Για πολλές δεκαετίες οι κατασκευαστές σνόμπαραν τους 4-κύλινδρους βενζινοκινητήρες όταν έφτανε η ώρα να αποφασιστεί η γκάμα κινητήρων για τα premium προϊόντα τους. Δεν τους αδικώ καθώς ο ταπεινός 4-κύλινδρος κουβαλούσε το στίγμα του “βασικού” και αυτό δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να συσχετίζεται ως έννοια με ένα μοντέλο το οποίο προορίζεται για αυτούς που όχι μόνο είναι, αλλά θέλουν να δείχνουν πλούσιοι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η SL-Class – η τελευταία 4-κύλινδρη Mercedes SL που μπορούσε να αγοράσει κάποιος ήταν η πρώτη γενιά και αυτή σταμάτησε να παράγεται πριν από σχεδόν 60 χρόνια, το 1963!
Η Mercedes-AMG παρουσίασε όμως την τελευταία, την 7η γενιά του εμβληματικού sports car της τον Οκτώβριο του 2021 και τώρα αποκαλύπτει την entry-level “SL 43” έκδοση της η οποία φέρνει ξανά έναν 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα κάτω από το μακρύ καπό του αυτοκινήτου. Αυτή τη φορά όμως, έχει τεχνολογία από την Formula 1 καθώς είναι ο πρώτος με ηλεκτρική υποβοήθηση – συγκεκριμένα, ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται τοποθετημένος ανάμεσα στις δύο φτερωτές του turbo και έχει την ικανότητα να κινήσει άμεσα την φτερωτή της πλευράς του συμπιεστή, επιταχύνοντας κατά συνέπεια την φτερωτή της τουρμπίνας πριν το κάνουν φυσικά τα καυσαέρια. Το σύστημα βελτιώνει λοιπόν την απόκριση του κινητήρα και αυξάνει την παραγωγή ροπής στις χαμηλές στροφές ενώ υπάρχει και ένα σύστημα ενσωματωμένης μίζας-γεννήτριας (RSG) που όπως και το “ηλεκτρικό” turbo λειτουργεί μέσα από την ηλεκτρική αρχιτεκτονική 48-volt της SL χαρίζοντας mild-hybrid δυνατότητες όπως το “gliding mode” και η ανάκτηση ενέργειας στο μεγάλο convertible της Mercedes-AMG.
Με όλα αυτά, ο δίλιτρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας παράγει 381 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και 480 Nm ροπής από τις 3.250 έως τις 5.000 σ.α.λ. ενώ το RSG παρέχει 14 ίππους επιπλέον για σύντομο χρονικό διάστημα όταν αυτό απαιτείται. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στον διαμήκη άξονα και συνδυάζεται με ένα 9-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο για να στείλει την ισχύ στους τροχούς του πίσω άξονα και να επιταχύνει το αμάξωμα των 1.810 κιλών στα 100 km/h σε μόλις 4.9 δευτερόλεπτα και να συνεχίσει να το επιταχύνει μέχρι την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα των 275 km/h. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι η μέση κατανάλωση της Mercedes-AMG SL 43 είναι μόλις 8.9-9.4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να είναι 201-214 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Αισθητικά, ο μοναδικός τρόπος να ξεχωρίσει κάποιος την βασική έκδοση από αυτές που εξοπλίζονται με τον 8-κύλινδρο twin-turbo της AMG, εκτός από τα σήματα φυσικά, είναι οι στρογγυλές εξατμίσεις στο πίσω μέρος ενώ η SL 43 διαθέτει επίσης στον standard εξοπλισμό ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών (προαιρετικά είναι πάντοτε διαθέσιμες οι ζάντες 20 και 21 ιντσών). Κατά τα άλλα, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει την AMG Ride Control ανάρτηση με anti-squat και anti-dive γεωμετρία, φρένα 390 χιλιοστών με 6-πίστονες δαγκάνες εμπρός και 360 χιλιοστών με μονοπίστονες δαγκάνες πίσω και όλα τα καλούδια που είδαμε στις 8-κύλινδρες SL, συμπεριλαμβανομένων αν και extra του συστήματος ενεργής τετραδιεύθυνσης και του πακέτου AMG Dynamic Plus. Το μόνο που απομένει τώρα είναι να μάθουμε την τιμή της SL 43 η οποία αν και χαμηλότερη από τις εκδόσεις με τον V8, δεν θα είναι ακριβώς… προσιτή.