Σε πολύ λίγο καιρό η Hyundai θα παρουσιάσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων της. Το πρώτο ηλεκτρικό δείγμα της N Performance που θα μας δώσει μία πολύ καλή ιδέα για το πώς οραματίζεται η κορεατική μάρκα τον συνδυασμό των επιδόσεων με τις μηδενικές εκπομπές ρύπων αφού μέχρι αυτό το σημείο, ότι έχουμε δει όσο ενδιαφέρον και να είναι, παρουσιάστηκε σε μορφή concept. Το Ioniq 5 N όμως θα περάσει στην παραγωγή, αφού πρώτα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του στο Goodwood Festival of Speed που θα λάβει χώρα στην Αγγλία, στα μέσα του Ιουλίου. Αγγλικό μέσο όμως είχε την ευκαιρία να βρεθεί στο Arjeplog της Σουηδίας, να πάρει μία πρώτη γεύση του κορεατικού, αμιγώς ηλεκτρικού hot-hatch και να συνομιλήσει με τον τεχνικό σύμβουλο της Hyundai και πρώην επικεφαλής του τμήματος N Performance (και ακόμα πιο πρώην επικεφαλής της BMW M), Albert Biermann.
Να θυμίσουμε ότι το Ioniq 5 N αναμένεται να εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες που συνδυαστικά θα παράγουν περισσότερα από 600 άλογα και όπως μαθαίνουμε τώρα, περισσότερα από 800 Nm ροπής ενώ όπως αποκάλυψε ο 67-χρονος Γερμανός, οι ιδιοκτήτες δεν θα κληθούν να θυσιάσουν μεγάλο μέρος της αυτονομίας για να απολαύσουν τα… χαρίσματα του νέου μοντέλου. Ο Biermann δήλωσε ότι η κορυφαία εκδοχή του ηλεκτρικού crossover θα κάνει χρήση μίας μπαταρίας νέας γενιάς η οποία θα έχει αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα και κατά συνέπεια θα παρέχει αυξημένη χωρητικότητα χωρίς αυξημένο μέγεθος – σε σύγκριση με την υπάρχουσα μπαταρία των 77 kWh. Στην τετρακίνητη έκδοση με τα 325 άλογα και την προαναφερθείσα μπαταρία, το “απλό” Ioniq 5 έχει αυτονομία που αγγίζει τα 481 χιλιόμετρα ενώ το Kia EV6 GT των 585 ίππων με την ίδια μπαταρία είναι ικανό για κάτι περισσότερο από 420 χιλιόμετρα, οπότε δεν θα ήταν παράλογο να υποθέσουμε ότι το Ioniq 5 N θα τοποθετείται ανάμεσα στα 400 και τα 480 χιλιόμετρα όσον αφορά στην αυτονομία του.
Στον τομέα του design περιμένουμε να δούμε τις χαρακτηριστικές σπορ πινελιές που μας έχει συνηθίσει η Hyundai στα υπόλοιπα “N” μοντέλα της τόσο στο αμάξωμα όσο και στην καμπίνα αφού η γυναίκα του Καίσαρα πρέπει μόνο να είναι τίμια αλλά και να φαίνεται τίμια. Επί του θέματος της… τιμιότητας, ενδιαφέρον θα έχει να δούμε πώς και πού θα τοποθετηθεί το Ioniq 5 N τιμολογιακά, αφού η αρχική τιμή της απλής τετρακίνητης έκδοσης σταματά οριακά πριν τα €50.000 ενώ το κορυφαίο Kia EV6 GT υπερβαίνει τα €70.000 – αμφότερα, συμπεριλαμβανομένης έκπτωσης και επιδότησης. Λογικά λοιπόν, το αντίστοιχο, ισχυρότερο και πιο σπορ Ioniq 5 N θα είναι ακόμα ακριβότερο…