Από το 1953 που ξεκίνησε η πορεία της E-Class, αρχικά ως W μέχρι το 1993 και στη συνέχεια ως Ε-Class, υπήρχαν διάφορα στοιχεία που χαρακτήριζαν το Γερμανικό μοντέλο.
Τα πλέον κυρίαρχα ήταν η άνεση και η πολυτέλεια, ενώ στο πέρασμα των δέκα γενεών (πέντε ως W και πέντε ως E-Class) που αριθμεί, προστέθηκαν η τεχνολογία και η καλαισθησία αλλά ποτέ ο οδηγός δεν ήταν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των δημιουργών του μοντέλου. Μέχρι τώρα, που όπως φαίνεται οι προτεραιότητες διαφοροποιηθήκαν και ο οδηγός βρέθηκε στο υψηλότερο σκαλί των προτεραιοτήτων, τόσο σε ότι έχει να κάνει με τη συνολική αίσθηση που προσφέρει το μοντέλο στο δρόμο, όσο και σε σχέση με την αμιγώς οδηγική χαρά και απόλαυση που είναι σε θέση να προσφέρει. Φυσικά αυτό δε σημαίνει πως άλλοι τομείς, όπως η πολυτέλεια και η τεχνολογία, αφέθηκαν στη τύχη τους. Ακριβώς το αντίθετο, όπως άλλωστε θα διαπιστώσετε και στη
συνέχεια της δοκιμής. Ωστόσο υπήρξαν και τομείς, όπως για παράδειγμα αυτός της εξωτερική σχεδίασης, όπου η ανάγκη της εταιρικής ταυτότητας και της κοινής σχεδιαστικής φιλοσοφίας, όπως φαίνεται δεν άφησαν μεγάλα περιθώρια για διαφορετικότητα στη δημιουργία και την έμπνευση των σχεδιαστών.
Μεγάλη C–Class ή μικρή S–Class
Ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση της καινούριας E-Class, το πρώτο πράγμα που εντοπίζεις είναι οι ομοιότητες τόσο με τη C-Class όσο και με τη μεγαλύτερη S-Class. Παρατηρώντας την από μπροστά δύσκολα κάποιος θα μπορέσει με μία γρήγορη ματιά να πεί με σιγουριά για ποιο από τα τρία μοντέλα πρόκειται. Αντίθετα το πίσω μέρος όσο και το προφίλ, είναι πιο ενδεικτικά της ταυτότητας του μοντέλου, αφενός λόγω του σχεδιασμού των φωτιστικών σωμάτων, αφετέρου εξαιτίας του μήκους του αυτοκινήτου. Οι διαστάσεις της νέας E-Class είναι καθ’όλα σεβαστές με το μήκος να φτάνει τα 4.923 μέτρα, το πλάτος τα 1.852 μέτρα και το ύψος τα 1.468 μέτρα, με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.939 μέτρα.
Οι μεγάλες διαστάσεις του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με κάποιες έντονες γωνίες αλλά και με ορισμένες γοητευτικές καμπύλες, καταφέρνουν εντέλει να δημιουργούν ένα καλαίσθητο σύνολο, το οποίο σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο μεν, δεν προκαλεί ωστόσο και επιφωνήματα θαυμασμού. Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως οι σχεδιαστές της κατάφεραν να διατηρήσουν τον αεροδυναμικό συντελεστή πολύ χαμηλά (0.26), με σημαντικά οφέλη σε κατανάλωση και θόρυβο όπως θα διαπιστώσετε στη συνέχεια της δοκιμής. Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός πως παρά την αύξηση των διαστάσεων σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και την σαφώς περισσότερη και υψηλότερη τεχνολογία, η νέα E-Class κατάφερε να είναι πάνω από 100 κιλά ελαφρύτερη, τόσο λόγο της εκτενούς χρήσης ατσαλιού υπερ-υψηλής αντοχής στο πλαίσιο, όσο και εξαιτίας του γεγονός πως ο ολοκαίνουριος δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας είναι 34 κιλά ελαφρύτερος.
Ποιότητα και τεχνολογία
Περνώντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αφήνεις ασχολίαστη τη ποιότητα της κατασκευής και των υλικών καθώς είναι πραγματικά κορυφαίες και παρατηρείς τη σχεδίαση.
Βλέπεις την εμφανή προσπάθεια των δημιουργών να παράξουν μία πιο νεανική και σύγχρονη εικόνα από αυτή που μας έχει συνηθίσει η Mercedes στην E-Class. Παράλληλα δεν μπορείς να μην παρατηρήσεις και το ότι η σχεδιαστική φιλοσοφία του εσωτερικού είναι προσανατολισμένη προς τον οδηγό, κάτι ιδιαίτερα ευχάριστο και φυσικά ευπρόσδεκτο. Το γεγονός πως η μεγάλη οθόνη στη κορυφή της κεντρικής κονσόλας, πλέον δείχνει ως συνέχεια του πίνακα οργάνων και όχι ως μια «ξεκάρφωτη» τοποθέτηση, αποδεικνύει με τον πλέον αδιαμφισβήτητο τρόπο τη πολύ προσεκτική δουλειά που έγινε στον τομέα της σχεδίασης. Από εκεί και πέρα η νέα E-Class βρίθει τεχνολογίας, καθώς διαθέτει από σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης (ως έξτρα φυσικά) μέχρι διακόπτες αφής στο τιμόνι, απ’όπου μπορείτε να ελέγξετε και να ρυθμίσετε σχεδόν το σύνολο των πολλών λειτουργιών του αυτοκινήτου.
Στον τομέα της εργονομίας, οι πολλές θήκες, η σχετικά εύκολη πρόσβαση και εμφάνιση της επιθυμητής λειτουργίας του συστήματος infotaiment, αν και εφόσον ο οδηγός-χρήστης έχει κάποια επαφή με τη σύγχρονη τεχνολογία, βοηθούν τα μέγιστα στη καθημερινή συνύπαρξη με το αυτοκίνητο. Σε ότι αφορά στους χώρους, η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε κάτι καλύτερο για τους πίσω επιβάτες από ένα μοντέλο αυτών των διαστάσεων, ενώ αντίθετα τα 540 λίτρα
του πορτ-μπαγκαζ είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά. Τέλος σε ότι αφορά στο εσωτερικό, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στην ηχομόνωση, η οποία είναι άκρως ικανοποιητική, ακόμη και όταν η ταχύτητα κίνησης ανέβει αρκετά.
Οικονομικός και ικανός
Ο λόγος βεβαίως για τον ολοκαίνουριο δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα με τον οποίο ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Οι 194 ίπποι και τα 40.8 κιλά της ροπής συνδυάζονται με το εξαιρετικό σε λειτουργία αλλά και κλιμάκωση αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων 9G-Tronic, αποδείχθηκε πολύ ικανός και κυρίως εξαιρετικά οικονομικός ως προς τη κατανάλωση. Τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 7.3’’ με τη τελική ταχύτητα να φτάνει τα 240 χλμ./ώρα. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο όμως ήταν το γεγονός πως κατά τη διάρκεια των 1800 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, σε πραγματικά μεικτές συνθήκες και με σβέλτο ρυθμό κίνησης σε όλες τις περιπτώσεις, η μέση κατανάλωση δεν ανέβηκε από τα 6.8 λτ./100 χλμ. ενώ σε συνθήκες ταξιδιού με 140-150 χλμ./ώρα έπεσε και κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ.
Η πλέον οδηγοκεντρική E-Class
Δεν θα μπορούσα να μην επανέλθω και μάλιστα εκτενώς στο θέμα της οδηγοκεντρικότητας
που χαρακτηρίζει τη νέα E-Class, καθώς είναι ένα καινούριο χαρακτηριστικό, σε τόσο έντονο βαθμό, για το Γερμανικό μοντέλο. Ξεκινώντας από το στοιχείο της, δηλαδή τη κίνηση στην εθνική οδό, διαπιστώνεις αφενός την προσεγμένη ποιότητα κύλισης αφετέρου τα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης στις ανοιχτές καμπές, όπου μπαίνεις με αρκετά έως πολλά χιλιόμετρα και απλώς διαγράφεις τη τροχιά με το τιμόνι, και τα υπόλοιπα γίνονται σχεδόν από μόνα τους. Ακόμη και σε νυχτερινή οδήγηση υπό καταρρακτώδη βροχή, η E-Class προσφέρει στον οδηγό της αλλά και στους συνεπιβάτες ένα πολύ υψηλό αίσθημα ασφάλειας. Αφήνοντας την εθνική οδό και μπαίνοντας σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια με στροφές, επιβεβαιώνεις το οδηγοκεντρικό του πράγματος. Τιμόνι με σωστή πληροφόρηση, πλαίσιο με χαρακτηριστική ακαμψία, κινητήρας με δύναμη
παντού, κιβώτιο με άμεσες αλλαγές και δυνατά φρένα, συνθέτουν ένα πλαίσιο που μπορεί να οδηγηθεί πολύ πέρα και πάνω από τη λογική και το λόγο για τον οποίο δημιουργήθηκε και υπάρχει η E-Class. Tέλος σε αστικές συνθήκες, είναι η αλήθεια πως καταφέρνει και κρύβει τον όγκο της, όντας ευκολοδήγητη και έχοντας ο οδηγός ως αρωγό το παροιμιώδες «κόψιμο» του τιμονιού.
Ενδιαφέρουσα απ΄όλες τις απόψεις
H νέα γενιά της E-Class είναι η πλέον ενδιαφέρουσα γενιά του μοντέλου από τη δημιουργία του, καθώς είναι «χτισμένη» γύρω από τον οδηγό. Τα παραδοσιακά στοιχεία του μοντέλου, όπως άνεση και πολυτέλεια, εμπλουτίστηκαν με τεχνολογία και οδηγική απόλαυση, έχοντας ως επιστέγασμα έναν πολύ ικανό και κυρίως οικονομικό δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα. Βεβαίως τα 62000 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η E220D είναι ένα άκρως σεβαστό πόσο, καθώς εκτός όλων των υπολοίπων δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τον πολύ σκληρό ανταγωνισμό που έχει απέναντί της και με τον οποίο θα έρθει πολύ σύντομα σε μία κατά μέτωπο αντιπαράθεση μέσω του enkinisi.gr. Οπότε μείνετε συντονισμένοι…
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Κιβώτιο
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα υλικών & κατασκευής
- Ποιότητα κύλισης
- Φρένα
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Χώροι για πίσω επιβάτες
- Τιμή
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 2000 κ.εκ. Turbodiesel |
Ίπποι | 194 |
0-100 | 7.3″ |
Τελική ταχύτητα | 240 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 6.8 λτ/100 χλμ |