Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία η μέση τιμή μίας νέας Mercedes-Benz έχει αυξηθεί κατά 43% σε σχέση με το 2019, αγγίζοντας πλέον τα €73.000 και αυτό το στατιστικό από μόνο του αρκεί για να επαληθεύσει την απόφαση της γερμανικής εταιρίας να εστιάσει στις πλέον προσοδοφόρες κατηγορίες. Η Mercedes όμως δεν είναι ακόμα διατεθειμένη να εγκαταλείψει τα προσιτά (για τα δικά της, συνήθη επίπεδα) μοντέλα και όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής της, Ola Kallenius, θα συνεχίσει να επενδύει σε μικρότερα αυτοκίνητα – απλά θα το κάνει περισσότερο επιλεκτικά.
Αυτή τη στιγμή, η Mercedes προσφέρει 7 βασικά compact μοντέλα στην Ευρώπη: την A-Class, την A-Class sedan, την CLA, την CLA Shooting Brake, την GLA, την B-Class και την GLB. Επιπλέον, υπάρχουν και οι αμιγώς ηλεκτρικές EQA και EQB. Είτε μας αρέσει είτε όχι, από αυτή την ομάδα θα απομείνουν τέσσερα μοντέλα και ακόμα δεν γνωρίζουμε ποια θα είναι αυτά. Όταν ρωτήθηκε ο Kallenius σχετικά με το αν θα υπάρξουν μελλοντικές επενδύσεις στα μικρότερα μοντέλα, απάντησε:
“Η σύντομη απάντηση είναι ναι.
Αλλά θα εστιάσουμε σε μοντέλα τα οποία πιστεύουμε πως είναι περισσότερο επιτυχημένα σε παγκόσμια βάση. Ίσως δείξουμε αργότερα μέσα στη χρονιά πώς θα μπορούσε να μοιάζει αυτό το μέλλον.“
Με λίγα λόγια, το μεγάλο αφεντικό της Mercedes επιβεβαίωσε το προφανές, ότι όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος (ότι πουλάει έχει εξασφαλίσει την θέση του στην γκάμα τουλάχιστον για το προσεχές μέλλον) και πως εντός του 2023 θα παρουσιαστεί κάποιου είδους concept για να λειτουργήσει ως πρόγευση της μελλοντικής “compact οικογένειας” της εταιρίας. Για την ιστορία, να θυμίσουμε ότι η “entry level” κατηγορία παρουσίασε πέρυσι αύξηση της τάξης του 2% σε σύγκριση με το 2021, ενώ στο σύνολο των πωλήσεων η Mercedes παρουσίασε αύξηση 5%. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι η γερμανική μάρκα θέλει να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους της στο 14% περίπου. Το ζήτημα είναι πιο πολυσύνθετο αλλά αυτά τα δύο μεγέθη και μόνο δείχνουν γιατί η Mercedes εστιάζει στις πιο ακριβές κατηγορίες…