Ξεκίνησε η παραγωγή της BMW iX5 Hydrogen.

Ξεκίνησε η παραγωγή της BMW iX5 Hydrogen.

Όπως συμβαίνει στην πλειοψηφία των κατασκευαστών, έτσι και στην BMW η γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων έχει μεγαλώσει πολύ τα τελευταία χρόνια και θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο στο εγγύς μέλλον. Η γερμανική εταιρία δεν είναι διατεθειμένη όμως να ποντάρει αποκλειστικά στην τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες και γι’ αυτό ξεκίνησε την συνεργασία με την Toyota στον τομέα της υδρογονοκίνησης. Τον Σεπτέμβριο του 2021 η BMW παρουσίασε το iX5 Hydrogen Concept και πιστή στο ραντεβού της, η εταιρία ανακοίνωσε ότι έχει ξεκινήσει η μικρής κλίμακας παραγωγή του υδρογονοκίνητου SUV.

Για να δημιουργηθεί η iX5, οι standard X5 στέλνονται από το εργοστάσιο της BMW στο Spartanburg των Η.Π.Α., στη Γερμανία. Εκεί τοποθετείται το νέο πάτωμα που έχει σχεδιαστεί ώστε να φιλοξενεί τις δύο δεξαμενές του υδρογόνου στο κεντρικό τούνελ και κάτω από τα πίσω καθίσματα ενώ οι κυψέλες καθαυτές, κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της BMW στο Garching και τοποθετούνται κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν υπό φυσιολογικές συνθήκες ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στον πίσω άξονα μαζί με την μπαταρία υψηλής απόδοσης. Όλη η διαδικασία της μετατροπής της βασικής X5 σε υδρογονοκίνητη iX5 γίνεται στο Munich Research and Innovation Centre με εξαρτήματα που είτε προέρχονται από την υπάρχουσα γκάμα ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων της BMW, είτε κατασκευάζονται αποκλειστικά για την συγκεκριμένη εφαρμογή. Από εκεί και πέρα, η iX5 Hydrogen περνά όλα τα κλασικά στάδια της παραγωγής, συμπεριλαμβανομένου βεβαίως του εκτενούς ελέγχου στο τέλος της διαδικασίας.

Είμαστε σίγουροι ότι το υδρογόνο θα αποκτήσει μεγάλη σημασία στην μεμονωμένη κινητικότητα και κατά συνέπεια αναλογιζόμαστε ένα μείγμα μπαταριών και υδρογονοκίνητων συστημάτων ως την λογική προσέγγιση μακροπρόθεσμα.

Οι κυψέλες υδρογόνου δεν απαιτούν κρίσιμες πρώτες ύλες όπως το κοβάλτιο, το λίθιο ή το νικέλιο, οπότε επενδύοντας σε αυτό το είδος συστήματος κίνησης ενισχύουμε την γεωπολιτική αντοχή του BMW Group.

Δήλωσε σχετικά ο Frank Weber, μέλος του Δ.Σ. της εταιρίας και επικεφαλής του προγράμματος της iX5.

Prev Post Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023 – Τελικές δοκιμές στα Μέγαρα
Next Post Τα Audi RS6 Avant και RS7 γίνονται… “Performance”
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook