Το έχουμε γράψει πολλές φορές και όπως φαίνεται θα το γράψουμε πολλαπλές ακόμη, πως η κατηγορία των κροσσόβερ οχημάτων είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αυτή τη στιγμή. Και βεβαίως η Mercedes αυτό το γνωρίζει πολύ καλά καθώς διαθέτει μία πραγματικά μεγάλη γκάμα κροσσόβερ και SUV οχημάτων. Στη βάση της γκάμας αυτής βρίσκεται η GLA. Ένα μοντέλο το όποιο μπορεί να βασίζεται στην A Class, αλλά από εκεί και πέρα οι διαφορές τους είναι πολύ μεγάλες. Έχοντας οδηγήσει στο παρελθόν τη βενζινοκίνητη turbo έκδοση των 1600 κυβικών, σήμερα είχαμε στη διάθεσή μας την εκδοχή με τον κινητήρα πετρελαίου των 1.5 λίτρων. Όπως αντιλαμβάνεστε το κυρίαρχο ερώτημα δεν είναι αν ενοχλεί το γεγονός πως το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο προέρχεται από τη Renault, αλλά κατά πόσο αυτό ταιριάζει σε ένα premium μοντέλο από έναν κορυφαίο κατασκευαστή.

ανήκει το εμπρός μέρος
Προσεγμένη αισθητική
Η GLA έχει μήκος 4,41 μέτρα, πλάτος 1,80, ύψος 1,49 μέτρα, και είναι μεγαλύτερη σε όλες τις διαστάσεις σε σχέση με την A class, διατηρώντας ωστόσο το μεταξόνιο της στα 2,699 μέτρα. Βεβαίως ως κροσσόβερ είναι κατά πέντε εκατοστά πιο ψηλή σε σχέση με την A Class. Οι διαφορές στην εμφάνιση είναι ακόμη περισσότερες, καθώς η GLA είναι ένα αυτοκίνητο που πραγματικά μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών. Η συνολική αίσθηση της εξωτερικής εμφάνισης της GLA είναι ότι πρόκειται για ένα συμπαγές όχημα, με λογικές διαστάσεις του οποίου το παρουσιαστικό έχει την ικανότητα να προσελκύσει ένα ακόμη πιο νεανικό κοινό, σε σχέση με τα υπάρχοντα μοντέλα της εταιρίας, με εξαίρεση την GLC η οποία επίσης είναι σε θέση να «μιλήσει» στην αισθητική νέων ανθρώπων. Παράλληλα διατηρεί σε υψηλό επίπεδο τη σχεδιαστική σοβαρότητα που ανέκαθεν χαρακτήριζε τη Mercedes, καθώς σε καμία περίπτωση η εταιρία δεν πρόκειται να αλλοιώσει, έστω και κατ’ ελάχιστο, την εικόνα που έχει δημιουργήσει τόσες δεκαετίες τώρα.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, διαπιστώνεις πως η εικόνα είναι ίδια με αυτή των A Class και CLA. Η αλήθεια είναι πως από τη μία αντιλαμβανόμαστε τη δυσκολία σε όλα τα επίπεδα, το εσωτερικό του κάθε μοντέλου να είναι διαφορετικό, από την άλλη όμως θα θέλαμε σε κάποια αυτοκίνητα η εικόνα να είναι διαφορετική. Αφού λοιπόν ξεπεράσουμε το δεδομένο αυτό, θα διαπιστώσουμε πως η παρεχόμενη αισθητική είναι υψηλού επιπέδου. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι προσεκτικά επιλεγμένα, με εξαίρεση κάποια που βρίσκονται στο κάτω μέρος του ταμπλό. Αντίθετα στο επάνω τόσο τα πλαστικά όσο και η σχεδίαση είναι άκρως ικανοποιητικά, με την οθόνη στη κορυφή της κονσόλας να κυριαρχεί, μέχρι η ματιά να πέσει στους πολύ όμορφα σχεδιασμένους αεραγωγούς.

Ο πίνακας οργάνων έρχεται και αυτός αυτούσιος από την A-Class, έχοντας διαφορετικό φόντο. Μέσω της ψηφιακής οθόνης πολλαπλών ενδείξεων στο κέντρο του, ο οδηγός ενημερώνεται για πολλές πληροφορίες του αυτοκινήτου, όπως στιγμιαία και μέση κατανάλωση, αυτονομία, ταχύτητα, ενδείξεις συστημάτων ασφαλείας κ.α, ενώ μπορεί να αλλάξει και αρκετές ρυθμίσεις άνεσης. Η αίσθηση άνεσης που θα έχουν οι τέσσερις επιβαίνοντες βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο καθώς δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα, ανεξαρτήτως διαστάσεων, ενώ θα μπορέσουν να έχουν μαζί τους και αποσκευές συνολικού όγκου 421 λίτρων, που είναι η χωρητικότητα του πόρτ μπαγκαζ. Ο εξοπλισμός είναι πολύ παραπάνω από πλήρης, καθώς υπάρχει ότι χρειαστεί ακόμη και ο πλέον απαιτητικός.

πολλά είναι η αλήθεια, μοντέλα της εταιρίας
Θέμα προς συζήτηση
Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί η GLA 180D της δοκιμής μας είναι 1500 κυβικών πετρελαίου και αποδίδει 109 ίππους με τη ροπή να ανέρχεται στα 260 Nm. Στο συγκεκριμένη περίπτωση συνεργαζότανε με το γνωστό πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο με τους δύο συμπλέκτες και τις επτά σχέσεις 7G-DCT. Ο συνδυασμός κινητήρα κιβωτίου είναι προσανατολισμένος στην οικονομία καθώς σε πραγματικές συνθήκες κίνησης εντός αλλά και εκτός πόλης και χωρίς καμία απολύτως προσπάθεια εκ μέρους μας να κινηθούμε οικονομικά, η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας βρέθηκε κοντά στα έξη λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα. Σε αυτό συμβάλλει τα μέγιστα και η ύπαρξη του συστήματος start&stop με την υποδειγματική λειτουργία. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο προέρχεται από την Renault αλλά αυτό, επί προσωπικού τουλάχιστον, ουδόλως μας απασχολεί καθώς πρόκειται για έναν εξαιρετικό κινητήρα που έχει δώσει πολλές φορές τις διαπιστεύσεις του και μάλιστα σε διαφορετικά μοντέλα, όπως το Captur, το Duster και φυσικά στη συγκεκριμένη περίπτωση στη GLA.

Τροφή για συζήτηση
H GLA είναι ένα μέσο με το οποίο η Mercedes δείχνει με τον πλέον σαφή τρόπο τη διάθεσή της να διεισδύσει σε ένα πιο νεανικό κοινό. Και το νέο της αυτό κροσσόβερ έχει όλα τα εχέγγυα να το καταφέρει. Αυτό διότι διαθέτει νεανική εμφάνιση, δυναμικό στιλ ενώ παράλληλα εξακολουθεί να διατηρεί αναλλοίωτες τις αρχές της εταιρίας με σήμα το αστέρι, όπως ποιότητα και ξεχωριστή αίσθησης οδήγησης. Είναι ήσυχη στο ταξίδι στην εθνικό οδό, ενώ αν αποφασίσετε να τη χαρείτε σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια, θα διαπιστώσετε πως πλαίσιο και αναρτήσεις σαφώς και μπορούν, αλλά ο κινητήρας σε καμία περίπτωση δεν είναι σε θέση να τα προβληματίσει έστω και κατ’ελάχιστο. Και εδώ έρχονται οι σκέψεις και ξεκινούν οι συζητήσεις. Σκέψεις και συζητήσεις που έχουν να κάνουν με το κατά πόσο ένα premium αυτοκίνητο με σήμα το αστέρι, οφείλει να έχει κάτω από το καπό του κάτι πιο δυνατό, ειδικά όταν ως τιμή εκκίνησης της GLA 180D είναι τα, διόλου ευκαταφρόνητα, 34000 Ευρώ.



