Mercedes GLB – Έχει τα πάντα σε όλα τα επίπεδα

Mercedes GLB – Έχει τα πάντα σε όλα τα επίπεδα

Για κάποιον που αναζητά ένα νέο αυτοκίνητο στην ευρύτερη κατηγορία των SUV οι επιλογές είναι σχεδόν αμέτρητες. Μικρά, μεγάλα, τετρακίνητα, δικίνητα, υβριδικά, θερμικά, ηλεκτρικά, γρήγορα, off-road, αστικά και οι άτυπες κατηγορίες συνεχίζονται. Είναι δύσκολο για ένα νέο μοντέλο να βρει την θέση του κι όμως η Mercedes το κατάφερε με την GLB. Καταρχάς είναι ένα από τα λίγα premium 7-θέσια SUV και ένα από ακόμα λιγότερα που δεν έχουν το μέγεθος μικρού πλανήτη και αυτό της επιτρέπει να τοποθετείται σε ένα κομμάτι της αγοράς που πολλοί κατασκευαστές έχουν ξεχάσει ότι υπάρχει. Μία κατηγορία που απευθύνεται σε εκείνους που θέλουν design και τεχνολογία αλλά δεν είναι διατεθειμένοι να κάνουν υποχωρήσεις σε τομείς όπως η πρακτικότητα, η απόδοση και η αποδοτικότητα.

Το τετραγωνισμένο σχήμα και οι ισχυρές αναλογίες της GLB υπογραμμίζουν τη σχεδίαση με τον εκτός δρόμου προσανατολισμό όπου οι επιφάνειες των μορφών τονίζονται και οι μειωμένες γραμμές και οι ακριβείς “ραφές” αναλαμβάνουν τον ρόλο του πρωταγωνιστή. Το κάθετο μπροστινό τμήμα με τους εντυπωσιακούς προβολείς είναι ξεκάθαρη απόδειξη των off-road γονιδίων της GLB, όπως και οι κοντοί πρόβολοι τόσο στο εμπρός μέρος όσο και πίσω. Οι μυώδεις και αισθησιακοί ώμοι του οχήματος κυριαρχούν στα πλαϊνά στο ύψος της κολώνας C, ένα αποτέλεσμα που ενισχύεται από την ανερχόμενη κεντρική γραμμή ενώ οι πόρτες προσφέρουν ευκολία πρόσβασης και κρατούν τα ανοίγματα της πόρτας απαλλαγμένα από ρύπους ενισχύοντας την επέκταση του design ακόμα και σε τομείς που φαινομενικά μπορεί να μην σχετίζονται άμεσα με αυτό. Τα πλαστικά προστατευτικά που διατρέχουν την περίμετρο του αμαξώματος λειτουργούν ως οπτικά διαχωριστικά στις συνολικές αναλογίες και τονίζουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του οχήματος, όπως και το προστατευτικό στο κάτω μέρος τόσο μπροστά όσο και πίσω.

Η ίδια φιλοσοφία έστω και με διαφορετικές… αρετές συνεχίζεται και στην καμπίνα όπου η κομψότητα συνδυάζεται με premium υλικά και η ευρυχωρία με την τεχνολογία. Δύσκολα θα έχει κάποιος παράπονο από τους χώρους, είτε μιλάμε για τους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων, είτε για αυτούς των πίσω, είτε ακόμα και για την αποσκευές, όπως δύσκολα θα έχει κάποιος παράπονο από την ορατότητα και την πρακτικότητα που εξασφαλίζουν στοιχεία όπως τα συρόμενα πίσω καθίσματα με δυνατότητα αναδίπλωσης μεταξύ άλλων. Ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός της Mercedes-Benz GLB περιλαμβάνει το εντυπωσιακό ταμπλό με την διπλή οθόνη (μην το σκεφτείς,  επέλεξε το πακέτο advantage που αναβαθμίζει την οθόνη οργάνων από τις 7, στις 10.25 ίντσες) που “τρέχει” την τελευταία γενιά του MBUX με στυλ οθόνης νέας σχεδίασης.

Το στυλ Classic παρέχει όλες τις σημαντικές πληροφορίες για τον οδηγό, ενώ το στυλ Sporty εντυπωσιάζει με το δυναμικό στροφόμετρο. Όσοι αρκούνται στο βασικό περιεχόμενο μπορούν να επιλέξουν το διακριτικό στυλ Discreet. Σε συνδυασμό με τους τρεις τρόπους λειτουργίας Navigation, Assistance και Service και τους 10 κόσμους χρωμάτων του ατμοσφαιρικού φωτισμού, οι πελάτες έχουν στη διάθεσή τους πολλές επιλογές εξατομίκευσης. Όλες οι προηγούμενες λειτουργίες, όπως Μέσα, Τηλέφωνο ή Όχημα, εξακολουθούν να είναι διαθέσιμες, ενώ ο χειρισμός τους μπορεί να πραγματοποιείται άνετα από την οθόνη αφής ή από τα pad πλοήγησης με το δάχτυλο που υπάρχουν στο τιμόνι. Η νέα σχεδίαση και η βελτιωμένη απόδοση ήταν τα βασικά σημεία έμφασης κατά την ανανέωση του συστήματος τηλεματικής. Για περαιτέρω συνδεσιμότητα, η GLB διαθέτει πλέον μία πρόσθετη θύρα USB-C και αυξημένη ισχύ φόρτισης USB, ενώ όλες οι θύρες USB είναι φωτιζόμενες.

Αν όλα αυτά δεν είναι αρκετά, ένας νέος, ψηφιακός πρόσθετος εξοπλισμός κάνει την εμφάνισή του στην GLB με το προαιρετικό πακέτο εξατομίκευσης για τις υπηρεσίες Mercedes me connect. Επιλεγμένα minigames, ειδικά σχεδιασμένα για τις οθόνες αφής και τα πλήκτρα ελέγχου αφής του τιμονιού, μετατρέπουν την GLB σε κινητή κονσόλα παιχνιδιών όπου ο οδηγός μπορεί να παίζει μόνος του ή με τους συνεπιβάτες του. Αυτήν τη στιγμή διατίθενται κλασικά παιχνίδια, όπως Sudoku, Shufflepuck, Pairs και Match 3, καθώς και ένα κουίζ. Τα συστήματα υποβοήθησης ασφάλειας είναι άλλος ένας τομέας στον οποίο διαπρέπει η νέα GLB. Χάρη στο ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης, το αναβαθμισμένο πακέτο υποβοήθησης οδήγησης επιτρέπει πιο άνετο έλεγχο του συστήματος υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας.

Η επόμενη γενιά του Πακέτου Στάθμευσης υποστηρίζει επίσης τη στάθμευση σε παράλληλες θέσεις με μια προβολή 360 μοιρών για τη στάθμευση με τη βοήθεια κάμερας. Για πρώτη φορά, η Mercedes GLB προσφέρει επίσης την υποβοήθηση ελιγμών ρυμουλκούμενου, η οποία διευκολύνει τους ελιγμούς με την όπισθεν με υποστήριξη από κάμερα. Προϋπόθεση είναι να έχει τοποθετηθεί στο όχημα ο κοτσαδόρος με σύστημα σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου ESP σε συνδυασμό με το Πακέτο Στάθμευσης με κάμερα 360 μοιρών. Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στον έξυπνο ψηφιακό βοηθό που είναι ακόμα πιο ικανός σε επίπεδο διαλογικής χρήσης ενώ μπορεί να συντηρήσει κανονικές συζητήσεις και να καταλαβαίνει τι εννοεί ο χρήστης ακόμα και αν η φρασεολογία του δεν είναι ακριβής.

 

Κλείνοντας να αναφέρουμε απλώς ότι η νέα GLB διατίθεται στην Ελλάδα με τέσσερις επιλογές βενζινοκινητήρων και τρεις επιλογές πετρελαιοκινητήρων. Η γκάμα περιλαμβάνει τετρακύλινδρα σύνολα με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT επτά ή οκτώ ταχυτήτων. Οι δύο βενζινοκινητήρες υψηλότερης απόδοσης διατίθενται με το μεταβλητό σύστημα τετρακίνησης 4MATIC ενώ για τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών, όλοι οι βενζινοκινητήρες είναι εξηλεκτρισμένοι και διαθέτουν πρόσθετο ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt για την κινούμενη με ιμάντα μίζα-δυναμό.

Τα 10 kW επιπλέον ισχύος που διατίθενται από αυτό το ήπια υβριδικό σύστημα στιγμιαία υποστηρίζουν την άμεση εκκίνηση και χρησιμοποιούνται για ταχύτερη επιτάχυνση μέσω της λειτουργίας ενίσχυσης. Η μίζα-δυναμό εξασφαλίζει επίσης περισσότερη άνεση: εκτός από την εκκίνηση του κινητήρα με χαμηλά επίπεδα κραδασμών και θορύβου, επιτρέπει την οδήγηση με σταθερή ταχύτητα με απενεργοποιημένο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επιπλέον, ανακτά ενέργεια κατά την πέδηση και την επιτάχυνση και τροφοδοτεί το ηλεκτρικό κύκλωμα οχήματος 12 Volt και την μπαταρία 48 Volt με ηλεκτρική ενέργεια.

 

Prev Post Αυτή είναι η νέα Alfa Romeo Stelvio;
Next Post Alfa Romeo Junior Elettrica – Γνήσια Alfa Romeo και με ηλεκτρική καρδιά
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook