Η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Mercedes είναι σαφώς πιο πρωτότυπη και νεανική |
H Mercedes τα τελευταία χρόνια έχει κάνει μία σαφή στροφή σε ότι έχει να κάνει με τη σχεδιαστική άποψη που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της. Ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα της στροφής αυτής είναι και η GLC η οποία αποτελεί τον αντικαταστάτη της GLK και είναι ένα πραγματικά μεταλλαγμένο αυτοκίνητο σε σχέση με τον προκάτοχό της. Η μετάλλαξη δεν αφορά μόνο στο φαίνεσθαι του αυτοκινήτου τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του, αλλά και στην ουσία του θέματος όπως θα διαπιστώσετε και στη συνέχεια της δοκιμής μας. Μίας δοκιμής η οποία περιελάμβανε την οδήγηση του αυτοκινήτου για πάνω από 1500 χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμο και σε όλες, σχεδόν, τις καταστάσεις που θα κληθεί να οδηγηθεί.
Ο σχεδιασμός της GLC και οι πολλές καμπύλες, δεν φανερώνουν τις διαστάσεις του αυτοκινήτου |
Η φαινοτυπική μετάλλαξη
Η GLC άφησε πίσω της, και πολύ καλά έκανε, τη τετραγωνισμένη σχεδιαστική άποψη της GLK και απέκτησε πολλές και εντυπωσιακές καμπύλες οι οποίες εκτός από τη καλαισθησία, καταφέρνουν να κρύβουν με περισσή ομορφιά και τις διαστάσεις του αυτοκινήτου. Τα 4.656 μέτρα μήκους, το 1.890 πλάτος και το ύψος των 1.644 μέτρων σε καμία περίπτωση δεν γίνονται αντιληπτά με τη πρώτη ματιά, καθώς η GLC δίνει την αίσθηση ενός πιο μικρού και συμπαγούς τετράτροχου. Στα θετικά του αυτοκινήτου το πολύ μεγάλο μεταξόνιο, το μεγαλύτερο της κατηγορίας, το οποίο ανέρχεται στα 2.873 μέτρα.
Σχεδιαστικά δεν έχει καμία σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά |
Φυσικά η αίσθηση αυτή οφείλεται και στην αρμονία των γραμμών που έδωσαν οι σχεδιαστές στο δημιούργημα τους, ενώ παράλληλα φρόντισαν να του χαρίσουν την απαραίτητη επιθετικότητα στο εμπρός μέρος, ενώ το πίσω κομμάτι της είναι αναμφίβολα το πιο όμορφο. Ωστόσο δόθηκε μεγάλη έμφαση στο κομμάτι της αεροδυναμικής, όπου ο συντελεστής οπισθέλκουσας κρατήθηκε στο 0.31 cd, ενώ και σε ότι έχει να κάνει με το βάρος του αυτοκινήτου, παρά τις αυξημένες διαστάσεις και τον σαφώς πιο πλούσιο εξοπλισμό σε σχέση με την GLK, η GLC είναι κατά 80 κιλά ελαφρύτερη, καθώς βρίσκεται στο, διόλου ευκαταφρόνητο ωστόσο, βάρος των 1890 κιλών.
Αρκετά εντυπωσιακή εμπρός |
Άλλο εσωτερικό
Όταν θέλεις να αλλάξεις πλήρως ένα μοντέλο σου, όπως έκανε η Mercedes στη συγκεκριμένη περίπτωση, οφείλεις να σχεδιάσεις και ένα εντελώς διαφορετικό εσωτερικό. Και η καμπίνα επιβατών της GLC έχει ένα πραγματικά άλλο εσωτερικό σε σχέση με την GLK. Ξεκινώντας από τη σχεδίαση αυτού, πρέπει να πούμε πως είναι μακράν η καλύτερη που έχουμε συναντήσει σε μοντέλο της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας τα τελευταία χρόνια. Η κεντρική κονσόλα με την έντονη κλίση και τη μονοκόμματη κατασκευή, διαθέτει στο επάνω μέρος μία μεγάλη οθόνη, η οποία μπορεί στην αρχή να δείχνει κάπως παράταιρη σχεδιαστική, στη πορεία όμως όχι απλώς τη συνηθίζεις, αλλά σου αρέσει κιόλας. Στη βάση της κονσόλα βρίσκεται ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης καθώς και το touch pad που ακόμη αναρωτιόμαστε τον λόγο ύπαρξης και των δύο, πέρα από το να μπερδεύουν τον οδηγό και να δυσκολεύουν την εργονομία και τη χρήση του συστήματος Command. H ποιότητα βρίσκεται στα γνωστά υψηλά στάνταρ της εταιρίας, καθώς πέρα από το απτό μέρος, δεν παρατηρήσαμε τον παραμικρό τριγμό παρά την πολύ μα πάρα πολύ έντονη καταπόνηση που είχε δεχθεί το συγκεκριμένο δημοσιογραφικό αυτοκίνητο, όπως σαφώς μαρτυρούσαν τα ελαστικά του και όχι μόνο.
Ιδιαίτερα καλαίσθητο το πίσω μέρος της |
Οι χώροι του εσωτερικού θα φιλοξενήσουν χωρίς κανένα πρόβλημα πέντε ενήλικα άτομα, μαζί με τις αποσκευές τους, καθώς τα 550 λίτρα του πορτ μπαγκάζ είναι ένα άκρως ικανοποιητικό μέγεθος. Τέλος σε ότι έχει να κάνει με τον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, αυτός διαθέτει όλα όσα οφείλει να έχει ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας όπως επτά αερόσακους, διζωνικό κλιματισμό, καθίσματα ρυθμιζόμενα κατά το ήμισυ ηλεκτρικά, cruise control, αυτόματο κιβώτιο 9 G-TRONIC και ένα πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων πρόληψης και αποφυγής ατυχημάτων.
Εντελώς νέο σχεδιαστικά και το εσωτερικό |
Απόλυτα ταιριαστός
O λόγος για το μηχανικό σύνολο της δοκιμής μας που δεν ήταν άλλο από τον πετρελαιοκινητήρα των 2143 κυβικών εκατοστών στην έκδοση με τους 170 ίππους και με τη ροπή του να φτάνει τα 40.8 κιλά. Η αλήθεια είναι πως δεν έχουμε δοκιμάσει ακόμη ούτε την ισχυρότερη έκδοση του συγκεκριμένου κινητήρα με τους 204 ίππους αλλά ούτε και τη δίλιτρη βενζινοκίνητη έκδοση. Ωστόσο θεωρούμε πως η έκδοση της δοκιμής μας είναι απόλυτα ισορροπημένη και ικανή για όλα, χάρη φυσικά και στο εξαιρετικό εννιάρι αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic το οποίο εκτός από τη βελούδινη λειτουργία και την πολύ άμεση αλλαγή σχέσεων, βοηθάει τα μέγιστα στην απόδοση του κινητήρα αλλά και στην οικονομία καυσίμου.
Ικανοποιητικοί οι χώροι για πέντε επιβάτες |
Άλλωστε τα 8.3’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα καθώς και τα 210 χλμ./ώρα της τελικής είναι άκρως ικανοποιητικά νούμερα για το μέγεθος αλλά και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Όσο για την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας βρέθηκε στα 7.5 λτ./100 χλμ οδηγώντας τόσο στην εθνική οδό, όσο και σε επαρχιακό δίκτυο αλλά και αστικό περιβάλλον, χωρίς φυσικά να παραλείψουμε να τη σκονίσουμε και σε εκτός δρόμου συνθήκες.
Μεγάλος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος |
Απολαυστική σε κάθε κατάσταση
Η αλήθεια είναι πως δεν θυμόμαστε άλλο μοντέλο της Mercedes, στο πρόσφατο παρελθόν, που να απολαύσαμε τόσο πολύ την οδήγηση του και τη συμβίωση της μίας εβδομάδας. Ακόμη και η μεγαλύτερη GLE που είχαμε δοκιμάσει πρίν από μερικούς μήνες, δεν μας είχε αφήσει τόσο θετικές εντυπώσεις. Ξεκινώντας από το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει και εκτιμάς ιδιαίτερα είναι η εντυπωσιακά υψηλή ποιότητα κύλισης και η έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων. Μάλιστα η ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό ακόμη και με ταχύτητες που άνετα μπορούν να σε στείλουν στο αυτόφωρο, είναι τέτοια που σε κάνει να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε ένα ψηλό όχημα ελευθέρου χρόνου. Το δεύτερο θετικό στοιχείο είναι η απόκριση και το τράβηγμα του κινητήρα. Παρά το γεγονός πως στο άκουσμα του συνδυασμού 170 ίπποι με σχεδόν 1900 κιλά, δεν ριγείς και από συγκίνηση, στη πράξη η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική. Το εξαιρετικό σε λειτουργία και κλιμάκωση εννιάρι αυτόματο κιβώτιου βοηθάει τα μέγιστα τον κινητήρα στο αναδείξει όλες τις αρετές και να κινήσει με όποιον τρόπο επιλέξει ο οδηγός το Γερμανικό SUV.
Ταιριάζει απόλυτα στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Μόνη ένσταση το ότι υπερβαίνει τα 2000 κυβικά |
Σε αυτό βεβαία συντελούν και τα 5!!! (comfort, eco, sport, sport+, individual) προγράμματα του Driving Select που επεμβαίνουν σε σύστημα διεύθυνσης, κινητήρα και αναρτήσεις και προσαρμόζουν το αυτοκίνητο στην εκάστοτε απαίτηση του οδηγού του. Και φυσικά για ακόμη μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση σε ορεινό επαρχιακό κομμάτι οι αλλαγές των σχέσεων μπορούν να γίνονται και χειροκίνητα μέσω των Paddles που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι και ο οδηγός να διαπιστώσει πως η GLC μπορεί να κινηθεί πολύ, μα πολύ σβέλτα, παρά το γεγονός πως ο λόγος ύπαρξης ενός τέτοιου αυτοκινήτου δεν είναι αυτός. Αντίθετα ο σκοπός για τον οποίο δημιουργήθηκε είναι και οι εκτός δρόμου διαδρομές, όπου εκεί πραγματικά «παίζει» χωρίς αντίπαλο στη κατηγορία. Μέσω ενός διακόπτη μπορείτε να επιλέξετε ένα από τα τέσσερα εκτός δρόμου προγράμματα (off road, slippery, incline, trailer) και να πάτε κυριολεκτικά παντού με άνεση και χωρίς προσπάθεια εκ μέρους σας.
Με τα πέντε!!! προγράμματα λειτουργίας θα βρείτε αυτό που ταιριάζει στις ανάγκες ή στην εκάστοτε διάθεσή σας |
Τα 18.1 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος με την στάνταρ ανάρτηση και πολύ περισσότερο τα 22.7 με την έξτρα αερανάρτηση σε συνδυασμό και με την τετρακίνηση 4Matic (μοιράζει τη κίνηση 45:55 εμπρός πίσω) αλλά και τη σοφή επιλογή των τροχών με διάσταση 235/60 σε 18άρες ζάντες, καθιστούν τη GLC ένα εξαιρετικά ικανό εκτός δρόμου αυτοκίνητο, όπως είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε και να απολαύσουμε. Κερασάκι στη τούρτα των εκτός δρόμου αναζητήσεών σας το DSR με τη βοήθεια του οποίου μπορείτε να κατεβείτε με απόλυτα ασφάλεια και πλήρη έλεγχο πολύ απότομες και γλιστερές κατηφόρες, είτε λόγο πάγου είτε εξαιτίας λάσπης, ακόμη και με την όπισθεν.
Πλήρες
Ένα αυτοκίνητο για ανεξάντλητες περιηγήσεις |
Η GLC αυτή τη στιγμή είναι ίσως το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο της κατηγορίας, όντας βεβαίως και το νεότερο σε σχέση με τον ανταγωνισμό της. Ο αντικαταστάτης της GLK είναι ένα άλλο αυτοκίνητο σε όλους τους τομείς και κυρίως είναι ένα τετράτροχο που χαίρεσαι να οδηγείς σε κάθε δρόμο, σε πάσης φύσεως κατάσταση. Όσο για τα 56410 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η τιμή της GLC 220D 4Matic Auto της δοκιμής μας, τα αξίζει μέχρι τελευταίο λεπτό.
• Σχεδίαση μέσα – έξω |
• Εργονομία
|
• Ποιότητα κύλισης |
• Κυβισμός κινητήρα άνω των δύο λίτρων
|
• Οδική συμπεριφορά | |
• Χώροι | |
• Κατανάλωση | |
• Εκτός δρόμου δυνατότητες | |
• Ποιότητα | |
• Κιβώτιο ταχυτήτων |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2143 κ.εκ. turbodieselΊπποι 1700-100 8,3”Τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώραΜέση κατανάλωση δοκιμής 7.5 λτ./100χλμΕκπομπές CO2 129 γρ./χλμ
Ιδιαίτερη υψηλή η ποιότητα κύλισής της |
Λογικές κλίσεις στις στροφές και δυνατότητα να κινηθείτε αρκετά σβέλτα χωρίς μεγάλη προσπάθεια εκ μέρους σας |
Εκτός δρόμου θα πάει πολύ πιο μακριά από εκεί που φαντάζεστε… |
…και κυρίως χωρίς να σας κουράσει |