Όταν η Lexus παρουσίασε το ολοκαίνουριο GX πίσω στο… μακρινό 2023 είχε ήδη εντοπίσει την ζήτηση για αναβαθμίσεις. Οι πελάτες της αναζητούσαν τρόπους να αναβαθμίσουν τα αυτοκίνητα τους πέραν αυτών που τους προσφέρει το εργοστάσιο και μέχρι τον Ιούνιο του 2023, η Lexus ήταν αναγκασμένοι να τους παραπέμψει αλλού καθώς δεν μπορούσε να καλύψει τις απαιτήσεις τους. Τον Ιούνιο όμως ήρθε το νέο GX και μαζί του ήρθε μία νέα αρχιτεκτονική, νέος κινητήρας, περισσότερη τεχνολογία και η “Overtrail” έκδοση. Αυτή απευθύνεται σε ένα πιο περιπετειώδες κοινό και προσθέτει στο ήδη εντυπωσιακό SUV προστατευτικά, νέες ζάντες ελαφρού κράματος με φαρδύτερα off-road ελαστικά και το Electronic-Kinetic Dynamic Suspension System που παρέχει βελτιωμένη άρθρωση στους τροχούς όταν οι συνθήκες το απαιτούν.
Η αγορά των aftermarket προσφέρει ακόμα περισσότερες επιλογές όμως και η Lexus αποφάσισε να αναδείξει κάποιες από αυτές συνεργαζόμενη με την JAOS για ένα ειδικό GX που δείχνει να μην σταματάει πουθενά και να δείχνει εξαιρετικά cool. Οι δύο εταιρίες κατέληξαν σε ένα άτυπο πακέτο που δεν περιλαμβάνει μόνο αυτά που φαίνονται αλλά και πληθώρα επιπλέον εξαρτημάτων που αναβαθμίζουν τις off-road δυνατότητες του μοντέλου. Έτσι, έχουμε τα φαρδύτερα πλαστικά φτερά, τις νέες ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών που επενδύονται με εκτός δρόμου ελαστικά, το σωληνωτό προστατευτικό στα πλαϊνά του αμαξώματος, την προσθήκη στον εμπρός προφυλακτήρα, τους νέους λασπωτήρες και τις αλουμινένιες ράγες οροφής αλλά αν μπορούσες να δεις στο πάτωμα του οχήματος θα καταλάβαινες ότι οι βελτιώσεις δεν σταματούν εδώ.
Lexus και JAOS τοποθέτησαν στο νέο GX μία αναβαθμισμένη ανάρτηση που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος και ένα αλουμινένιο skid plate με πάχος 4 χιλιοστών που προστατεύει όλα τα ζωτικά μέρη του αυτοκινήτου. Οι δύο εταιρίες δεν ανακοίνωσαν κάποια επέμβαση στα μηχανικά του μεγάλου SUV αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η Lexus εξοπλίζει ήδη το GX με έναν twin-turbo V6 χωρητικότητας 3.5 λίτρων που είναι ικανός για 354 ίππους και 650 Nm ροπής οπότε δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω. Όπως δεν είναι απαραίτητη κάποια παρέμβαση στην μετάδοση αφού ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 10-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο, σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη transfer case, μπλοκέ κεντρικό και πίσω διαφορικό και πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων που κάνουν την κίνηση εκτός δρόμου παιχνιδάκι. Κάπως έτσι γίνεται το καλό, καλύτερο. Το Lexus GX 550 Overtrail με τις αναβαθμίσεις της JAOS πραγματοποίησε την πρεμιέρα του στο Tokyo Auto Salon αποτελεί μονάχα ένα μικρό δείγμα των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου και του πλήθους των επιλογών που υπάρχουν για εξατομίκευση.