Με την ίδια συνταγή ετοιμάζεται η νέα γενιά του Mazda MX-5

Με την ίδια συνταγή ετοιμάζεται η νέα γενιά του Mazda MX-5

Το Mazda MX-5 μπορεί να είναι ένα από τα μοντέλα με τις χαμηλότερες πωλήσεις για την ιαπωνική εταιρία αλλά είναι μία από τις κολώνες της. Είναι ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα στην ιστορία της και ας μην ξεχνάμε, ένα από τα πιο επιτυχημένα sports car στην ιστορία της αυτοκίνησης, είτε κρίνουμε με βάση τις πωλήσεις, είτε με βάση το… ποιόν του αυτοκινήτου. Έχω εκφράσει την γνώμη και εξακολουθώ να την υποστηρίζω, ότι το Mazda MX-5 πρέπει να αναδειχθεί μνημείο και να προστατευθεί πάση θυσία απέναντι στις επιταγές της σύγχρονης βιομηχανίας αυτοκινήτου και σε κάθε είδους νομοθεσία! Η Mazda αναγνωρίζει την σημασία του MX-5 και το γεγονός ότι υπό μία έννοια αποτελεί μέρος της ψυχής της και δεν είναι διατεθειμένη να συμβιβαστεί ούτε για την επόμενη γενιά του roadster και αυτό ίσως να είναι το πιο ευχάριστο νέο που άκουσα σήμερα!

Ξεκινάμε από τα βασικά: το νέο MX-5 θα είναι ελαφρύ. “Ότι και αν είναι το μελλοντικό MX-5, πρέπει να είναι πολύ ελαφρύ” όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ryuichi Umeshita, Chief Technical Officer της Mazda από τις αρχές αυτού του μήνα. Το χαμηλό βάρος είναι ένα από τα θεμέλια πάνω στα οποία χτίζεται το MX-5 και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει καθώς ο στόχος για τη νέα γενιά ή για να είμαστε πιο ακριβείς, το ταβάνι για τη νέα γενιά έχει οριστεί στα 1.000 κιλά και όπως είναι εύκολο να καταλάβει κανείς, αυτό έχει αντίκτυπο και στο μέγεθος της. Όταν εξελισσόταν η τρέχουσα γενιά του μοντέλου, η Mazda Αμερικής ζήτησε από τα κεντρικά να κάνει το αυτοκίνητο μεγαλύτερο και ισχυρότερο με την απάντηση που έλαβε από την Ιαπωνία να είναι “Θέλετε πραγματικά μία Harley-Davidson;” Όταν με το καλό έρθει η ώρα της παρουσίασης της νέας γενιάς λοιπόν, θα δούμε ένα αυτοκίνητο με… 3-ψήφιο βάρος και μήκος που δεν θα υπερβαίνει τα 4 μέτρα και όλα αυτά ακούγονται απλά υπέροχα.

Η Mazda θέλει να διατηρήσει την ίδια (περίπου) αναλογία κιλών ανά ίππο αλλά και να συμμορφώνεται με τους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων και αυτό σημαίνει ότι το νέο MX-5 θα διατηρήσει την ατμοσφαιρική φύση του (οποιαδήποτε άλλη λύση προσθέτει βάρος προφανέστατα) αλλά η χωρητικότητα του κινητήρα θα αυξηθεί. Όπως ανάφερε ο Umeshita-san, ο νέος κινητήρας θα ανήκει στην SkyActiv Z οικογένεια και θα λειτουργεί σε συνθήκες “Lambda:1” που σημαίνει ότι η αναλογία του καύσιμου μείγματος θα είναι στοιχειομετρική σε ολόκληρο το εύρος στροφών του κινητήρα. Η ενσωμάτωση αυτής της τεχνολογίας στον υπάρχοντα δίλιτρο βενζινοκινητήρα θα είχε ως αποτέλεσμα την μείωση της ιπποδύναμης του, οπότε η Mazda είναι υποχρεωμένη να αυξήσει τον κυλινδρισμό του στα 2.5 λίτρα. Δεν ξέρουμε ακόμα όμως αν ο δοκιμασμένος και απολύτως επαρκής για το ελαφρύ MX-5 κινητήρας των 1.5 λίτρων θα συνεχίσει να προσφέρεται. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο όποιος κινητήρας θα συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο όπως το ιαπωνικό roadster που θέτει ως προτεραιότητα την απλότητα και την αίσθηση πάνω από άλλα, πιο εφήμερα πράγματα. Ειλικρινά, πιστεύω ότι τα νέα όσον αφορά στην επόμενη γενιά του Mazda MX-5 δεν θα μπορούσαν να είναι καλύτερα οπότε το μόνο που μένει τώρα, είναι να μάθουμε πότε περιμένουμε τα ευχάριστα!

Prev Post Mercedes GLC – Με τεχνολογία που κάνει τη διαφορά
Next Post Η Ford Mustang GTD επέστρεψε στο ‘Ring και έσπασε το ρεκόρ της!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook