Mercedes-Benz EQS SUV. Επαναπροσδιορίζει την πολυτέλεια.

Mercedes-Benz EQS SUV. Επαναπροσδιορίζει την πολυτέλεια.

Έπειτα από έναν ολόκληρο χρόνο από την παρουσίαση της EQS ναυαρχίδας της, κατά την διάρκεια του οποίου πραγματοποίησε ντεμπούτο και η μικρότερη EQE, η Mercedes-Benz μπαίνει επισήμως στον χορό των ηλεκτρικών SUVs πολυτελείας με την EQS SUV. Το τρίτο κατά σειρά μοντέλο που βασίζεται στην εξειδικευμένη αρχιτεκτονική EVA και η απάντηση της γερμανικής εταιρίας σε ανταγωνιστικές προτάσεις όπως το Audi e-tron και η BMW iX, όταν λανσαριστεί στην αγορά προς τα τέλη του τρέχοντος έτους.

Η Mercedes-Benz EQS SUV είναι ένα θηριώδες αυτοκίνητο με μήκος 5.125 χιλιοστών, πλάτος 1.959 και ύψος 1.718 που σημαίνει πως είναι περίπου 1 εκατοστό μεγαλύτερη, 3 εκατοστά πλατύτερη και φυσικά πολύ ψηλότερη από την EQS sedan αλλά είναι ταυτόχρονα και 8 εκατοστά μικρότερη και 10 εκατοστά πιο… κοντή από την βενζινοκίνητη ξαδέρφη της, GLS. Η EQS SUV μοιράζεται όμως το ίδιο μεταξόνιο των 3.210 χιλιοστών με την EQS sedan και αυτό είναι 75 χιλιοστά μεγαλύτερο από την GLS με ότι αυτό συνεπάγεται για τους χώρους στο εσωτερικό.

Όσον αφορά στο design, το μεγάλο ηλεκτρικό SUV της Mercedes υιοθετεί την ταυτότητα των υπόλοιπων μοντέλων της “EQ” οικογένειας με την κλειστή γρίλια, τις μεγάλες καμπύλες, τις καθαρές επιφάνειες και τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα τόσο στο εμπρός μέρος όσο και στο πίσω. Όπως και στις EQS sedan και EQE, το τεράστιο “clamshell” καπό είναι σχεδιασμένο να ανοίγει μόνο για την συντήρηση του οχήματος καθώς κάτω του δεν υπάρχει κάτι που να ενδιαφέρει τον οδηγό ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι σε αντίθεση με τα δύο προαναφερθέντα μοντέλα, τα παράθυρα της EQS SUV διαθέτουν παραδοσιακά πλαίσια και οι χειρολαβές υποχωρούν στο αμάξωμα χωρίς να διακόπτουν την ροή (του βλέμματος ή του αέρα) στα πλαϊνά του αμαξώματος. Είναι προφανές ότι ο σχεδιασμός του νέου μοντέλου έχει επηρεαστεί πολύ από την αεροδυναμική και παρότι η εταιρία δεν αποκαλύπτει τον συντελεστή οπισθέλκουσας του, θα είναι από τους καλύτερους στην γκάμα της, αν όχι στην κατηγορία γενικότερα.

Στο εσωτερικό, την παράσταση κλέβει η προαιρετική MBUX Hyperscreen που εκτείνεται σχεδόν από την μία κολώνα έως την άλλη καλύπτοντας ολόκληρο το πλάτος του ταμπλό και φιλοξενώντας τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, την οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης αλλά και την οθόνη του συνοδηγού. Τα υλικά είναι φυσικά κορυφαίας ποιότητας, η τεχνολογίας είναι αιχμής είτε μιλάμε για το Burmester 3D, Dolby Atmos ηχοσύστημα, είτε για τις δυνατότητες ασύρματου Apple CarPlay και Android Auto και γενικώς, η καμπίνα της EQS SUV είναι ένας σταθμός χαλάρωσης που δύσκολα επηρεάζουν εξωτερικοί παράγοντες όπως ο θόρυβος της πόλης ή οι ανωμαλίες του δρόμου.

Σε αυτό παίζει ρόλο βεβαίως και το σύστημα πλαισίου-ανάρτησης με την τελευταία να αποτελείται από μία διάταξη τεσσάρων συνδέσμων εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω ενώ η AirMatic ενεργή αερανάρτηση φροντίζει για την βέλτιστη απόσβεση των κραδασμών αλλά και τον καλύτερο δυνατό έλεγχο των κλίσεων του μεγάλου αμαξώματος. Παράλληλα, ρυθμίζει και την απόσταση από το έδαφος αυξάνοντας την κατά έως και 25 χιλιοστά σε ταχύτητες έως 80 km/h ή μειώνοντας την από 10 έως 15 χιλιοστά σε ταχύτητες άνω των 110 km/h για την μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων. Standard είναι και το σύστημα τετραδιεύθυνσης με μέγιστη γωνία 4.5 μοιρών, η οποία μπορεί να αυξηθεί στις 10 μοίρες μέσω over-the-air αναβάθμισης.

Τέλος, να αναφέρουμε ότι κατά το λανσάρισμα της η EQS SUV θα είναι διαθέσιμη σε 3 εκδόσεις: την EQS 450+ με έναν ηλεκτροκινητήρα 360 ίππων και 568 Nm ροπής στον πίσω άξονα, την EQS 450 4Matic με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) που παράγουν συνδυαστικά 360 ίππους αλλά και 800 Nm ροπής και την κορυφαία, EQS 580 4Matic με δύο ηλεκτροκινητήρες 544 ίππων και 858 Nm ροπής! Όλες εξοπλίζονται με μία μπαταρία 107,8 kWh που χαρίζει αυτονομία 536-660 για την EQS 450+ και 507-613 χιλιομέτρων για τις δύο τετρακίνητες εκδόσεις ενώ η φόρτιση γίνεται είτε σε οικιακό φορτιστή, είτε σε ταχυφορτιστή έως 200 kW οπότε και απαιτούνται μόλις 31 λεπτά για την αναπλήρωση του φορτίου της μπαταρίας από το 10%, στο 80. Το μόνο που δεν γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή για το (προαιρετικά) 7-θέσιο, ηλεκτρικό SUV πολυτελείας της Mercedes-Benz είναι η τιμή του αν και όλοι μπορούμε να φανταστούμε πού θα κυμαίνεται.

Prev Post Νέα Mercedes-Benz T-Class. Premium και οικογενειακή.
Next Post Ferrari 296 GTS. Καλό καλοκαίρι!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook