Αν θέλεις ένα τρανταχτό παράδειγμα για την αλλαγή στρατηγικής που εφαρμόζουν οι Κινέζοι στον τομέα της μείωσης των εκπομπών ρύπων των νέων αυτοκινήτων, η Lynk & Co είναι η πρώτη για το 2025 που θα το παρέχει. Η κινέζικη εταιρία παρουσίασε την ναυαρχίδα της, ένα SUV μήκους 5.2 μέτρων που ονομάζεται “900” και θα λανσαριστεί στην εγχώρια αγορά τον ερχόμενο Μάρτιο και αυτό που προκαλεί το μεγαλύτερο ενδιαφέρον δεν είναι η τεχνολογία με την οποία εξοπλίζεται, η high-tech καμπίνα ή το μοντέρνο έστω και αν αγγίζει τα όρια του κλισέ, design αλλά το ότι είναι διαθέσιμο με τρία διαφορετικά αλλά σε κάθε περίπτωση, plug-in υβριδικά κινητήρια σύνολα.
Το Lynk & Co 900 λοιπόν, χρησιμοποιεί την SPA Evo αρχιτεκτονική της μητρικής Geely και έχει μήκος 5.24 μέτρων, πλάτος 1 χιλιοστό μικρότερο από τα 2 μέτρα και ύψος 1.81 μέτρα. Το μεταξόνιο του είναι ιδιαίτερα γενναιόδωρο αγγίζοντας τα 3.16 μέτρα εξασφαλίζοντας σύμφωνα με την εταιρία κορυφαίους χώρους για την κατηγορία του ενώ αξίζει να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο ότι το “900” μπορεί να φιλοξενήσει έως 6 επιβάτες στις 3 σειρές καθισμάτων του. Από πλευράς design αρκεί να πούμε ότι η νέα ναυαρχίδα της Lynk & Co ακολουθεί κατά γράμμα τις επιταγές της εταιρικής ταυτότητας με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα εμπρός, μία γενικά “κλειστή” μάσκα χωρίς πολλούς αεραγωγούς ή πολύπλοκα σχήματα, ένα τετραγωνισμένο σχήμα που συμβάλλει στην μεγιστοποίηση των χώρων στην καμπίνα και ένα απλό πίσω μέρος με τα φωτιστικά σώματα που παίρνουν τη μορφή μίας ενιαίας μπάρας η οποία εκτείνεται σε ολόκληρο το πλάτος του αμαξώματος.
Το highlight του Lynk & Co είναι αναμφίβολα η καμπίνα με την τεράστια πλευστή οθόνη 30 ιντσών που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Έχει ανάλυση 6K και λειτουργεί τόσο ως η κύρια επιφάνεια αλληλεπίδρασης με το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης όσο και ως οθόνη για τον συνοδηγό καθώς μπορεί να χωριστεί ψηφιακά στα δύο και να εξυπηρετήσει τις ανάγκες και του οδηγού και του συνοδηγού με διαφορετικό περιεχόμενο. Κατά τα άλλα, υπάρχει μία επιπλέον λεπτή οθόνη 12.66 ιντσών μπροστά στον οδηγό που φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και ένα προηγμένο σύστημα head-up display επαυξημένης πραγματικότητας που προβάλλει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ώστε ο οδηγός να μην είναι αναγκασμένος να παίρνει τα μάτια του από τον δρόμο.
Εννοείται ότι υπάρχουν στοιχεία όπως δύο επιφάνειες ασύρματης φόρτισης για ισάριθμα smartphones, άφθονοι (42) αποθηκευτικοί χώροι, ένα πολυλειτουργικό τιμόνι δύο ακτινών και επαρκείς επιλογές συνδεσιμότητας ενώ για τους πίσω επιβάτες υπάρχει άλλη μία οθόνη 30 ιντσών που φιλοξενείται στην οροφή και συνδυάζεται με ένα μικρό αλλά φοβερά πρακτικό ψυγειάκι!
Οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές θα έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε τρία διαφορετικά, plug-in υβριδικά κινητήρια σύνολα. Στην βάση της γκάμας υπάρχει ένα που βασίζεται σε έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων και συνδυάζεται έναν ηλεκτροκινητήρα 160 kW στον εμπρός άξονα και έναν 230 kW στον πίσω για συνολική ιπποδύναμη της τάξης των 720 ίππων! Τα άλλα δύο χρησιμοποιούν έναν δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα με την διαφορά ότι στο ένα υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας 123 kW στον εμπρός άξονα και ένας 230 kW στον πίσω και στο άλλο ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας εξακολουθεί να παρέχει 123 kW αλλά στον πίσω άξονα υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες 160 kW έκαστος. Κατά συνέπεια, η πρώτη έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες είναι ικανή για 734 ίππους και αυτή με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες, 857 ίππους!
Η εταιρία δεν αναφέρει σε αυτό το σημείο το μέγεθος της μπαταρίας ή πόσα χιλιόμετρα θα μπορεί να διανύσει το “900” χωρίς να εκπέμπει καθόλου ρύπους αλλά σημειώνει ότι η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 200 km/h και ότι το σπριντ στα 100 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 4 δευτερόλεπτα – υποθέτουμε ότι αναφέρεται στην ισχυρότερη έκδοση. Επίσης, ακόμα δεν γνωρίζουμε αν το Lynk & Co 900 θα κυκλοφορήσει και σε άλλες αγορές πέραν της κινέζικης, πότε θα γίνει αυτό και ποια είναι η τιμή του…