Οι πρώτες λέξεις που έρχονται στο μυαλό ενός φυσιολογικού ανθρώπου όταν αναφέρεται η μάρκα “Maybach” είναι πολυτέλεια, χώροι και άνεση στον υπερθετικό βαθμό αλλά η γερμανική εταιρία αποφάσισε να ακολουθήσει έναν ελαφρώς διαφορετικό δρόμο για το πιο πρόσφατο μοντέλο της. Δεν επέλεξε κάποιο κλασικό sedan ή ένα μεγάλο SUV αλλά αντιθέτως, κοίταξε την Mercedes-AMG SL και σκέφτηκε ότι αυτό θα μπορούσε να είναι “το πιο σπορ μοντέλο στην ιστορία της Maybach”. Όπερ και εγένετο. Κατά τη διάρκεια της Monterey Car Week στην California των Η.Π.Α. η εταιρία παρουσίασε την ολοκαίνουρια Mercedes-Maybach SL680 Monogram πριν την λανσάρει επίσημα στην ευρωπαϊκή αγορά την άνοιξη του 2025 και σε άλλες αγορές σε ολόκληρο τον κόσμο αργότερα εντός του ίδιου έτους.
Τι κάνει την Maybach να ξεχωρίζει από όλες τις υπόλοιπες SL όμως; Καταρχάς, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο διαφορετικά “σχεδιαστικά concepts” που απ’ ότι καταλαβαίνουμε αναφέρονται σχεδόν αποκλειστικά στο χρώμα του αμαξώματος. Υπάρχει λοιπόν το “Red Ambience” που βλέπεις και στις φωτογραφίες ή το “White Ambience” αν και η γερμανική μάρκα αναφέρει ότι κατόπιν παραγγελίας μπορούν να ικανοποιήσουν σχεδόν οποιαδήποτε επιθυμία πελάτη – ως γνωστόν αν υπάρχει το χρήμα, υπάρχει και η δυνατότητα. Από εκεί και πέρα, παρατηρούμε τη νέα, φωτιζόμενη γρίλια, τις λεπτομέρειες σε ροζ χρυσό στα εμπρός φωτιστικά σώματα, το χρωμιωμένο παρμπρίζ και τις νέες ζάντες ελαφρού κράματος. Οι αλλαγές δεν σταματούν εκεί όμως αφού όπως άλλες premium μάρκες έτσι και η Maybach πήρε την απόφαση να βάλει το λογότυπο της όπου υπάρχει διαθέσιμος χώρος. Έτσι το βλέπουμε σε ολόκληρη την ανθρακί οροφή ενώ οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν το ίδιο μοτίβο και για το καπό. Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε το νέο πίσω μέρος με τα ειδικά για την έκδοση φωτιστικά σώματα και τις νέες απολήξεις της εξάτμισης.
Ανάλογες είναι οι αλλαγές και στην καμπίνα με τις Crystal White Nappa δερμάτινες επενδύσεις να καλύπτουν εκτός από τα καθίσματα και τις πόρτες και την κεντρική κονσόλα. Με το ίδιο, πολυτελές υλικό έχει ντυθεί και ο χώρος πίσω από τα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού, εκεί όπου υπό φυσιολογικές συνθήκες θα βρισκόταν ο πίσω πάγκος αλλά στην περίπτωση της Maybach SL680 Monogram δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό αν τα πίσω καθίσματα θα είναι διαθέσιμα. Κλείνοντας το θέμα του εσωτερικού, η Maybach τοποθέτησε νέο τιμόνι, μεταλλικά πεντάλ και επίσης μεταλλικά μαρσπιέ ενώ το στάνταρ σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης έχει εμπλουτιστεί με νέα γραφικά!
Κάτω από την επιφάνεια δεν έχουν αλλάξει πολλά, οπότε το αναμφίβολα πανάκριβο cabriolet εξοπλίζεται με τον ίδιο twin-turbo V8 που βρίσκουμε και στην SL63 και όχι κάποιον exclusive γι’ αυτή την έκδοση V12. Αυτός παράγει όπως και στην AMG 585 ίππους και 900 Nm ροπής τα οποία περνούν στον δρόμο μέσω του 9-τάχυτου, αυτόματου κιβωτίου της γερμανικής μάρκας και του συστήματος τετρακίνησης της. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι η Maybach τοποθέτησε επιπλέον ηχομόνωση ενώ επέλεξε και πιο μαλακές ρυθμίσεις στην ανάρτηση με αποτέλεσμα τα πρώτα 100 km/h από στάση να μην έρχονται σε 3.6 δευτερόλεπτα όπως στην κορυφαία Mercedes-AMG SL63, ούτε σε 3.9 δευτερόλεπτα όπως στην υποδεέστερη SL55 αλλά σε 4.1 δευτερόλεπτα! Ενδεχομένως να υπάρχει και κάποια αύξηση στο βάρος καθώς η πολυτέλεια απαιτεί πολλαπλές θυσίες αλλά ούτε η Maybach ούτε η Mercedes-Benz αναφέρουν λεπτομέρειες. Το μόνο σίγουρο είναι ότι εκτός από την επιτάχυνση έχει… πληγεί και η μέγιστη ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 260 km/h.
Για να κάνουμε μία σύντομη ανασκόπηση λοιπόν, η Mercedes-Maybach SL680 Monogram είναι μία πιο πλαδαρή, πιο κιτς και πιο πολυτελής εκδοχή της Mercedes-AMG SL, χωρίς V12 ούτε το εξηλεκτρισμένο κινητήριο σύνολο της E-Performance με τα 800+ άλογα, που σίγουρα θα κοστίζει πολύ περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε. Υπολόγισε πάνω από τα €250.000. Μόνο εγώ πιστεύω ότι υπάρχουν πολύ πιο exclusive επιλογές σε αυτή την κατηγορία τιμής;