Η Lotus δεν διανύει την καλύτερη περίοδο της ιστορίας της. Δεν διανύει ούτε την χειρότερη καθώς η ιστορική αγγλική μάρκα έχει περάσει πολύ δύσκολα χρόνια στο παρελθόν αλλά η αναφορά ζημιών ύψους 202 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 δεν είναι αυτό που θα έλεγε κάποιος αμελητέο ποσό. Οι πωλήσεις της είναι θεαματικά αυξημένες σε σύγκριση με το 2023, ωθούμενες κυρίως από την Eletre και την Emeya αλλά και από τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων της Emira αλλά τα έξοδα πώλησης και marketing είναι τέτοια που κάνουν τα έσοδα των 225 εκατομμυρίων δολαρίων να ωχριούν. Αυτά δεν σταματούν την αγγλική μάρκα από το να παρουσιάσει ένα ολοκαίνουριο sports car: την Theory 1.
Δεδομένου του… περίεργου ονόματος υποθέτουμε ότι το Theory 1 δεν θα είναι ένα μοντέλο έτοιμο να περάσει στην παραγωγή στο προσεχές μέλλον αλλά ένα πρωτότυπο που θα βλέπει στο απώτερο μέλλον ενώ η μοναδική εικόνα που έδωσε στη δημοσιότητα ο επικεφαλής marketing της Lotus, Qiao Xinyu, δεν αποκαλύπτει πολλά. Δείχνει μία λεπτομέρεια του πίσω μέρους και πιο συγκεκριμένα, κάτι που μοιάζει με αεροτομή (πιθανώς ενεργή) λίγο πάνω από το σήμα της εταιρίας με δύο λεπτές LED μπάρες εκατέρωθεν του. Με αυτά θα πορευτούμε μέχρι τις 17 Σεπτεμβρίου οπότε και είναι προγραμματισμένη η πρεμιέρα του φουτουριστικού, όπως όλα δείχνουν, concept.
Αν ευσταθούν οι φήμες που κυκλοφορούν, η “Θεωρία 1” της Lotus θα λειτουργήσει ως ένας αρκετά… αφηρημένος προάγγελος του ηλεκτρικού αντικαταστάτη της Emira και πνευματικού διάδοχου της Elise. “Αφηρημένος” υπό την έννοια ότι ενδεχομένως να μας δείξει τις αναλογίες και κάποια από τα σχεδιαστικά στοιχεία του επερχόμενου μοντέλου αλλά όχι πολλά περισσότερα. Δεν θα είναι δηλαδή τύπου “πρωτότυπο προ-παραγωγής” και αυτό είναι λογικό καθώς το μοντέλο δεν προβλέπεται να είναι έτοιμο για την αγορά πριν το 2027, με ανοιχτό το ενδεχόμενο να καθυστερήσει ακόμα περισσότερο εν αναμονή λεπτότερων και ελαφρύτερων μπαταριών που θα του επιτρέψουν να παραμείνει πιστό στην φιλοσοφία της Lotus όσον αφορά στο βάρος. Να υπενθυμίσουμε ότι η Lotus συνεχίζει μόνη της την εξέλιξη της αμιγώς ηλεκτρικής Elise η οποία υπόσχεται πως “θα εκπροσωπεί άριστα το DNA της αγγλικής φίρμας” όντας ως αρχιτεκτονική κατά 37% ελαφρύτερη από αυτήν της Emira ενώ όσον αφορά στην ισχύ, η πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί ως βάση μπορεί να υποδεχθεί έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης από 475 έως 885 ίππους! Η ισχύς λοιπόν δεν αποτελεί πρόβλημα και αυτό ισχύει εν γένει για την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης. Αν λυθεί και το πρόβλημα του βάρους, όλα θα πάνε καλά για την μελλοντική, ηλεκτρική Lotus Elise.