Τον Σεπτέμβριο του ’22 η Citroen παρουσίασε το όραμα της για το μέλλον. Όχι για κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο αλλά για την φιλοσοφία πάνω στην οποία θα βασιστεί ολόκληρη η οικογένεια μοντέλων της. Το Citroen Oli Concept είναι ένα μανιφέστο. Μία συλλογή ευφυών ιδεών πάνω στο θέμα της κινητικότητας μηδενικών εκπομπών ρύπων που τολμά να κινηθεί αντίθετα στο ρεύμα που θέλει τα αυτοκίνητα να γίνονται ολοένα και βαρύτερα, ολοένα και πιο πολύπλοκα, ολοένα και ακριβότερα με συνέπεια να μην αποτελούν μία βιώσιμη εναλλακτική ούτε για τον πλανήτη, ούτε για τις κοινωνίες, ούτε για τις οικονομικά μεσαίες ή ασθενείς οικογένειες. Θα περάσουν όλες οι ιδέες που παίρνουν σάρκα και οστά στο Oli Concept στην παραγωγή; Κατά πάσα πιθανότητα όχι καθώς ακόμα και ο επικεφαλής σχεδιασμού της γαλλικής μάρκας, Pierre Leclercq, παραδέχεται ότι κάποια στοιχεία του ηλεκτρικού concept δεν ήταν καλές ιδέες…
“Μπορώ να σας πω ότι η πρόθεση μας με το Oli και το μοντέλο που θα ακολουθήσει είναι η πρακτικότητα, η καινοτομία και η τιμή – κινητικότητα για όλους.”
Δήλωσε περιεκτικά και λακωνικά το υψηλόβαθμο στέλεχος της Citroen. Από εκεί και πέρα λοιπόν, το θέμα είναι καθαρά χρονικό. Ο product chief της μάρκας, Laurence Hansen, άφησε να εννοηθεί ότι οποιαδήποτε υλοποίηση των ιδεών του Oli σε ένα μοντέλο παραγωγής δεν θα γίνει άμεσα αλλά δεν θα αργήσει και πολύ – ας πούμε γύρω στο 2026 ή 2027 δεδομένου ότι ένας τυπικός κύκλος εξέλιξης διαρκεί περίπου 5 χρόνια και το πρωτότυπο παρουσιάστηκε το 2022. Τότε περίπου περιμένουμε από την Citroen και τον αντικαταστάτη του C4, αφού πρώτα ακολουθήσει το facelift που εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα αποκαλυφθεί αργότερα μέσα στη χρονιά του διανύουμε και πιο συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο κατά τη διάρκεια της έκθεσης του Παρισιού. Ήδη από το facelift θα δούμε το C4 να υιοθετεί κάποια σχεδιαστικά στοιχεία από το Oli Concept, κατά κύριο λόγο στα εμπρός και τα πίσω φωτιστικά σώματα και τους προφυλακτήρες αλλά σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα δεν περιμένουμε κάτι παραπάνω.
Όσο για την επόμενη γενιά, η λογική λέει ότι εκείνη θα χρησιμοποιεί την Smart Car αρχιτεκτονική που έχουμε ήδη δει να αποτελεί την βάση για μία σειρά νέων μοντέλων του ομίλου Stellantis (βλ. Fiat Grand Panda, Opel Frontera) και προσφέρει εξαιρετική ευελιξία και οικονομίες κλίμακας. Μία αρχιτεκτονική που θα επιτρέψει στην Citroen να δημιουργήσει το αυτοκίνητο που έχει οραματιστεί να γίνει το C4 και να το λανσάρει στην κατάλληλη τιμή. Κάτι μας λέει δε, ότι η επόμενη γενιά του C4 δεν θα είναι το τελευταίο μοντέλο που θα βασιστεί στην Smart Car πλατφόρμα, ούτε για την Citroen ούτε για τις άλλες μάρκες του ομίλου.