακτήρας της MG παραμένουν ευδιάκριτα στοιχεία του αμαξώματος του ZS Max Hybrid+.
Παραδόξως, οι ομοιότητες ανάμεσα στο SUV και το MG3 Hybrid+ δεν εκτείνονται σε ολοκληρωτικό βαθμό στην καμπίνα. Θα ήταν εύκολο για την εταιρία να ακολουθήσει την λογική copy+paste αλλά δεν το έκανε και οι όποιες ομοιότητες εντοπίσαμε έχουν να κάνουν κατά κύριο λόγο με την εμπειρία χρήσης και όχι με το design. Το ZS Max Hybrid+ εξοπλίζεται με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών ο οποίος παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες έστω και το design του θα μπορούσε να είναι λίγο πιο απλό ενώ και ο χειρισμός του απαιτεί κάποια εξοικείωση, καθώς και μία οθόνη αφής 12.3 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Σε αντίθεση με το MG3 Hybrid+, εδώ και οι δύο οθόνες ενσωματώνονται στις γραμμές του ταμπλό και δημιουργούν μία πιο αρμονική εικόνα ενώ κάτω από την κεντρική οθόνη υπάρχει μία σειρά φυσικών κουμπιών που η ύπαρξη τους και μόνο αναβαθμίζει την εργονομία, την ευχρηστία και την ασφάλεια του αυτοκινήτου.
Κάτω και από αυτά βρίσκουμε την κεντρική κονσόλα με τον μεγάλο επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου το ηλεκτρονικό χειρόφρενο και το κουμπί εκκίνησης και πάνω από την οθόνη είναι οι αεραγωγοί με το χαρακτηριστικό, εξαγωνικό σχήμα τους. Δεν μπορώ να πω ότι έχουμε οποιοδήποτε σοβαρό παράπονο από την καμπίνα του MG ZS Max Hybrid+. Τα υλικά είναι στην πλειοψηφία τους μαλακά (μόνο χαμηλά, εκτός οπτικού πεδίου και συχνής επαφής βρίσκουμε σκληρότερα πλαστικά), η συναρμογή τους είναι καλή, η ορατότητα είναι εξαιρετική και οι χώροι πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας με ιδιαίτερη μνεία σε αυτούς των πίσω καθισμάτων και ειδικότερα για τα κεφάλια των επιβατών αλλά και τα πόδια τους! Επαρκείς είναι και οι χώροι για αποσκευές και μικροαντικείμενα με τα 443 λίτρα του πορτ-μπαγκάζ να φροντίζουν για το πρώτο και τα άφθονα μικρά ή μεγαλύτερα διαμερίσματα για το δεύτερο!
Ο σχεδιασμός και η ποιότητα δεν είναι όμως οι μοναδικοί τομείς όπου το νέο ZS Max Hybrid+ είναι αισθητά αναβαθμισμένο. Καταρχάς, εξοπλίζεται με το ίδιο κινητήριο σύνολο που συναντήσαμε και στο MG3 που σημαίνει ότι για την κίνηση φροντίζει ένας βενζινοκινητήρας 1.5 λίτρων με απόδοση 102 ίππων που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και 250 Nm ροπής για συνολική ιπποδύναμη της τάξης των 197 αλόγων και ροπή που αγγίζει τα 425 Nm. Για την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας δε, φροντίζει μία μπαταρία 1.83 kWh που εξασφαλίζει αξιοζήλευτη (για υβριδικό) αυτονομία μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Δεν προκαλεί εντύπωση λοιπόν, το γεγονός ότι σε αστικές μετακινήσεις το MG ZS Max Hybrid+ κινείται κατά κύριο λόγο ηλεκτρικά, με αποτέλεσμα η μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 4.0-4.5 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα! Ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί όσο το δυνατόν λιγότερο ενώ ακόμα και όταν καλείται σε δράση, το κάνει με τον πλέον ήσυχο και σχεδόν ανεπαίσθητο τρόπο με ότι αυτό συνεπάγεται για την άνεση και την ηρεμία των επιβατών.
Η κατάσταση είναι λίγο διαφορετική στο ταξίδι, όπως είναι αναμενόμενο, καθώς εκεί η λειτουργία του βενζινοκινητήρα απαιτείται συχνότερα και για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα με αποτέλεσμα η κατανάλωση να αυξάνεται, λογικά, όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα ανά ώρα και κατά συνέπεια, το φορτίο στον θερμικό κινητήρα. Σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, το ZS Max Hybrid+ θα καταναλώσει κατά μέσο όρο γύρω στα 6.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (με τρία άτομα και κλιματισμό) ενώ σχετικά αυξημένα είναι και τα επίπεδα θορύβου εξαιτίας κατά κύριο λόγο της λειτουργίας του ιδιαίτερου αυτόματου κιβωτίου τριών σχέσεων.
Σε κάθε περίπτωση, το ZS Max Hybrid+ θα εντυπωσιάσει ακόμα και τον πλέον απαιτητικό με το πάτημα του στον δρόμο, παρέχοντας εξαιρετική ευστάθεια και ποιότητα κύλισης ενώ δεν θα διστάσει να ξεδιπλώσει τα χαρίσματα του και σε διαδρομές με περισσότερες στροφές καθώς η ανάρτηση μπορεί να είναι περισσότερο προσανατολισμένη στην άνεση αλλά ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεται τις κλίσεις του αμαξώματος και η απόσβεση των κραδασμών και των ανωμαλιών του δρόμου θυμίζει μεγαλύτερες και ακριβότερες κατασκευές.
Σε όλα αυτά “ακολουθεί” και το σύστημα διεύθυνσης που παραμένει ελαφρύ σε όλες τις ταχύτητες αλλά επιτρέπει στον οδηγό να κατευθύνει με αυτοπεποίθηση το όχημα. Το μόνο που απαιτεί έναν μικρό χρόνο προσαρμογής είναι το πεντάλ του φρένου καθώς η διαδρομή του είναι αρκετά σύντομη και η αίσθηση του αφήνει πολλά στην φαντασία, χωρίς όλα αυτά να σημαίνουν ότι υπολείπεται σε δύναμη ή αποτελεσματικότητα.
Από το πακέτο του ZS Max Hybrid+ δεν θα μπορούσε να λείπει η σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης MG Pilot που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις και περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise control, ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα, προειδοποίηση για εμπόδια κατά την οπισθοπορεία και για την ύπαρξη εμποδίου στα σημεία που δεν καλύπτουν οι εξωτερικοί καθρέπτες, προειδοποίηση σύγκρουσης και υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Στάνταρ είναι και το γνωστό πλέον πακέτο τριπλής φροντίδας που περιλαμβάνει, 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση ή 150.000 χιλιομέτρων, 7 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 7 χρόνια δωρεάν έλεγχο οχήματος! Αν λοιπόν αναζητάς ένα αυτοφορτιζόμενο υβριδικό επόμενης γενιάς, με αξιοπρεπείς επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, πλούσιο εξοπλισμό και λογική τιμή που συνδυάζεται με ένα πλήρες πακέτο after-sales, το MG ZS Max Hybrid+ είναι σίγουρα μία πολύ ενδιαφέρουσα εναλλακτική. Ξεκινά από τα €24.600 για την βασική, “Excite” έκδοση και φτάνει μέχρι τα €29.700 για την κορυφαία, “Luxury” έκδοση με την “Exclusive” να γεφυρώνει το κενό στα €27.100. Θα είναι μία από τις εκπλήξεις του 2025; Με βάση όλα αυτά που αναφέραμε δεν είμαι σίγουρος αν θα χαρακτήριζα το συγκεκριμένο μοντέλο ως έκπληξη αλλά θα περιμένουμε να δούμε πώς θα ανταποκριθεί ο κόσμος σε αυτά που έχει να προσφέρει.