Lotus Theory 1 Concept – Τριθέσιο, ηλεκτρικό 1.000 ίππων!

Lotus Theory 1 Concept – Τριθέσιο, ηλεκτρικό 1.000 ίππων!

Μία πολύ εντυπωσιακή και… χορταστική ματιά στο μέλλον της μας χαρίζει η Lotus που παρουσίασε την Theory 1 Concept. Ένα πρωτότυπο με εξωφρενικές πόρτες, πολύ επιθετικό design που λειτουργεί ως δείγμα γραφής για τα μελλοντικά αυτοκίνητα παραγωγής της εταιρίας και ένα αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο που σίγουρα εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι η Theory 1 Concept αποτελεί ένα είδος φόρου τιμής στην εμβληματική Esprit, την πρώτη που δημιουργήθηκε από το χαρισματικό χέρι του Giorgetto Giugiaro. Στο κάτω-κάτω, με μήκος που αγγίζει τα 4.49 μέτρα, η Theory 1 δεν είναι πολύ μεγαλύτερη από την πρώτη Lotus Esprit – περί τα 20 εκατοστά, τα οποία προέρχονται σχεδόν εξ ολοκλήρου από την αύξηση του μεταξονίου.

Όσον αφορά στο design, το πρωτότυπο που παρουσιάζει η Lotus σήμερα αναπαριστά υπό μία άποψη την επόμενη φάση στην μεταμόρφωση της αγγλικής εταιρίας. Αν υποθέσουμε ότι η Evija, η Eletre και η Emeya ήταν η αρχή, η Theory 1 είναι το επόμενο βήμα και η απόλυτη έκφραση του σχεδιαστικού μανιφέστο της που ονομάζεται DNA εκ των “Digital, Natural & Analogue”, δηλαδή ψηφιακό, φυσικό και αναλογικό. Αυτό που ξεχωρίζει, είναι η ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική με τον εμπρός διαχύτη, τα πολυάριθμα πτερύγια που έχουν σχεδιαστεί ώστε να μειώνουν τις αεροδυναμικές αντιστάσεις και να εξομαλύνουν την ροή του αέρα, το επίπεδο πάτωμα που μπορεί να μην φαίνεται αλλά δουλεύει κατευθύνοντας τον αέρα στο σύστημα ψύξης και τον τεράστιο πίσω διαχύτη που συνδυάζεται με μία εξίσου μεγάλη και ρυθμιζόμενη αεροτομή. Ακόμα και έτσι όμως, η Theory 1 έχει ταυτότητα και χαρακτήρα και δεν είναι απλά μία αεροδυναμική συσκευή. Είναι ένα μίγμα καλλιτεχνικής έκφρασης και engineering και με αυτή τη λογική δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι μεγάλο μέρος των μηχανικών είναι εμφανή, ούτε οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, από ανακυκλωμένο γυαλί μάλιστα, στο πάνω μέρος του αυτοκινήτου.

Ανάμεσα στα highlights της Theory 1 συγκαταλέγεται και η καμπίνα που μπορεί να φιλοξενήσει τρία άτομα όπως πολλά χρόνια πριν η McLaren F1. Η θέση του οδηγού είναι τοποθετημένη στο κέντρο και μπροστά από τα δύο καθίσματα που προορίζονται για τους επιβάτες. Οι τρεις θέσεις διαθέτουν το ελάχιστον δυνατό όσον αφορά στα μαλακά υλικά, με την Lotus να έχει μελετήσει ενδελεχώς χάρτες πίεσης των επιβατών στα υπάρχοντα μοντέλα της για να καταλήξει σε αυτό το επίπεδο μινιμαλισμού, το οποίο οφείλουμε να αναφέρουμε πως συνεχίζεται και στην υπόλοιπη καμπίνα. Η επιλογή για να μην “ντυθεί” το carbon που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού είναι πέρα για πέρα συνειδητή ενώ μπροστά από τον οδηγό υπάρχει μονάχα το τιμόνι, μία μικρή οθόνη μέσα σε αυτό και ένα λιτό heads-up display στην βάση του παρμπρίζ. Αριστερά και δεξιά του δε, υπάρχουν άλλες δύο οθόνες που χρησιμοποιούνται στη θέση των συμβατικών καθρεπτών ενώ αξίζει να σημειώσουμε επίσης ότι και οι τρεις θέσεις αποτελούν μέρος του πλαισίου οπότε δεν προσφέρουν καμία απολύτως ρύθμιση – στην περίπτωση του οδηγού, ρυθμίζονται τα πεντάλ και το τιμόνι.

Για το τέλος αφήσαμε το κινητήριο σύνολο που αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα και μία μπαταρία 70 kWh. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας είναι ικανός για 700 ίππους περίπου και ο μπροστά για άλλους 300 ενώ φιλοδοξία της εταιρίας είναι για την μπαταρία, η οποία δεν έχει μεγαλύτερο μέγεθος ώστε να διατηρηθεί το βάρος σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα με στόχο τα 1.600 kg περίπου, είναι να προσφέρει αυτονομία της τάξης των 400 χιλιομέτρων. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι η μπαταρία έχει “χτιστεί” γύρω από τον πίσω ηλεκτροκινητήρα, επιτρέποντας στους μηχανικούς να μειώσουν την απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος ενώ και τα δύο μέρη αποτελούν δομικά κομμάτια του πλαισίου με την πίσω ανάρτηση αλλά και την αεροτομή να στηρίζονται πάνω τους! Για την ιστορία, να σημειώσουμε ότι η αγγλική μάρκα “βλέπει” την Theory 1 να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 2.5 δευτερόλεπτα και την τελική της ταχύτητα να διαμορφώνεται στα 322 km/h!

Prev Post Η νέα τεχνολογία μας κάνει πιο απρόσεκτους!
Next Post Η Ford Mustang GTD είναι η ταχύτερη και ισχυρότερη Mustang στην ιστορία!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook