Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 – Μία… 50άρα με τσαγανό!

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 – Μία… 50άρα με τσαγανό!

Αν είσαι φανατικός και… αδιόρθωτος οπαδός της φιλοσοφίας “δεν τα κάνουν όπως παλιά” σου έχω  εδώ ένα άριστο παράδειγμα. Την κορυφαία εκδοχή της πρώτης Mercedes-Benz S-Class που γίνεται επισήμως 50 ετών. Την θρυλική (για πολλούς λόγους) Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 που έχει ξεχωριστή θέση στην ιστορία όχι μόνο της γερμανικής μάρκας αλλά και της αυτοκίνησης γενικότερα καθώς ήταν το μοντέλο που έθεσε τον πήχη για πολλά χρόνια. Η “6.9” όπως είναι γνωστή παρουσιάστηκε τον Μάιο του 1975 στο Le Hohwald της Αλσατίας και δεν άργησε να κερδίσει φιλοφρονήσεις όπως “το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο”, “το ταχύτερο sedan στον κόσμο” κ.ά. από τους εκπροσώπους του ειδικού τύπου. Λογικό και αναμενόμενο.

Αρκεί να αναφέρουμε ότι το 1975 παρουσιάστηκε η πρώτη Porsche 911 Turbo που με “μόλις” 260 ίππους κατάφερνε να πιάσει τα 100 km/h σε 5.2 δευτερόλεπτα. Την ίδια χρονιά πραγματοποίησε το ντεμπούτο της η Ferrari 308 GTB που είχε 255 ίππους και χρειαζόταν λίγο περισσότερο ή λίγο λιγότερο (ανάλογα ποιον θα ρωτήσεις) από 6 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει το σπριντ στα 100 km/h ενώ μία χρονιά αργότερα ο κόσμος είδε για πρώτη φορά την εξωγήινη Lamborghini Countach που χάρη στον φανταστικό V12 της έκανε το 0-100 km/h σε περίπου 5 δευτερόλεπτα. Σε αυτόν τον κόσμο λοιπόν, η Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 “έκοβε το νήμα” στο 0-100 σε 7.4 δευτερόλεπτα και δεν σταματούσε να επιταχύνει μέχρι την μέγιστη ταχύτητα των 225 km/h. Τα νούμερα αυτά δεν είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά σήμερα που έχουμε αναισθητοποιηθεί σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό αλλά εκείνη την εποχή ήταν και πάρα πολύ μεγάλο ρόλο σε αυτό διαδραμάτιζε το γεγονός ότι αυτά ακριβώς τα νούμερα ήταν εφικτά άνετα, ήσυχα και με μεγάλη δόση πολυτέλειας καθώς η “6.9” εξοπλιζόταν ήταν από εκείνη την εποχή με air condition, κεντρικό κλείδωμα, cruise control, ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα καθαρισμού των εμπρός φωτιστικών σωμάτων και φυσικά, ζώνες ασφαλείας τόσο για τους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων όσο και για αυτούς των πίσω! Σαν να μην έφταναν αυτά, η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού περιλάμβανε την ηλεκτρική ηλιοροφή έναντι 987.90 γερμανικών μάρκων και το απίστευτα σπάνιο Becker AT 160 S τηλέφωνο έναντι 13.542 μάρκων.

Πρωταγωνιστής στην παράσταση που λέγεται Mercedes 450 SEL 6.9 ήταν ο θηριώδης M100 E 69 κινητήρας. Με 8 κυλίνδρους σε διάταξη V και χωρητικότητα 6.834 κ.εκ., ο κτηνώδης βενζινοκινητήρας ήταν ικανός για 286 ίππους στις 4.250 σ.α.λ. και 550 Nm ροπής από τις 3.000 σ.α.λ. και συνδυαζόταν με ένα 3-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο που ενώ ήταν πρακτικά ίδιο με το κιβώτιο που θα έβρισκε κανείς σε άλλες V8 εκδόσεις της W116, είχε προσαρμοστεί ώστε να αντέξει τα αυξημένα φορτία του κινητήρα. Μιας που είμαστε στα μηχανικά, θα ήταν τραγική παράλειψη να μην αναφέρουμε και την υδροπνευματική ανάρτηση που “δανείστηκε” η Mercedes-Benz από την Citroen. Παρά το γεγονός ότι η “6.9” ήταν ότι καλύτερο είχε να προσφέρει τότε η γερμανική μάρκα πάντως, δεν διέφερε δραστικά από τις αδερφές της. Οι πιο παρατηρητικοί θα έβλεπαν το χαρακτηριστικό κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, τα ελαφρώς φαρδύτερα ελαστικά με διάσταση 215/70 VR 14 (ναι, 14άρες ζάντες φορούσε η κορυφαία S-Class το 1975), την ελαφρώς μεγαλύτερη διπλή απόληξη της εξάτμισης και το μικρό σηματάκι στο καπό αλλά για όλους τους υπόλοιπους, η “six-point-nine” ήταν σαν όλες τις άλλες!

Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι από τον Φεβρουάριο του 1975 μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 1980 κατασκευάστηκαν ακριβώς 7.380 Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 ενώ ακόμα και τώρα η εταιρία προσφέρει έναν εκτενή κατάλογο αυθεντικών ανταλλακτικών γεγονός που αποδεικνύει την σημασία που δίνει η Mercedes στην ιστορία της. Όποιος θέλει να κάνει σήμερα μία “6.9” δική του, θα χρειαστεί να πληρώσει σίγουρα περισσότερα από €75.000, με τα καλύτερα παραδείγματα να απαιτούν έως και 90.000 ευρώ!

Prev Post Ντεμπούτο… υπό κλίμακα για το νέο Yugo!
Next Post Η Ευρώπη έδωσε το πράσινο φως για χαλάρωση των μέτρων για τις εκπομπές ρύπων!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook