Mazda MX-5 12R – Το ισχυρότερο της γενιάς του!

Mazda MX-5 12R – Το ισχυρότερο της γενιάς του!

Μπορεί να μην του φαίνεται αφού όπως όλα τα εξαιρετικά επιτυχημένα σχέδια, έτσι και αυτό κρύβει με απίστευτη μαεστρία την ηλικία του, αλλά η τέταρτη γενιά του Mazda MX-5 γιορτάζει τα 10 χρόνια ζωής της το 2025. Δέκα ολόκληρα χρόνια στην αγορά και το Tokyo Auto Salon είναι το ιδανικό σκηνικό για να στήσει κάποιος ένα φανταστικό πάρτι γενεθλίων. Όπως έκανε η Mazda για το MX-5 παρουσιάζοντας ένα πολύ ειδικό, πανέμορφο και για τα δεδομένα του μικρού και πανάλαφρου roadster, πανίσχυρο μοντέλο περιορισμένης παραγωγής. Αυτό είναι το “12R” όπως ονομάζεται επίσημα – μία δημιουργία της προσφάτως αναγεννημένης Mazda Spirit Racing  που σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεση μας, θα κατασκευαστεί σε 200, μόλις, αντίτυπα με το κάθε ένα να πωλείται αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας και να είναι διαθέσιμο μέσω… κλήρωσης. Είναι προφανές ότι το ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη έκδοση θα υπερβεί τα 200 διαθέσιμα αυτοκίνητα οπότε η Mazda θα πρέπει να αποφασίσει ποιοι τυχεροί θα κάνουν ένα δικό τους με κάποιον τρόπο.

Το πρώτο πράγμα που κάνει το “R12” να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα, δίλιτρα MX-5 είναι ο κινητήρας. Η Mazda δεν παρέχει πολλές λεπτομέρειες αλλά απ’ ότι καταλαβαίνουμε χάρη στην τοποθέτηση αρκετών εξαρτημάτων που είναι ειδικά γι’ αυτή την έκδοση, η απόδοση του 4-κύλινδρου βενζινοκινητήρα έχει αυξηθεί στα 200 άλογα και μπορεί να μην ακούγονται πολλά όταν ένα mainstream hatchback προσφέρει ακριβώς τα ίδια, αλλά σε ένα σπορ μοντέλο με βάρος που μετά βίας υπερβαίνει τον 1 τόνο, ακόμα και τα 20 περίπου άλογα της αύξησης γίνονται αισθητά. Αυτή είναι η λέξη κλειδί για το MX-5. Αίσθηση. Αυτή ήταν από την αρχή. Δεν έχει νόημα να σου πω το 0-100 km/h, ποιος είναι ο χρόνος του στο Nurburgring ή ακόμα χειρότερα, αν “τελικιάζει” στα 180, τα 200 ή τα 250 km/h. Ευτυχώς ή δυστυχώς, το Mazda MX-5 έπαιζε με μη-μετρήσιμα μεγέθη και το 6-τάχυτο, μηχανικό φυσικά και αποκλειστικά κιβώτιο, το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης της Brembo, τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Bilstein και η νέα εξάτμιση της Fujitsubo την αίσθηση που παρέχει το “R12” βελτιώνουν πάνω απ’ όλα.

Επειδή αίσθηση είναι και η όραση βέβαια, η Mazda εξόπλισε την ειδική έκδοση με ένα νέο, διακριτικό αλλά ουσιαστικό bodykit που περιλαμβάνει εμπρός splitter, μαρσπιέ στο πλάι και μία νέα αεροτομή στο πίσω μέρος ενώ το πακέτο συμπληρώνουν οι πανέμορφες σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος της RAYS. Δυστυχώς, δεν έχουμε εικόνες από την καμπίνα αλλά είμαστε σίγουροι ότι αυτή διαθέτει δύο bucket καθίσματα της Recaro και άφθονη alcantara. Μην περιμένεις σπαρτιατική καμπίνα, αφαιρέσεις εξοπλισμού άνεσης ή πολυτέλειας καθώς το MX-5 R12 δεν έχει δημιουργηθεί ως ένα παιχνίδι αποκλειστικά για την πίστα αλλά για ένα πραγματικό all-rounder που προσφέρει συγκινήσεις τόσο σε δημόσιους δρόμους όσο και στο προστατευμένο περιβάλλον μίας πίστας. Ως βραβείο παρηγοριάς πάντως, η Mazda δηλώνει ότι αν κάποιος δεν περιλαμβάνεται στους 200 τυχερούς που θα αποκτήσουν ένα MX-5 R12, θα μπορεί να αποκτήσει το Spirit Racing Roadster που θα διαθέτει τις ίδιες αναβαθμίσεις χωρίς όμως την αυξημένη ισχύ, την εξάτμιση και τα καθίσματα της Recaro…

Prev Post Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 – Έτοιμη η τετρακίνητη έκδοση
Next Post Aston Martin Vantage Roadster – Ποιος χρειάζεται οροφή;
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook