Mercedes C 300e – Τεχνολογικός εξηλεκτρισμός

Mercedes C 300e – Τεχνολογικός εξηλεκτρισμός

Έχοντας δοκιμάσει τη νέα Mercedes C Class τόσο στην έκδοση  C180 όσο και στη C200, έμενε μόνο η plug-in υβριδική της εκδοχή να έρθει στα χέρια μας, ενώ η αλήθεια είναι πως πολύ θα θέλαμε και την πετρελαιοκίνητη έκδοσή της.  Kαι βεβαίως θέλαμε πάρα πολύ να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι και της plug-in υβριδικής C Class κάνοντας τις ίδιες διαδρομές, τα ίδια χιλιόμετρα, που κάναμε τόσο με την C180 όσο και με την C200, προκειμένου αφενός να απαντήσουμε στο ερώτημα κατά πόσο η C300e είναι μία πιο «οικονομική» ως προς τη χρήση της έκδοση, αφετέρου να αποκομίσουμε την γνώση που θα μας επέτρεπε να έχουμε γνώμη αν τα επιπλέον χρήματα που κοστίζει αξίζουν ή όχι. Και βεβαίως με το που βρέθηκε αυτή η ευκαιρία την αδράξαμε προκειμένου να βγάλουμε τα απαραίτητα συμπεράσματα.

mercedes c300e piso

Με δεδομένο μάλιστα πως σε ότι έχει να κάνει με εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση – σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής και υλικών, η συγκεκριμένη έκδοση δεν έχει καμία απολύτως διαφορά με τις άλλες εκδόσεις του μοντέλου, τις αναλυτικές λεπτομέρειες μπορείτε να τις διαβάσετε στην δοκιμή της Mercedes C200. Οπότε εδώ θα ασχοληθούμε με την ουσία του αυτοκινήτου που δεν είναι άλλη από το κινητήριο σύνολο, τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται στον δρόμο και φυσικά την χρηματική διαφορά τόσο ως προς το κόστος κτήσης, όσο βεβαίως και ως προς το κόστος χρήσης.

mercedes c300e plaino

Στο εξηλεκτρισμένο πνεύμα της εποχής

Από την ευρεία γκάμα της C-Class, η έκδοση C 300 e που δοκιμάζουμε εδώ είναι αυτή που ταιριάζει καλύτερα στο εξηλεκτρισμένο πνεύμα της εποχής. Και αυτή που είτε για φορολογικούς λόγους είτε για λόγους χαμηλού κόστους χρήσης θα πρέπει να απασχολήσει τους περισσότερους που καλοβλέπουν το κομψό σουλούπι της γερμανικής μπερλίνας. Είναι αυτή που αξιοποιεί περισσότερο τα οφέλη του ηλεκτρισμού και προσφέρει μία, μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, χωρίς το άγχος της εύρεσης σημείου φόρτισης για να μην μείνετε στο δρόμο.

mercedes c300e tamplo

Το μυστικό της είναι το σημαντικά αναβαθμισμένο σύστημα κίνησης plug-in hybrid, που αποτελείται από έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο με ισχύ 204 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει άλλους 129 ίππους. Ο τελευταίος αντλεί ενέργεια από μια μεγάλη για τα δεδομένα των PHEV, μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 25,4 kWh. Η τελευταία όχι μόνο εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία, που στο αστικό περιβάλλον μπορεί ακόμη και να ξεπεράσει τα 100 χιλιόμετρα, αλλά σε ένα τερματικό DC μπορεί να φορτίζει με ισχύ έως και 55 kW.

mercedes c300e mprostina kathismata

Ικανότητα που σημαίνει ότι σε έναν ταχυφορτιστή αντίστοιχης ή μεγαλύτερης ισχύος, η μπαταρία του αυτοκινήτου μπορεί να φορτίσει από το 0 έως το 80% σε μόλις 30 λεπτά! Σε εναλλασσόμενο ρεύμα, με ένα wallbox των 11 kW από την άλλη, η φόρτιση διαρκεί περίπου δύο ώρες. Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος αγγίζει τους 313 ίππους και τα 550 Nm. Νούμερα ικανά να εξαλείψουν πλήρως το βάρος του αμαξώματος που αγγίζει τα 2.080 κιλά. Και φυσικά να κινήσουν την C 300e όχι απλώς με αξιοπρέπεια αλλά και σε σβέλτο ρυθμό. Άλλωστε τα 245 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας όσο και τα 6,1” που απαιτούνται για να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα, δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης των δυνατοτήτων της.

mercedes c300e piso kathismata

Το 9άρι αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC που πλαισιώνει το υβριδικό σύστημα κίνησης έχει σωστή κλιμάκωση και βελούδινη λειτουργία. Βοηθά την υβριδική C-Class να έχει το ίδιο νεύρο και στις ρεπρίζ, ενώ δεν περνά απαρατήρητο ότι η γερμανική μπερλίνα μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι και τα 140 χλμ./ώρα. Τα νούμερα της νέας C 300e είναι ακόμα πιο εντυπωσιακά στον τομέα της οικονομίας και των ρύπων. Σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, εκπέμπονται 13 γρ. C02/χλμ. ενώ μπορεί να επιτύχει πολύ χαμηλή κατανάλωση βενζίνης. Και υπό κανονικές συνθήκες να κάνεις μέρες να ακούσεις το θερμικό μοτέρ να παίρνει εμπρός, εφόσον φροντίζεις για την τακτική φόρτισή της.

mercedes c300e esoterikos fotismos

Ακόμα όμως κι αν δεν είσαι επιμελής, η πολύ καλή διαχείριση της ενέργειας σε συνδυασμό με τη δυνατότητα της να ανακτά στιγμιαία ενέργεια έως και 100 kW, σου επιτρέπουν να επιτύχεις κατανάλωση της τάξεως των 5.5 λτ./100 χλμ., που σημειώσαμε εμείς, κινούμενοι υβριδικά με την μπαταρία φορτισμένη, ενώ όταν το ρεύμα τελείωσε, η κατανάλωση ανέβηκε στα, επίσης λογικά, 7.5 λτ./100χλμ. Φυσικά, όπως κάθε PHEV της Mercedes, έτσι και C 300e προσφέρει πέρα από το προφίλ οδήγησης Hybrid, πρόγραμμα για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, σπορ οδήγηση ή τη δυνατότητα να φυλάξεις ενέργεια στην μπαταρία -π.χ. κινούμενος στον αυτοκινητόδρομο, για όταν μπεις σε αστικό περιβάλλον. Σε κάθε περίπτωση και εφόσον υπάρχει επαρκής ενέργεια στην μπαταρία, το ξεκίνημα γίνεται πάντοτε ηλεκτρικά και αθόρυβα.

mercedes c300e kinitiras

Στο δρόμο

Οι συνολικά 313 ίπποι είναι ένα ενδιαφέρον μέγεθος στο άκουσμα των οποίων ίσως θεωρείς ότι έχεις να κάνεις με ένα σπορτίφ όχημα. Όμως, αυτό δεν ισχύει. Όταν κινείσαι βάσει του εκ κατασκευής χαρακτήρα του  και με επιλεγμένο το πρόγραμμα «Hybrid», η C 300e ακολουθεί έναν σχετικά ήρεμο ρυθμό. Όταν πιέσεις το δεξί πεντάλ για επιτάχυνση, το υβριδικό σύστημα και το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων δείχνουν ότι μπορούν να κάνουν πολλά, αλλά όχι μέχρι να αποδώσουν τη ροπή. Αντιθέτως, στην επιλογή «Sport», τα δεδομένα αλλάζουν. Η επιτάχυνση, είτε από στάση είτε εν κινήσει, είναι άμεση και το αυτοκίνητο καλύπτει γρήγορα την όποια απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Βεβαίως, το βάρος της εν λόγω έκδοσης είναι εμφανές στον οδηγό.

mercedes c300e profil odigisis

Σε κάθε περίπτωση η Mercedes C-Class 300e είναι μία σαφής εικόνα και ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα των ικανοτήτων και της τεχνογνωσίας που έχει η γερμανική εταιρεία. Βεβαίως, εδώ πρέπει να αναφέρουμε ακόμα έναν αριθμό, αυτόν των τουλάχιστον 67200 Eυρώ που απαιτούνται για την απόκτησή της. Όπως συμβαίνει πάντα στη ζωή μας, όλα έχουν ένα κόστος.

mercedes c300e pinakas organon

Prev Post Ντεμπούτο για το λιλιπούτειο τέρας που λέγεται Hyundai Insteroid!
Next Post Ford Capri – Ξεκίνησαν οι παραδόσεις
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook