Τα ρεκόρ είναι για να σπάνε αλλά αυτό… παραπάει! Δεν πρόλαβε να χαρεί η Rimac το ρεκόρ που σημείωσε στην δοκιμασία του 0-400-0 km/h με χρόνο 29.94 δευτερολέπτων και η Koenigsegg το κατέρριψε ήδη, ανακτώντας το στέμμα που είχε χάσει από την κροατική εταιρία αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και η Nevera είχε σπάσει το ρεκόρ της Koenigsegg, η οποία είχε με την σειρά της σπάσει το δικό της ρεκόρ καθώς το 2017 είχε σημειώσει χρόνο 33.29 δευτερολέπτων με την Agera RS και το 2019 μείωσε κατά 2 δευτερόλεπτα περίπου τον χρόνο της, γράφοντας 31.49 με την Regera! Έτσι, η Rimac Nevera “έκοψε” άλλα 2.5 δευτερόλεπτα τον περασμένο Μάιο και η Koenigsegg είδε την επίδοση του ηλεκτρικού hyper-GT και είπε να ρίξει άλλο 1 δευτερόλεπτο! Δεν ξέρω αν μπορείς να συνειδητοποιήσεις τι σημαίνει το 28.81 δευτερόλεπτα για την ολοκλήρωση μίας διαδικασίας όπως το 0-400-0 km/h. Εμένα δεν το χωράει το μυαλό μου, όπως δεν χωράει το γεγονός ότι μέσα σε 6 χρόνια ο χρόνος μειώθηκε κατά 4.48 δευτερόλεπτα ή αν προτιμάς, κατά 13% περίπου!
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι αυτού του είδους η πρόοδος είναι λογική καθώς βρισκόμαστε στο κατώφλι μίας πολύ μεγάλης αλλαγής στην τεχνολογία της αυτοκίνησης. Είμαστε στο σημείο που οι θερμικοί κινητήρες έχουν εξελιχθεί σε πάρα πολύ υψηλό βαθμό και η ηλεκτροκίνηση μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι και η Koenigsegg Regera είναι ένα μοντέλο που συνδυάζει τα καλύτερα από τους δύο κόσμους. Διαθέτει έναν 5-λιτρο, twin-turbo V8 που είναι ικανός για 1.115 άλογα στις 7.800 σ.α.λ. και 1.280 Nm ροπής στις 4.100 σ.α.λ. αλλά διαθέτει και 3 ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 707 ίππων και 900 Nm ροπής! Οι τελευταίοι προέρχονται από την YASA και συμπτωματικά, τροφοδοτούνται με ενέργεια από μία μπαταρία 4.5 kWh της… Rimac!
Το piece de resistance της Regera όμως δεν είναι το εξηλεκτρισμένο κινητήριο σύνολο. Είναι το καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων ή αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς, το Koenigsegg Direct-Drive System που θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν είναι κιβώτιο ταχυτήτων καθώς έχει μία μόνο σχέση! Σε ταχύτητες κάτω των 50 km/h την κίνηση του αυτοκινήτου αναλαμβάνουν οι ηλεκτροκινητήρες στους τροχούς ενώ ένας υδραυλικός συμπλέκτης επιτρέπει το πατινάρισμα του κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται στον στροφαλοφόρο άξονα. Πάνω από τα 50 km/h οι στροφές της Μ.Ε.Κ. και του ηλεκτροκινητήρα της αυξάνονται αναλογικά με την ταχύτητα των τροχών κι έτσι το Direct-Drive System λειτουργεί επί της ουσίας ως ένα κιβώτιο μίας σχέσης εκμεταλλευόμενο τις δυνατότητες του κινητήριου συνόλου και μειώνοντας όχι μόνο την πολυπλοκότητα του οχήματος αλλά και το βάρος του καθώς επιτρέπει στην Regera με τους ηλεκτροκινητήρες και την μπαταρία να είναι μόλις 88 κιλά βαρύτερη από μία υποθετική Regera χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση αλλά με ένα συμβατικό, 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη!
Αυτό είναι το αριστούργημα της μηχανικής που ονομάζεται Koenigsegg Regera λοιπόν, χωρίς να πιάνουμε καν την δουλειά που έχει γίνει στις αναρτήσεις, την αεροδυναμική και το πλαίσιο. Κι αν αναρωτιέσαι από πού προέκυψε η βελτίωση της τάξης των 2.68 δευτερολέπτων σε σύγκριση με την προηγούμενη επίδοση του ίδιου αυτοκινήτου, η σουηδική εταιρία έχει την απάντηση: Πρώτον, το οδόστρωμα είναι πολύ καλύτερο και δεύτερον, τα εξαιρετικά Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Τα νούμερα σχεδόν αψηφούν την λογική! Τα παραθέτω όπως τα δίνει η Koenigsegg για να απορήσουμε μαζί:
0-400-0 km/h 28.81 sec
0-400 km/h 20.68 sec
400-0 km/h 8.13 sec
0-250-0 mph 29.60 sec
0-250 mph 21.35 sec
250-0 mph 8.25 sec