Mercedes – Ενδεχομένως αχρείαστες οι solid-state μπαταρίες!

Mercedes – Ενδεχομένως αχρείαστες οι solid-state μπαταρίες!

Την ώρα που το μεγαλύτερο μέρος της βιομηχανίας αυτοκινήτου αδημονεί για το λανσάρισμα των μπαταριών στερεάς κατάστασης η Mercedes ακολουθεί μία πιο επιφυλακτική και ελαφρώς αντισυμβατική στάση αφού όπως δήλωσε ο Chief Technology Officer της, Markus Schafer, πιστεύει ότι η νέα και αν πιστέψουμε τις εξαγγελίες διάφορων ειδικών και μη, ρηξικέλευθη τεχνολογία των solid-state μπαταριών μπορεί να μην είναι απολύτως απαραίτητη για την περαιτέρω πρόοδο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τον Schafer οι βελτιώσεις που έχει φέρει η εξέλιξη των “συμβατικών” μπαταριών ιόντων λιθίου υπήρξαν απροσδόκητες στο σημείο που δεν αποκλείεται να… κοντράρουν στα ίσια τις solid-state στους τομείς του κόστους και της ενεργειακής πυκνότητας!

Ο Schafer δήλωσε ότι η νέα τεχνολογία που χαρακτηρίζεται από πολλούς ως το επόμενο breakthrough για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα λόγω της καλύτερης ενεργειακής πυκνότητας και κατά συνέπεια, το ουσιαστικά χαμηλότερο κόστος ενδεχομένως να μην φέρει αυτά θεαματικά οφέλη καθώς “πάρα πολλοί άνθρωποι έχουν δουλέψει πάνω στις συμβατικές μπαταρίες κάνοντάς τες πολύ καλύτερες”. Το υψηλόβαθμο στέλεχος της γερμανικής εταιρίας παραδέχθηκε ότι οι solid-state μπαταρίες εξακολουθούν να προσφέρουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα ασφάλειας αλλά το έκανε συμπληρώνοντας ότι αναμένονται σημαντικές πρόοδοι και σε αυτόν τον τομέα στις μπαταρίες ιόντων λιθίου, οπότε οι δύο τεχνολογίες συνεχίζουν να βρίσκονται σε έναν αγώνα στήθος-με-στήθος για τον οποίο ούτε ο Schafer ούτε οποιοσδήποτε άλλος μπορεί να προβλέψει τον νικητή.

Για να προλάβουμε τους… πονηρούς που θα σκεφτούν ότι η Mercedes τηρεί αυτή την στάση επειδή ίσως να μην έχει ποντάρει, κυριολεκτικά ή μεταφορικά στην εξέλιξη της νέας τεχνολογίας, να αναφέρουμε ότι η εταιρία έχει επενδύσει εδώ και καιρό σε start-ups τόσο στις Η.Π.Α. όσο και στην Κορέα και εξακολουθεί να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη νέα τεχνολογία. Η υπέρμετρη αισιοδοξία όσον αφορά την εμπορευματοποίηση της τεχνολογίας όμως, θυμίζει στον Schafer (και όχι μόνο) την ανάλογα υπέρμετρη αισιοδοξία και τον αβάσιμο ενθουσιασμό που επικρατούσαν σε κάποιους κύκλους αναφορικά με το λανσάρισμα της τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Ναι, και στις δύο περιπτώσεις πρόκειται για πραγματικά ενδιαφέρουσες τεχνολογίες με προοπτικές να αλλάξουν δραστικά το τοπίο στην αυτοκίνηση αλλά και στις δύο περιπτώσεις πρέπει να επικρατεί η νηφαλιότητα και η ψυχραιμία καθώς αμφότερες απέχουν αρκετά από το να κυκλοφορήσουν ευρέως στην αγορά.

Το θέμα είναι ότι οι Ιάπωνες κατά κύριο λόγο αναφέρουν τους τελευταίους μήνες ιδιαίτερα ενθαρρυντικές προόδους τουλάχιστον όσον αφορά στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, δηλώνοντας μάλιστα ότι σκοπεύουν να προχωρήσουν σε ένα… περιορισμένης έκτασης λανσάρισμα ήδη από το 2028. Εταιρίες όπως η Nissan και η Toyota την περιμένουν ως μάννα εξ ουρανού για να δούμε μικρότερες σε μέγεθος, φθηνότερες, μεγαλύτερης ενεργειακής πυκνότητας και ασφαλέστερες μπαταρίες αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ακόμα και αν αρχίσουν να κυκλοφορούν στην αγορά προς τα τέλη της δεκαετίας, το πιο σημαντικό ερώτημα που σε μεγάλο βαθμό ακόμα παραμένει αναπάντητο είναι πότε θα ξεκινήσει η μαζική παραγωγή τους. Γιατί είναι σημαντική και απαραίτητη συνθήκη η κυκλοφορία ενός πανάκριβου Lexus με solid-state μπαταρίες αλλά το θέμα είναι πότε θα μπορέσει ο μέσος καταναλωτής να αγοράσει μία Corolla με αυτή την τεχνολογία…

Prev Post Voge SR4 Max Smart – Mε έμφαση στη τεχνολογία
Next Post Η BMW αναπολεί το μυστηριώδες AVT Concept
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook