Τον τελευταίο καιρό η Mercedes είχε μερικές δύσκολες στιγμές… είτε ως “Benz” είτε ως “AMG”. Η πολυαναμενόμενη G580 with EQ Technology δεν αποδίδει τα αναμενόμενα στον στίβο των πωλήσεων (όπως ολόκληρη η “EQ” οικογένεια αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς) ενώ και η ολοκαίνουρια, plug-in υβριδική C63 S E Performance μάλλον είναι μία από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της πρόσφατης ιστορίας της AMG. Ανάμεσα στα μοντέλα που ας πούμε ευγενικά ότι δεν τα πήγανε όσο καλά περίμενε ή ήλπιζε η γερμανική εταιρία και η EQS, αν και η ανάγνωση των μέτριων πωλήσεων της από την ίδια την Mercedes είναι πιο… μαρκετινίστικη.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδιασμού της Mercedes, Gorden Wagener, η EQS ήρθε 10 χρόνια νωρίτερα απ’ ότι έπρεπε με αποτέλεσμα να μην εκτιμηθεί όπως θα έπρεπε. Το αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές sedan λανσαρίστηκε το 2021 ως η ναυαρχίδα της εταιρίας τουλάχιστον όσον αφορά στην γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της αλλά ποτέ δεν κατάφερε όχι να ξεπεράσει, αλλά ούτε καν να πλησιάσει την θερμική αδερφή της, την εμβληματική S-Class. Ένας από τους λόγους και δεν είμαι καν σίγουρος αν είναι ο πιο σημαντικός, είναι ότι το design της ήταν υπερβολικά προοδευτικό. Ήταν υπερβολικά διαφορετικό σε σύγκριση με τις παραδοσιακές, θερμικές Mercedes, στο σημείο μάλιστα που η εταιρία επανέφερε μία πιο “συμβατική” γρίλια όταν ανανέωσε το μοντέλο πέρυσι.

“Είναι ένα πολύ, πολύ προοδευτικό αυτοκίνητο και φυσικά, δεν σχεδιάστηκε ως μία λιμουζίνα με σοφέρ. Δεν ήταν αυτή η πρόθεση μας.
Πολλοί σε αυτή την κατηγορία περιμένουν ένα μακρύ καπό και το status μίας λιμουζίνας με σοφέρ και η EQS είναι διαφορετική. […] Ίσως έπρεπε να την διαφημίσουμε διαφορετικά – περισσότερο σαν μία φουτουριστική CLS, S-Class Coupe ή κάτι παρόμοιο.”
Δήλωσε το υψηλόβαθμο στέλεχος της γερμανικής μάρκας και αν με ρωτάς, οι δηλώσεις αυτές μάλλον προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα. Ίσως η EQS να λανσαρίστηκε νωρίτερα απ’ ότι έπρεπε όχι επειδή είναι “υπερβολικά προοδευτική” αλλά επειδή η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης δεν έχει διεισδύσει στον βαθμό που θα της επέτρεπε να έχει την ευκαιρία της. Ίσως να μην είναι όσο καλή έπρεπε να είναι για να πείσει το αγοραστικό κοινό να την εμπιστευτεί. Ίσως… πολλά πράγματα αλλά δεν το βρίσκω λογικό ή εποικοδομητικό να προσπαθήσεις να πείσεις το αγοραστικό κοινό ότι το αυτοκίνητο που δημιούργησες δεν πέτυχε επειδή ήταν υπερβολικά προοδευτικό ή επειδή το κοινό δεν… κατάλαβε το αυτοκίνητο. Γενικά, δεν είναι καλό να υποτιμάς το κοινό σου και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό μάθημα για όλους!





