Η Mercedes-Benz G-Class έχει ζήσει αρκετά χρόνια και έχει πάρει αρκετές μορφές για να έχει χρησιμοποιήσει σχεδόν κάθε είδους θερμικό κινητήρα. Τετρακύλινδρο, 5-κύλινδρο, εξακύλινδρο, V8 και V12 αλλά τώρα κάνει το πρώτο βήμα, άλμα θα μπορούσαμε να πούμε, στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Και το κάνει ως G580 with EQ Technology και όχι ως “EQG” όπως περιμέναμε να ονομαστεί καθώς με αυτόν τον τρόπο θέλει να δείξει ότι η νέα, αμιγώς ηλεκτρική έκδοση είναι πρωτίστως και πάνω απ’ όλα μία G-Class. Το γεγονός ότι εξοπλίζεται με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και μία τεράστια μπαταρία δεν σημαίνει ότι έχει αλλοιωθεί ο χαρακτήρας της, έχει αλλάξει ο προσανατολισμός της ή έχει γίνει οποιαδήποτε έκπτωση στις δυνατότητες της τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου!
Μιας που το αναφέραμε, ναι, η G580 with EQ Technology (εν συντομία G580 από εδώ και πέρα) εξοπλίζεται με 4 ηλεκτροκινητήρες – έναν για κάθε τροχό, ενσωματωμένους στο πλαίσιο τύπου σκάλας. Κάθε ηλεκτροκινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 108 kW για συνδυαστική ιπποδύναμη της τάξης των 587 ίππων ενώ η ροπή αγγίζει τα 1.164 Nm ροπής – αρκετή για να αλλάξει την περιστροφή της γης… Χάρη σε αυτά τα νούμερα, η Mercedes-Benz G580 επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 4.7 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h αλλά αυτά από μόνα τους δεν είναι τόσο εντυπωσιακά. Καθώς οι ηλεκτροκινητήρες παρέχουν την μέγιστη ροπή τους από τις… 0 στροφές, δηλαδή άμεσα, εντυπωσιακός είναι ο τρόπος που “τραβάει” η ηλεκτρική G-Class και το πώς, χάρη στο σύστημα torque vectoring που προσομοιάζει τη λειτουργία μπλοκέ διαφορικών, κάθε τροχός παίρνει την ροπή που μπορεί να διαχειριστεί ανάλογα με την πρόσφυση που έχει. Αυτά τα εικονικά μπλοκέ διαφορικά είναι που χαρίζουν την πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής η οποία με την σειρά της εξασφαλίζει μέγιστη πρόσφυση, μέγιστη ευελιξία και εν τέλει, εξαιρετική εμπειρία οδήγησης είτε στην άσφαλτο, είτε οπουδήποτε αλλού.
Κατά τα άλλα, η G580 with EQ Technology διατηρεί την ίδια ανάρτηση με τις θερμικές αδερφές της που σημαίνει ότι στον εμπρός άξονα βρίσκουμε μία διάταξη με διπλά ψαλίδια ενώ στον πίσω άκαμπτο άξονα έχει υιοθετηθεί ένα design τύπου De Dion. Η ηλεκτρική G-Class εξοπλίζεται με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ ενώ το γεγονός ότι κάθε ηλεκτροκινητήρας έχει το δικό του κιβώτιο, επιτρέπει την ενσωμάτωση επιλέξιμης λειτουργίας “κοντών” σχέσεων για την μεγιστοποίηση της ροπής αλλά και την βέλτιστη διαχείριση των θερμικών φορτίων σε δύσκολες συνθήκες. Αξιέπαινο είναι και το ότι η G580 επιτυγχάνει γωνίες προσέγγισης και διαφυγής 32 και 30.7 μοιρών αντίστοιχα, γωνία ράμπας 35 μοιρών, μέγιστο βάθος για νερό και λάσπη της τάξης των 850 χιλιοστών αλλά και απόσταση από το έδαφος ανάμεσα στους άξονες τουλάχιστον 250 mm.
Για την παροχή των ηλεκτροκινητήρων με ενέργεια φροντίζει μία μπαταρία 116 kWh η οποία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου και έχει ενισχυθεί ώστε να αντέξει τις απαιτητικές συνθήκες της εκτός δρόμο κίνησης. Χάρη σε αυτή την μπαταρία, η εμβέλεια της G580 αγγίζει τα 473 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πρότυπο WLTP ενώ όταν το φορτίο της εξαντληθεί, η φόρτιση μπορεί να γίνει με ρυθμό έως 200 kW (στον κατάλληλο ταχυφορτιστή φυσικά) με αποτέλεσμα η διαδικασία της αναπλήρωσης από το 10, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της να διαρκεί περί τα 32 λεπτά. Η αμιγώς ηλεκτρική G-Class διαθέτει τρία διαφορετικά προγράμματα φόρτισης (Standard, Work και Home με τα δύο τελευταία να μπορούν να ενεργοποιηθούν βάσει τοποθεσίας) και 5 διαφορετικά επίπεδα ανάκτησης ενέργειας με το “Auto” να ρυθμίζει αυτόματα την ένταση ανάλογα με την κίνηση στον δρόμο και 4 διακριτά επίπεδα από μηδενική ανάκτηση έως μέγιστη.
Αποκλειστικά για την ηλεκτρική “G” η Mercedes-Benz προσφέρει την λειτουργία “G-Turn” που δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να αλλάξει κατεύθυνση με αυτοκίνητο εν στάση σε επιφάνειες με μειωμένη πρόσφυση (προφανώς για την προστασία των μηχανικών), την λειτουργία “G-Steering” που μειώνει δραστικά τον κύκλο στροφής του οχήματος κατά την κίνηση εκτός δρόμους ή σε επιφάνειες με μειωμένη πρόσφυση και το “G-Road” που αποτελεί μία μοναδική ακουστική εμπειρία και σύμφωνα με την εταιρία “είναι εμπνευσμένο από τους ήχους των V8 κινητήρων της οικογένειας”. Εννοείται δε ότι υπάρχουν τα συστήματα διάφανου καπό όπου χρησιμοποιούνται οι κάμερες για να προβάλλουν στον οδηγό ότι συμβαίνει ακριβώς μπροστά στις εμπρός ρόδες του οχήματος αλλά και το Offroad Cockpit που προσαρμόζει τη λειτουργία των οθονών και τις πληροφορίες που προβάλλονται κατά την κίνηση εκτός δρόμου.
Ειλικρινά, το λιγότερο εντυπωσιακό στη νέα Mercedes-Benz G580 with EQ Technology είναι το design της που δεν έχει αλλάξει δραστικά σε σύγκριση με τις υπόλοιπες G-Class και αυτό ήταν μία απόφαση που πήρε συνειδητά η γερμανική μάρκα. Φυσικά υπάρχει μία νέα γρίλια και τα διακριτικά “EQ” σε διάφορα σημεία του αμαξώματος αλλά η περισσότερη δουλειά έχει γίνει στις λεπτομέρειες, ώστε ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd του… τετράγωνου οχήματος να μειωθεί από το 0.48 της θερμικής έκδοσης, στο 0.44 με προφανή οφέλη τόσο στην ποιότητα κύλισης όσο και στην εμβέλεια. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι η προαιρετική ρεζέρβα στο πίσω μέρος του οχήματος μπορεί να αντικατασταθεί από μία “θήκη” για τα καλώδια φόρτισης με παρόμοιο design. Τέλος, να αναφέρουμε ότι ενώ η Mercedes δεν έχει ανακοινώσει ακόμα την τιμή της G580 with EQ Technology, οι πληροφορίες που έχουμε είναι ότι αυτή θα τοποθετηθεί ανάμεσα στις βασικές, θερμικές εκδόσεις και την κορυφαία G63 AMG.