Η MG για τους παλαιότερους από εμάς είναι μία μάρκα που μπορούσε και συνδύαζε τα σπορ χαρακτηριστικά με την προσιτή τιμή. Δυστυχώς για κάποια χρόνια εξαφανίστηκε από την αγορά μέχρι τη στιγμή που ένας παγκόσμιος κολοσσός, η SAIC αποφάσισε να την επαναφέρει στο προσκήνιο και να δημιουργήσει μία ευρεία γκάμα μοντέλων με θερμικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες. Μάλιστα η πορεία της στην Ευρώπη κρίνεται ως ιδιαίτερα επιτυχημένη καθώς τα μοντέλα της έχουν σημαντική απήχηση. Πλέον ήρθε η στιγμή η MG να έρθει και στη χώρα μας και ο όμιλος Συγγελίδη ανέλαβε την εκπροσώπησή της.
Η MG Motor που με πορεία σχεδόν ενός αιώνα, έχει γράψει τις δικές της χρυσές σελίδες στην παγκόσμια ιστορία της αυτοκίνησης, έρχεται εκ νέου, με απόλυτα σύγχρονες προτάσεις στη γκάμα των μοντέλων της, να επαναπροσδιορίσει τον όρο του Value for Money και να προσφέρει τη δυνατότητα σε όλους να αποκτήσουν το αυτοκίνητο με τα χαρακτηριστικά που ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες τους. Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε το MG HS στην plug-in υβριδική του έκδοση (υπάρχει και έκδοση με κινητήρα 1.5 λίτρων turbo βενζίνης) και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία να κάνουμε μαζί του πάνω από 1000 χιλιόμετρα, ταξιδεύοντας και από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη ώστε να αποκτήσουμε μία όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη εικόνα.
Χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες
Οι σχεδιαστές της MG αποφάσισαν σε όλα τους τα μοντέλα, με μικρή εξαίρεση το MG4 η δοκιμή του οποίου θα ακολουθήσει σύντομα, να επιλέξουν τον σίγουρο δρόμο. Στη πράξη αυτό σημαίνει σύγχρονη εικόνα, χωρίς ακρότητες που πολλές φορές λειτουργούν αρνητικά για τον υποψήφιο αγοραστή. Και η περίπτωση του HS το αποδεικνύει περίτρανα στη πράξη, καθώς το αισθητικό προφίλ του αυτοκινήτου είναι σχετικά ήπιο, αλλά αποδεκτό σε κάθε περίπτωση από μία ευρύτατη γκάμα κοινού. Οι καμπύλες και τα μεγάλα σε μέγεθος φωτιστικά σώματα LED, στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας, δίνουν τον σχεδιαστικό τόνο, μαζί φυσικά τόσο με το ευμέγεθες λογότυπο της MG στην μπροστινή μάσκα, όσο και με τις αντικριστές απολήξεις του συστήματος εξαγωγής στο πίσω μέρος.
Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, το HS τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας των C-SUV, με το μήκος του να φτάνει τα 4,575 μέτρα, το πλάτος τα 1,876 και το ύψος του να βρίσκεται στα 1,664 μέτρα. Στα ίδια πλαίσια κινείται και το μεταξόνιο, το οποίο ανέρχεται στα 2,72 μέτρα. Για όσους είναι λάτρεις των εκτός δρόμου μετακινήσεων, ακόμη και των ήπιων, καθώς η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς, να πούμε ότι η απόσταση από το έδαφος, βρίσκεται στα 17.5 εκατοστά
Ευρύχωρο και ποιοτικό
H ίδια φιλοσοφία ακολουθείται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου η σχεδίαση χαρακτηρίζεται επίσης από λιτές και καθαρές γραμμές, ενώ μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στους χώρους. Tα πλαστικά δεν φαίνονται μόνο καλά, αλλά είναι κιόλας, καθώς είναι μαλακά, ενώ και η συναρμογή τους δείχνει προσεκτική σε κάθε λεπτομέρεια. Ένα από τα δυνατά του χαρτιά είναι οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες, καθώς θα φιλοξενήσει σχεδόν χωρίς κανένα πρόβλημα, πέντε ενήλικα άτομα ακόμη και για ένα ταξίδι. Ακόμη και τα 448 λίτρα του χώρου των αποσκευών, είναι ένα ικανοποιητικό νούμερο για τα δεδομένα της κατηγορίας καθώς δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για την plug-in υβριδική έκδοση, σημαίνει ότι ηλεκτροκινητήρας και μπαταρία χρειάζονται αρκετό χώρο. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ο χώρος για τις αποσκευές φτάνει τα 1375 λίτρα.
Κάποιες ενστάσεις προκύπτουν τόσο από τα γραφικά και την κάπως αργή απόκριση του infotainment στις εντολές από τα κουμπιά (μέσω της οθόνης «ακούει» καλύτερα), αλλά δεν αρκούν να χαλάσουν τη γενικότερη, πολύ καλή εντύπωση. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με διαγώνιο 12.3’’ ενώ η οθόνη του infotainment βρίσκεται στις 10,1’’ και ενσωματώνει android auto και apple car play. Η εργονομία σε γενικές γραμμές δεν προβληματίζει, αν και ο συνοδηγός κάθεται κάπως ψηλά ενώ και οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι οριακά ικανοποιητικές στο τακτοποιημένο και πλήρες από πλευράς εξοπλισμού εσωτερικό.
Το plug–in υβριδικό σύστημά του
Σε ότι έχει να κάνει με το μηχανικό του σύνολο, το MG eHS χρησιμοποιεί για ένα υπερτρφοδοτούμενο σύνολο βενζίνης 1,5 λίτρων, με 162 ίππους, και ροπή 250 Nm και έναν ηλεκτροκινητήρα με 122 ίππους, σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 16,6 kWh που μπορεί να φορτιστεί χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή του οχήματος με μέγιστη ισχύ 3,7 kW. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος ανέρχεται στους 258 ίππους και 370 Nm. Όπως είναι φυσικό, η παραπάνω ισχύς έχει θετική επίπτωση και στον τομέα των επιδόσεων καθώς το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 6,9’’, ενώ η τελική του ταχύτητα βρίσκεται στα 190 χλμ./ώρα.
Θετικές εντυπώσεις αφήνει και η λειτουργία του κιβωτίου, όπου ο θερμικός κινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων ενώ ο ηλεκτροκινητήρας με ένα τεσσάρων ταχυτήτων, με τα δύο να συνεργάζονται για να προσφέρουν 10 στο σύνολο ταχύτητες. Με φορτισμένη πλήρως την μπαταρία μπορείτε να κάνετε αμιγώς ηλεκτρικά περίπου 50 χιλιόμετρα, ενώ σε υβριδική κίνηση θα δείτε μία κατανάλωση της τάξης των 3 λτ./100 χλμ. Όταν η μπαταρία αποφορτιστεί και κινηθείτε μόνο με τον θερμικό κινητήρα, η κατανάλωση ανεβαίνει στα 8.3 λτ./100 χλμ. Το σχετικά μικρό ρεζερβουάρ των 37 λίτρων, δεν δίνει τη δυνατότητα για μεγάλη αυτονομία.
Επί της, οδηγικής, ουσίας
Όταν έχεις ένα μοντέλο μίας αυτοκινητοβιομηχανίας που μόλις έκανε την εμφάνισή της στην Ελληνική αγορά, έχεις την υποχρέωση να κάνεις πολλά χιλιόμετρα σε διαφορετικές συνθήκες, προκειμένου να αποκτήσεις μία όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη εικόνα. Και αυτό ακριβώς κάναμε εμείς. Πήραμε το αυτοκίνητο από την Αθήνα, μέσω Δομοκού πήγαμε Τρίκαλα και στη συνέχεια ανεβήκαμε στα Γρεβενά μέσα από έναν ορεινό επαρχιακό δρόμο με στροφές, βγήκαμε στην Εγνατία και φτάσαμε Θεσσαλονική. Η οδηγική εικόνα του HS στην εθνική οδό είναι ενός άνετου αυτοκινήτου, με υψηλή ποιότητα κύλισης, χωρίς αεροδυναμικούς ή άλλους είδους θορύβους στο εσωτερικό, ακόμη και όταν κινηθείτε πάνω από τα επιτρεπτά όρια.
Στα κλειστά ορεινά κομμάτια, παρά το βάρος των 1700 κιλών, οι αντιδράσεις του είναι προβλέψιμες και προοδευτικές σε κάθε κατάσταση, αρκεί να θυμάστε ότι οδηγείτε ένα SUV. Τα φρένα του αποδείχτηκαν ανθεκτικά στη σκληρή χρήση, ενώ ικανοποιητική είναι και η απόδοση του υποβοηθούμενου τιμονιού. Η άνεση της ανάρτησης δεν προβληματίζει, ενώ αν πιεστεί θα γείρει στις στροφές μεν, χωρίς να προβληματίσει δε. Άξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός ότι ο οδηγός δεν διαθέτει τις συνήθεις από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό επιλογές όσον αφορά την επιλογή προφίλ οδήγησης, καθώς η μόνη διαθέσιμη είναι η «ΕV», όπου το eHS κινείται αποκλειστικά με την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα του.
Το MG eHS είναι διαθέσιμο σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, τις Exclusive και Luxury, οι οποίες κοστίζουν 40.500 και 42.750 ευρώ. Στο βασικό εξοπλισμό της πρώτης συναντά κανείς μεταξύ άλλων όλα τα ηλεκτρονικά στοιχεία που συνδέονται με την ενεργητική ασφάλεια (ABS, ESP κοκ), ηλεκτρικό χειρόφρενο και λειτουργία Auto Hold, αισθητήρα βροχής και εμπρόσθιοι/πλευρικοί αερόσακοι και πλευρικοί τύπου κουρτίνας, Το MG Pilot είναι στάνταρ, περιλαμβάνοντας Adaptive Cruise Control, Σύστημα Υποβοήθησης Ταχύτητας, Προειδοποίηση Εμπρόσθιας Σύγκρουσης, Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης, Προειδοποίηση Εγκατάλειψης Λωρίδας. Η πλουσιότερη έκδοση Luxury διαθέτει επιπλέον LED προβολείς, ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας 64 χρωμάτων, κάμερα 360 μοιρών, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, πανοραμική οροφή και καθίσματα με οικολογικό δέρμα και Alcantara. Και βεβαίως στα θετικά και εξόχως σημαντικό, είναι και το γεγονός πως το HS, όπως και όλα τα μοντέλα της MG, καλύπτονται από επτά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση ή 150 χιλιάδες χιλιόμετρα.