Αφού… ξεμπέρδεψε η Lamborghini με την Urus (βλ. “S” και “Performante”), την Huracan (βλ. “Sterrato”) και την Aventador (βλ. “Incencible” και “Autentica”) μπορεί να στρέψει το βλέμμα της στο μέλλον και το κάνει με τον πλέον εμφατικό τρόπο, αποκαλύπτοντας επίσημα τα πρώτα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας ναυαρχίδας της. Ο διάδοχος της Aventador δεν έχει όνομα προς το παρόν – τον γνωρίζουμε μονάχα μέσα από τον κωδικό LB744 αλλά τα πρώτα στοιχεία που δημοσιεύει η Lamborghini λίγο έλειψε να μας κάνουν να ξεχάσουμε το δικό μας, οπότε ας πούμε ότι σε αυτό το σημείο δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Αυτό που έχει, είναι ότι η LB744 υιοθετεί μία εντελώς νέα αρχιτεκτονική, κινείται χάρη σε έναν ολοκαίνουριο ατμοσφαιρικό V12 ο οποίος συνδυάζεται με 3 ηλεκτροκινητήρες και εξοπλίζεται με ένα νέο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων!
Η Lamborghini έχει κάνει το όνομα της συνώνυμο με τους V12 κινητήρες ήδη από την ίδρυση της. Το πρώτο μοντέλο που φόρεσε αυτόν τον χαρακτηριστικό κινητήρα ήταν η 350GT του 1963 και από τότε, οι V12 της μάρκας έχουν γράψει την δική τους ιστορία με αδιάλειπτη παρουσία στην γκάμα της. Η πρώτη φορά που ένας ηλεκτροκινητήρας συνεργάστηκε με έναν V12 ήταν στην Sian του 2019 αλλά με την LB744 η Lamborghini ανεβάζει επικίνδυνα τον πήχη. Καταρχάς, ο ατμοσφαιρικός V12 που θα τοποθετηθεί στο επερχόμενο μοντέλο είναι νέος. Η χωρητικότητα του είναι ίδια με αυτήν του προκατόχου του, στα 6.5 λίτρα αλλά το σύστημα ανάφλεξης έχει σχεδιαστεί εκ νέου ώστε να επιτρέπει το στροφάρισμα έως τις 9.500 σ.α.λ., το σύστημα εισαγωγής είναι νέο εξασφαλίζοντας όχι μόνο μεγαλύτερη ροή αέρα στον θάλαμο καύσης αλλά και πιο ομαλή, ο θάλαμος καύσης έχει βελτιστοποιηθεί και η εξάτμιση έχει ανασχεδιαστεί ώστε να μειωθεί η υπο-πίεση στις υψηλές στροφές και να αυξηθεί περαιτέρω η απόδοση. Ο L545 V12, όπως είναι γνωστός ο νέος κινητήρας, έχει σχέση συμπίεσης 12,6:1 και χάρη στην δουλειά των μηχανικών, έφτασε να αποδίδει 825 άλογα στις 9.250 σ.α.λ. και 725 Nm ροπής στις 6.750 σ.α.λ., επιτυγχάνοντας την υψηλότερη ειδική απόδοση στην ιστορία των V12 της Lamborghini.
Όλα αυτά όμως δεν ήταν αρκετά για την ιταλική εταιρία – για να είμαστε ειλικρινείς, δεν είναι αρκετά για την εποχή του εξηλεκτρισμού. Έτσι, επιστράτευσε τις υπηρεσίες όχι ενός, όχι δύο αλλά τριών ηλεκτροκινητήρων καθιστώντας την LB744 το πρώτο μοντέλο της Lamborghini με ηλεκτρική τετρακίνηση. Κάθε ένας από τους δύο ηλεκτροκινητήρες στους τροχούς του εμπρός άξονα είναι ικανός για 110 kW και 350 Nm ροπής ενώ ο τρίτος ηλεκτροκινητήρας, με απόδοση 110 kW και 150 Nm ροπής, ενσωματώνεται στο κιβώτιο ταχυτήτων που αξίζει να σημειώσουμε πως έχει εξελιχθεί εξ ολοκλήρου από την Lamborghini και για πρώτη φορά, είναι τοποθετημένο εγκάρσια, πίσω από τον κινητήρα. Με αυτή την διάταξη, οι δύο ηλεκτροκινητήρες είναι υπεύθυνοι για την κίνηση των εμπρός τροχών και το τούνελ που μέχρι πρότινος καταλάμβανε η μετάδοση, φιλοξενεί την μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 3.8 kWh! Βλέπεις, η LB744 είναι plug-in υβριδική με τους ηλεκτροκινητήρες να εξασφαλίζουν κίνηση μηδενικών εκπομπών ρύπων (άγνωστο για πόσα χιλιόμετρα) αλλά και την όπισθεν αφού το καινοτόμο κιβώτιο δεν διαθέτει ξεχωριστό άξονα για την όπισθεν, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τόσο το βάρος όσο και το μέγεθος του. Αν θέλουμε να συνοψίσουμε, μπορούμε να πούμε ότι με 1.015 “εξηλεκτρισμένα” άλογα και την ανάλογη ροπή, ο διάδοχος της Lamborghini Aventador αρχίζει να αποκτά τρομερό ενδιαφέρον…