Mercedes – Στην αγορά μέχρι τα τέλη της δεκαετίας οι solid-state μπαταρίες!

Mercedes – Στην αγορά μέχρι τα τέλη της δεκαετίας οι solid-state μπαταρίες!

Στην κούρσα για την μαζική εμπορευματοποίηση των μπαταριών στερεάς κατάστασης η Mercedes τηρεί επιφυλακτική στάση. Από τη μία έχει δηλώσει μέσω του Chief Technology Officer της, Markus Schafer, ότι η τεχνολογία που πολλοί περιγράφουν ως το άγιο δισκοπότηρο της ηλεκτροκίνησης μπορεί να μην είναι απαραίτητες αλλά από την άλλη είναι μία εκ των πρωτοπόρων έχοντας ήδη ξεκινήσει δοκιμές. Η λογική είναι απλή και επιχειρηματικά ευφυής: για να είσαι καλυμμένος για το μέλλον και να θωρακίσεις το τεχνολογικό σου portfolio απέναντι στην πιθανότητα να  μείνεις πίσω στην εξέλιξη μίας τεχνολογίας, διαχωρίζεις τις πεποιθήσεις σου από την έρευνα. Έτσι, το γεγονός ότι ο Schafer μπορεί να θεωρεί ότι οι solid-state μπαταρίες ενδεχομένως να είναι περιττές για την περαιτέρω πρόοδο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχει ιδιαίτερα βαρύνουσα σημασία γι’ αυτή την πρόοδο.

Στο κάτω-κάτω μιλάμε για μία τεχνολογία που δεν προσφέρει μονάχα δραστικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από την τρέχουσα αλλά και ακόμα καλύτερη ασφάλεια. Εξαιτίας των χαρακτηριστικών των μπαταριών στερεάς κατάστασης ο κίνδυνος για μία φωτιά είναι σημαντικά χαμηλότερος και αυτοί είναι μόνο κάποιοι από τους λόγους για τους οποίους η Mercedes-Benz επέλεξε να συνεργαστεί με την αμερικανική Factorial πάνω στην έρευνα και την εξέλιξη των solid-state μπαταριών. Στις αρχές του έτους μάλιστα, οι δύο εταιρίες ανακοίνωσαν ότι έχουν ήδη ξεκινήσει δοκιμές με μία “ελαφρώς τροποποιημένη” EQS που φιλοξενεί πλέον μία μπαταρία στερεάς κατάστασης και συγκεντρώνει χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες, σε δημόσιους δρόμους. Σύμφωνα με τον Schafer δε, η τεχνολογία μπορεί να είναι έτοιμη για παραγωγή πριν το τέλος του χρόνου.

Αυτό δεν σημαίνει ότι θα μπορείς να επισκεφτείς μία αντιπροσωπεία και να παραγγείλεις μία Mercedes με solid-state μπαταρία. Η γερμανική εταιρία δεν κάνει λόγο για μαζική παραγωγή αλλά για “series production” που ως διαδικασία παραγωγής είναι ένα στάδιο πάνω από την παραγωγή ενός, μεμονωμένου εξαρτήματος. Χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να φτάσουμε στο σημείο να συζητάμε για μαζική παραγωγή – ο ίδιος ο Schafer τοποθετεί αυτό το ορόσημο προς τα τέλη της δεκαετίας. Ακόμα και τότε όμως, η τεχνολογία δεν θα είναι διαθέσιμη για όλους. Η λογική λέει ότι θα είναι ακριβή και η παραγωγή της περιορισμένη οπότε θα απευθύνεται αρχικά στο άνω άκρο της αγοράς. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι Mercedes και Factorial χρησιμοποίησαν μία EQS για τις δοκιμές και όχι κάποιο άλλο μοντέλο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας συνεχίζεται, ο ανταγωνισμός βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο και αργά ή γρήγορα, θα έχουμε συναρπαστικά νέα.

Prev Post Το επόμενο βήμα για την MG είναι ένα μικρό ηλεκτρικό!
Next Post Ford Capri – Ένα θρυλικό όνομα με ολοκαίνουρια ουσία
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook